Adi Iacob

2 studenți au deschis o afacere în camera de cămin și acum administrează bugete Google AdWords de 1 milion de euro

Thumbnail

Doi studenți români au deschis o agenție de marketing online cu o investiție de 1500 de lei. Au început afacerea dintr-o cameră de cămin studențesc, iar după un an au ajuns să administreze bugete Google AdWords de peste 1 milion de euro.

Mihai Bitu, din Prahova și Alexandra Chiper, din Bârlad sunt doi studenți  în vârstă de 24 de ani, veniți în București pentru Facultatea de Comunicare și Relații Publice. Împreună au înființat agenția de digital marketing Started Agency.

StartupCafe.ro a stat de vorbă cu cei doi pentru a afla mai multe despre afacerea lor. 

StartupCafe: De ce ați ales domeniul marketingului online?

Mihai Bitu: Undeva pe la 14-15 ani am început să citesc despre SEO și a ajuns să mă pasioneze așa de mult încât îmi petreceam mai mult timp scriind articole și făcând link building, decât jucându-mă pe calculator. Cumva am fost prins în domeniul asta fără să îmi dau seama. Atunci voiam doar să am cât mai multe vizite pe blogul meu.

Ajuns la facultate, mi-am găsit un prim job part time în domeniu și am început să aplic la un alt nivel ceea ce învățasem de unul singur. M-am dezvoltat și ca freelancer o perioada, pentru că am avut o mulțime de proiecte unde să aplic și să testez ceea ce învățasem.

Tot la facultate am cunoscut-o pe Alexandra Chiper (co-fondator Started Agency) și am mers împreună la un curs organizat de Google pentru cei care doreau să învețe Google Adwords. Am terminat cursul, ea s-a angajat în domeniu și eu am continuat pe partea de SEO, însă am decis să facem următorul pas după ce am intrat la Masteratul de Social Media și Marketing Online. 

Ne-am dat seama că avem experiență, am avansat extrem de rapid și a luat contur ideea de a începe Started Agency. De la zero.

StartupCafe: Care a fost investiția inițială în Started? De unde ați obținut banii?

Mihai Bitu: Investiția inițială a fost din fonduri proprii și a constat doar în banii de înființare a firmei și achiziționare de domeniu și hosting. Suma investită a fost în jur de 1500 de lei. 

De crearea site-ului și contactarea clienților ne-am ocupat noi. Nu am vrut să accesăm fonduri europene sau să facem împrumut bancar, așa că ne-am bazat doar pe fondurile proprii, care erau puține. Extrem de puține. 

Totul a început într-o camera de cămin studențesc, acum aproximativ un an. Am avut încredere amândoi că putem obține rapid badge-ul de partener Google, iar acest lucru s-a întâmplat în doar cinci luni de la înființarea firmei.

StartupCafe: Aveți cifre concrete care să vă motiveze în continuarea activității? 

Mihai Bitu: A trecut un an de când am început ca și agenție, așa că nu ar fi prea mari așteptările de la doi studenți care au început o afacere de la zero, însă ne putem laudă că în anul ce tocmai a trecut am administrat bugete de Google Adwords de peste 1 milion de euro pentru clienții noștri.

Ne bucurăm când aruncăm o privire restrospectiva și vedem cifrele astea, însă ne și dăm seama că dacă îți dorești cu adevărat, nimic nu este imposibil, dar mai ales că nu ai nevoie de zeci de mii de euro pentru a începe o afacere.

StartupCafe: Au existat momente în care v-ați simțit depășiți de situație?

Mihai Bitu: Au mai fost situații stresante. De exemplu, de Black Friday am lucrat non-stop 36 de ore pentru a ne asigura ca totul iese ca la carte. Au fost momente când situația devenea tensionată, însă prin comunicare am terminat cu succes acel "maraton".

StartupCafe: Care sunt provocările cu care te confrunți ca antreprenor într-o astfel de industrie dinamică? 

Mihai Bitu: Principala provocare cred că este să rămâi la curent cu toate schimbările, dar și să fii pregătit pentru înainte ca ele să se întâmple. Cumva ești pus de multe ori în situația de a intui ceea ce s-ar putea schimba, pentru că atunci când schimbarea va veni să nu fie afectate campaniile clienților.

StartupCafe: Cum vezi industria de digital marketing din România? Poate fi comparată cu cea internațională? 

Mihai Bitu: Credem că industria de digital marketing din România o depășește din punct de vedere calitativ pe cea din multe alte țări. Faptul că sunt magazine online din alte țări care cer oferte agențiilor din România și chiar aleg să lucreze cu acestea, chiar dacă evident au agenții și la ei în țară, face ca cele spuse de noi să se confirme. 

Evident, sunt și aspecte la care suntem puțin în urmă, însă această industrie este încă în creștere, lucru care ne face să credem că pe viitor lucrurile se îndreaptă doar spre bine.

Am observat ca piața din afară este ceva mai deschisă la noi oportunități, dar observ că aceeași deschidere se conturează ușor și la noi.

StartupCafe: Care sunt obiectivele Started pe termen lung?

Mihai Bitu: Ne-am dori să ajungem în top 3. Până atunci, urmează să ne creștem echipa pentru a ne putea atinge ținta.

StartupCafe: Care sunt tendințele pentru anul 2018 în materie de marketing online?

Mihai Bitu: În 2018 totul se învârte în jurul conținutului video și în jurul poveștilor bine realizate. Cine le combină cu succes într-o singură campanie, poate foarte ușor să aibă succes în promovarea oricărui tip de afacere cu activitate în mediul online. 

Un alt lucru important pe care campaniile din online ar trebui să-l urmărească este reprezentat de o strategie de targetare contextuală. Cu cât ajungi mai aproape de cei care ar putea fi interesați de ceea ce oferi, cu atât mai performanță va fi campania ta. Oamenii s-au săturat de mult de reclame inutile și care apar peste tot, așa că atunci când văd ceva ce îi interesează cu adevărat, aceștia nu le mai evita.

Ah, să nu uităm. Optimizarea site-urilor pentru mobil este vitală, dar cred că toată lumea ar fi trebuit să facă asta până acum. Promovarea pe mobil a devenit una dintre cele mai importante “arme" din domeniu.

Parallax

Vizualizari
17855
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri