Un “value proposition” trebuie să fie ca un pumn în plină figură

Thumbnail

Un “value proposition” este o promisiune pe care startup-ul o face lumii. Reprezintă esența startup-ului și este mult mai mult decât un slogan scris pe prima pagină a unei prezentări. Un “value prop” are nevoie de claritate și de perspectivă; trebuie să fie foarte simplu și foarte direct. Cum spune Cristian Munteanu, Managing Partner al fondului de investiții Early Game Ventures, “Un value proposition trebuie să fie la fel de lipsit de delicatețe ca un pumn în plină figura. Și la fel de eficient.”

Un investitor bun nu îi spune antreprenorului ce să facă, dar întotdeauna îl provoacă: “La asta te-ai gândit? Dar la asta?”. Evident, decizia ultimă le apartine antreprenorilor – până la urmă compania este 90% a lor și doar 10% a investitorului. Acest joc de-a provocările este adevărat și în etapa foarte incipientă, în care antreprenorii încearcă să formuleze value prop-ul, în care încearcă să (își) explice în cuvinte simple ceea ce face startup-ul lor complicat. Un investitor bun ajută antreprenorii să obțină claritate și le dă reperele necesare pentru a căpăta perspectiva.

Cu alte cuvinte, claritatea și perspectiva nu sunt neapărat condiții pentru a obține o investiție. Din contră, alături de investitorii potriviți, ele devin rezultatul investiției și al colaborării care urmează și care poate dura câțiva ani. Un motiv în plus pentru ca fiecare antreprenor să se gândească bine de la cine acceptă investiția – în piață există “bani deștepți” la fel cum există “bani proști” sau “bani toxici”.

Urmăriți materialul filmat pentru a înțelege mai bine ce este un “value proposition”, de ce este nevoie de așa ceva și ce îi transmite unui investitor profesionist lipsa unui “value prop” clar.

Autor: Cristian Munteanu

Articol susținut de Early Game Ventures

Citește și celelalte episoade: 

Parallax

Vizualizari
1214
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.8
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 1.95

publishing: 3.05

expertise: 0.2

rating: 1.8

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 299
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri