Denisa Crăciun
Un startup românesc de soluții pentru digitalizarea fabricilor a câștigat patru proiecte europene internaționale în ultimul an și și-a asigurat finanțări de peste 770.000 de euro.
Octavic, companie înființată în 2006, în Oradea, de Paul Harfaș și Felix Blaga, utilizează fondurile pentru actualizarea produsului PET (Product Efficiency Tracker), despre care startup-ul spune, într-un comunicat transmis, joi, StartupCafe.ro, că este utilizat de cele mai mari fabrici din industriile pharma, food, tabacco și automotive.
Cel mai recent proiect câștigat de startup-ul românesc e Innovation Norway, în urma căruia compania a primit o finanțare de 200.000 de euro.
Fondurile sunt utilizate pentru dezvoltarea unui software experimental, care să ajute managerii să identifice factorii de risc implicați în planificarea producției, cum ar fi probabilitatea ca anumite echipamente să cedeze sau întârzieri în aprovizionarea cu materiale.
„Aceste finanțări ne permit să adăugăm funcționalități noi soluției pe care o oferim pentru digitalizarea fabricilor, mai ales în ce privește inteligența artificială, mentenanța predictivă și planificarea smart a producției. Piața de industry 4.0 devine din ce în ce mai competitivă pe plan internațional, fapt care s-a resimțit, de altfel, și în competițiile pentru atragerea fondurilor europene. Am concurat cu companii din toată Europa și câștigarea proiectelor ne validează în plan extern ca fiind cei mai inovatori’”, susține Felix Blaga, co-fondator Octavic.
Principalele criterii de jurizare a câștigătorilor proiectelor europene din sectorul industry 4.0 sunt gradul de inovare, impactul soluției de digitalizare în business și calitatea tehnică a acesteia.
Astfel că, potrivit startup-ului, dintre toate companiile europene care se înscriu pentru obținerea acestor fonduri, doar 20% primesc finanțare.
Sistemul dezvoltat de Octavic, PET, livrează peste 50 de informații utile procesului de producție, de la gradul de încărcare al utilajelor până la cauzele rebuturilor, astfel încât managerii de producție să poată reduce costurile și să devină mult mai competitivi în industriile în care operează.
„Nu ne oprim aici, plănuim să aplicăm și pentru alte linii de finanțare care să ne permită, de exemplu, să construim instrumente pentru vizualizarea 3D a producției de înaltă complexitate și alte proiecte care implică deep AI și 5G. Căutăm, însă, și investitori locali, care ne-ar putea sprijini să ținem pasul cu solicitările tot mai sofisticate ale clienților”, mai spune Felix Blaga.
Compania a încheiat anul 2021 cu venituri de 300.000 de euro și un portofoliu de clienți din industria de automotive, materiale de construcții, tutun și mase plastice. Pentru acest an, startup-ul românesc își propune expansiunea în regiune și creșterea cotei de piață în Europa Centrală și de Est.