Denisa Crăciun

Startup-ul românesc Bonapp, de combatere a risipei alimentare, se extinde în 150 de orașe noi

bonapp

Startup-ul românesc Bonapp, ce a lansat o aplicație de combatere a risipei alimentare, anunță că se va extinde, până la sfârșitul anului, în 150 de orașe noi în care există magazine Penny.

Bonapp, care pune în legătura consumatorii cu cei care vând alimente aproape de data expirării, anunță marți, într-un comunicat către StartupCafe.ro, îmbunătățiri tehnice ale aplicației și extinderea în toate județele din România.

Bonapp a fost lansat la București, în noiembrie 2021, de către antreprenorii francezi Diego Roy de Lachaise, Luka Zivkovic și Grégoire Vigroux. Până acum, startup-ul a obținut finanțări de 1,4 milioane euro de la business angels și fonduri de capital de risc. În prezent, fondatorii companiei colaborează cu o serie de investitori internaționali pentru o nouă rundă de finanțare.

„După luni de muncă, am reușit să ne îmbunătățim tehnologia! Aplicația noastră este acum automatizată și integrată cu Penny. Acest lucru înseamnă că orice produs care se apropie de data de expirare în magazinele Penny , poate fi acum listat în aplicația Bonapp, cu un singur click. Această îmbunătățire tehnologică, care încorporează un protocol de transfer de fișiere la nivel de articol, reduce semnificativ timpul de intervenție pentru personalul din magazine. Această actualizare majoră a aplicației este cu adevărat unică în industria noastră. Este un pas important pentru viitorul colaborării noastre cu Penny România”, a spus Ramona Tulbure, Retail Director al Bonapp.

Aplicația Bonapp este disponibilă pe iOS și Android, iar utilizatorii din toate orașele din România în care Penny are magazine vor putea să cumpere o gamă de produse alimentare care se apropie de data expirării, cu un discount de minim 50%.

Până acum, peste 250.000 de utilizatori din România au descărcat aplicația în București, Cluj-Napoca și Brașov, salvând astfel 300 de tone de alimente de la a fi aruncate, susține startup-ul.

„Ne poziționăm ca discounterul care cunoaște cel mai bine românii și, de aceea, este foarte important pentru noi să fim aproape de clienții din toată țara. Așadar, colaborarea cu Bonapp este un exemplu de succes care ne ajută să facem acest lucru. Managementul risipei alimentare este o prioritate pentru noi, astfel că prin procesele noastre interne încercăm să reducem cât se poate cantitatea de deșeuri alimentare. Parteneriatul cu Bonapp a venit ca un pas natural pentru Penny România, iar extinderea în 150 de orașe din țară până la final de an este cu adevărat un lucru extraordinar. Tot procesul este integrat și automatizat, fiind foarte ușor pentru colegii noștri din magazine și clienți să utilizeze aplicația”, Dan Crișan, COO Penny REWE România.

La nivel global, se irosește 40% din totalul de alimente disponibile, potrivit WWF. Numai risipa alimentară reprezintă 10% din toate gazele cu efect de seră la nivel mondial. Pe lângă schimbările climatice tot mai prezente, risipa alimentară cauzează și pierderi semnificative în rândul marilor lanțuri de retaileri. Numai în România, 2,2 milioane de tone de alimente ajung la gunoi în fiecare an, potrivit Agenției Europene de Mediu, susține startup-ul.

Parallax

Vizualizari
350
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri