Claudiu Zamfir
Un startup american care gătește și apoi livrează mâncarea la domiciului clienților, pe bază de abonament, a fost cumpărat de compania Nestle SUA, subsidiara americană a colosului elvețian care deține mii de branduri, ca Nescafe, KitKat sau Joe (în România).
În cadrul tranzacției, startup-ul Freshly a fost evaluat la 950 de milioane de dolari, cu posibilitatea de a ajunge până la 1,5 miliarde de dolari, dacă va obține o serie de rezultate de business așteptate de Nestle, a anunțat, vineri, compania elvețiană.
Nestle cumpărase deja 16% din Freshly, în anul 2017, pentru a testa piața și a înțelege potențialul acestui business.
Freshly este un pionier al serviciilor de livrare a preparatelor culinare direct către consumator (direct-to-consumer). Clienții startup-ului își fac un abonament săptămânal și primesc acasă mâncăruri care pot fi apoi doar încălzite la cuptorul cu microunde și consumate în 3 minute de la livrare.
Firma susține că preparatele sale culinare sunt realizate de bucătari la nivel de chef și sunt foarte sănătoase. Tot acest serviciu este susținut de o platformă tehnologică avansată, bazată pe date și analize.
Freshly a fost fondat în anul 2012, la New York, de trei antreprenori: Michael Wystrach, Alberto Lopez Toledo și Carter Comstock. Abia în anul 2015 și-au lansat pe piață serviciul de livrare de mâncare pe bază de abonament care a convins acum Nestle să plătească atâția bani pe acest startup.
În prezent, Freshly livrează peste 1 milion de mese pe săptămână către consumatori din 48 de state americane. Pe anul 2020, startup-ul estimează vânzări de 430 de milioane de dolari.
Până la achiziția anunțată vineri, Freshly obținuse investiții totale de 107 milioane de dolari, conform datelor de pe Crunchbase.