Startup IT românesc de 1 an, evaluat la 2 milioane Euro
Claudiu Zamfir

Startup IT românesc de 1 an, evaluat la 2 milioane Euro

Thumbnail

Un startup IT românesc de tehnologii din domeniul asigurărilor (insurtech), fondat de 1 an, a ajuns să valoreze 2 milioane de euro după ce a primit o investiție de 300.000 de euro.

Startup-ul SanoPass, care oferă o soluție digitalizată pentru companiile care oferă angajaților asigurări medicale ca beneficii, a obținut investiția de la fondul de investiții românesc Cleverage Venture Capital (150.000 euro), cu participarea fondului de investiții suedez Founders Bridge (150.000 euro), a informat firma, luni, într-un comunicat remis StartupCafe.ro.

În plus, SanoPass se listează și pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink pentru a obține încă 100.000 de euro.

Pentru întreaga sumă de 400.000 de euro, startup-ul cedează 20% din capital investitorilor.

În cadrul campaniei de equity crowdfunding pe platformă, care începe marți, 10 martie, și care va dura cel mult 30 de zile, investitorii vor putea subscrie o sumă de cel puțin 2.500 EUR și un maxim de 25.000 EUR. Investitorii pot avea acces astfel la deținerea de equity într-un startup activ în piața abonamentelor medicale din România, care are acum o valoare de 270 milioane de euro.

Investitorii principali ai Cleverage Venture Capital, o asociere de business angels care finanțează startup-urile din domeniul health-tech cu potențial de creștere, sunt antreprenorii Wargha Enayati (președinte Enayati Group), Georgios Sofianos (healthcare antreprenor, CEO Sofmedica), Sergiu Neguț (business angel și cofondator Fintech OS), Voicu Oprean (fondator AROBS Transilvania Software) și Alexandru Popescu (executiv cu peste 20 de ani de experiență la nivel C-level în industria medicală în Europa Centrală și de Sud-Est).

Founders Bridge este un fond de investiții suedez, lansat de cinci antreprenori în serie, printre care doi fondatori români, Adrian Trif și Liviu Munteanu. Fondul de investiții oferă suport în business development, strategie și product market fit în special pentru produse de tip SaaS și marketplace.

„Ne bucurăm că am atras alături de noi o echipă de investitori care cred în modelul nostru de business prin care am format o rețea de peste 600 de clinici partenere și acoperire națională. Validarea lor ne determină să fim optimiști și ne așteptăm ca alți investitori individuali să ni se alăture în următoarele zile prin intermediul platformei SeedBlink”, a declarat Andrei Vasile, cofondator al SanoPass.

Cu ajutorul acestei investiții, SanoPass țintește un prag de cel puțin 20.000 de utilizatori și o rețea de 1.300 de clinici și cabinete private din țară până la finele anului 2020.

Banii care vor fi atrași prin investiția totală de 400.000 euro (300.000 de euro equity, de la cele două fonduri de investiții, și 100.000 prin SeedBlink) vor fi alocați astfel:

  • marketing și comunicare: 22%,
  • creșterea echipei comerciale: 50%,
  • îmbunătățirea produsului și diversificare: 14%,
  • cheltuieli administrative: 14%.

„Ne bucurăm că odată cu SanoPass putem deschide seria listărilor de businessuri inovatoare din segmentul healthcare și, odată cu ei, lansarea de parteneriate cu cele două noi fonduri de venture capital care au devenit active pe piața românească”, a declarat Andrei Dudoiu, CEO și cofondator al SeedBlink.

De asemenea, prin această investiție, compania SanoPass va deschide rețeaua și pentru alți jucători din piață și va lansa un flux de medicină a muncii, integrat cu sistemele de tip ERP sau CRM ale companiilor cu scopul reducerii birocrației.

Lansat în anul 2019, serviciul SanoPass emite abonamente medicale de prevenție oferite de angajatori ca beneficii pentru angajați. Abonații SanoPass sunt angajați ai companiilor din domenii precum transporturi, productie, IT, financiar, retail. Rețeaua SanoPass numără în prezent peste 600 clinici și cabinete private la nivel național.

SRL-ul a fost înregistrat în decembrie 2018 și are sesiul central la Târgoviște, județul Dâmbovița. Firma a fost fondată de doi tineri antreprenori: Andrei Vasile și Mihai Vădan, care dețineau câte 36% din firmă, înainte de runda de investiții convenită acum.

Alți acționari mai erau: Petra Sîntejudean (18%) și Nicolae Bogdan Asprițoiu (10%), conform datelor oficiale colectate de Termene.ro.  

la rândul său, SeedBlink este o platformă românească de finanțare tip equity crowdfunding, care facilitează tranzacțiile între investitori individuali și startup-uri. „Fondurile sunt supuse riscului de a le pierde” - precizează platforma.

„Investițiile în startup-uri sunt considerate în toată lumea ca fiind afaceri riscante iar investitorii trebuie să aloce acestui demers doar sumele pe care iși permit să le piardă. Unele dintre căile de diminuare a riscurilor sunt diversificarea investițiilor și alegerea cu predilecție a domeniilor în care investitorii au experiență și/ sau în companii în ale căror produse ei cred cu tărie”, mai spune SeedBlink.

Parallax

Vizualizari
3404
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings