Smile Media

Soluții practice pentru îmbunătățirea lichidității

Thumbnail

Contextul economic actual, marcat de efectele pandemiei și ale conflictului din Ucraina, a generat nevoia adoptării unei noi paradigme de lucru: acceptarea instabilității economice și integrarea ei în deciziile de management.

Astfel, multe companii s-au confruntat cu întreruperi ale lanțurilor de aprovizionare și de distribuție internațională, cu riscuri de neplată mai mari decât în trecut sau cu scăderi semnificative ale cifrei de afaceri. De aceea, au fost nevoite uneori să regândească modelul de afaceri, să abordeze alte piețe și să găsească noi parteneri de afaceri sau soluții de finanțare alternativă pentru a-și putea continua activitatea.

În acest cadru dominat de incertitudine, lichiditatea și-a recâștigat locul de cinste în atenția antreprenorilor ca un criteriu vital. În esență, ea reflectă capacitatea unei afaceri de a-și onora obligațiile financiare pe termen scurt.

Cash-flow-ul și importanța sa

Cash-flow-ul net, unul dintre cei mai populari indicatori ai lichidității, se referă la diferența dintre încasările provenite din vânzările de bunuri și servicii sau de la finanțatori (fluxurile de trezorerie de intrare) și plățile către furnizori, salariați, stat, creditori, acționari (fluxurile de ieșire).

De ce trebuie să monitorizați cash-flow-ul?

Supraviețuirea afacerii este determinată de capacitatea sa de a genera un cash-flow net pozitiv din activitatea de bază. Din acest motiv, circuitul banilor în cadrul afacerii a fost comparat cu aparatul cardiovascular din corpul uman, a cărui bună funcționare e necesară pentru a menține viața.

Provocări și soluții pentru lichiditate

Chiar și cele mai profitabile companii se pot confrunta cu provocări privind cash-flow-ul net. De aceea, antreprenorii au nevoie de soluții agile, adaptate nevoilor lor, pe care să le poată implementa ușor și rapid.

Metode practice pentru îmbunătățirea lichidității axate pe gestiunea creanțelor

Creanțele din vânzări se referă la sumele ce urmează a fi încasate de la clienți în baza facturilor emise cu termen de plată. Gestiunea acestor creanțe permite implementarea mai multor metode specifice pentru îmbunătățirea lichidității, cum ar fi cele descrise în continuare:

  • Facturi clare și transmise prompt

Asigurați-vă că facturile întocmite respectă cerințele legale și au evidențiate clar data scadentă, metodele de plată și eventualele penalități în caz de întârziere.

De asemenea, folosiți un sistem de facturare care permite transmiterea facturilor electronic, chiar în ziua emiterii lor, pentru a oferi un interval de plată cât mai generos până la scadență.

  • Negocierea unor termene de plată avantajoase cu clienții

Printre primele măsuri pe care le puteți avea în vedere se numără negocierea unor termene de plată care să asigure un echilibru între creditele comerciale acordate clienților și cele oferite de furnizori.

Astfel, ori de câte ori este posibil, urmăriți ca primele să fie mai scurte decât cele negociate cu principalii voștri furnizori.

  • Încurajarea plăților prompte

Dacă marjele vă permit, oferiți clienților discount-uri în cazul în care achită facturile înainte de scadență. În acest fel, ați putea crea o situație din care ambele părți să câștige, susținând și lichiditatea.

Nu veți putea însă obține mereu termene de plată avantajoase! Ce puteți face în acest caz pentru a nu irosi oportunități de afaceri în beneficiul lichidității?

  • Operațiunile de factoring

Din fericire, pe piața din România există acum și soluții de finanțare alternativă, mai accesibile decât creditarea tradițională, care răspund acestor nevoi. Factoring-ul vă permite să transformați rapid creanțele din vânzări în fonduri disponibile.

Spre exemplu, iFactor pune la dispoziție o platformă unde puteți apela la acest instrument ușor și fără birocrație. Procesul este foarte simplu și presupune crearea unui cont în doar 15 minute, urmată de încărcarea facturilor după primirea aprobării (oferită în cel mult o zi) și obținerea finanțării creanțelor într-un timp foarte scurt.

Dacă obișnuiți să încasați facturile la 60, 90 sau chiar la 120 de zile, factoringul accesat prin platforma iFactor poate fi o soluție foarte bună pentru a nu întâmpina dificultăți legate de onorarea datoriilor scadente pe termen scurt. Astfel, veți putea acoperi fără dificultăți obligațiile lunare recurente către salariați, stat sau furnizori, precum și cheltuielile ocazionale sau neprevăzute ale afacerii, care pun presiune pe cash-flow-ul disponibil.   

Mai mult, pe lângă flexibilitate, veți beneficia și de eficiență. Pe platforma iFactor, facturile pentru care doriți finanțare pot fi licitate simultan de către mai multe bănci și investitori privați. În acest fel, puteți obține un raport cost-beneficiu favorabil, contribuind și la un cash-flow pozitiv.

  • Alte metode axate pe gestiunea creanțelor din vânzări

Cash-flow-ul net pozitiv poate fi uneori susținut și de măsuri prudențiale, cum ar fi evaluarea atentă a bonității clienților sau descurajarea întârzierilor la plată prin includerea în contracte a clauzelor de penalități.

Însă, indiferent de metodele pentru care veți opta, nu uitați că lichiditatea reprezintă un indicator critic și nu trebuie neglijată în raport cu profitabilitatea sau dezvoltarea afacerii!

Articol susținut de IFactor.ro

Parallax

Vizualizari
902
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.44
Just for testing :

interaction: 0.86

popularity: 0.46

publishing: 2.9

expertise: 0.08

rating: 1.44

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 1, 466
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri