Powered By

Claudiu Zamfir

MUM, noul sistem care va revoluționa căutările pe Google

Thumbnail

Utilizatorii vor putea să caute pe Google până și lucrurile cărora nu le cunosc denumirea și pe care nu le pot descrie în cuvinte, prin noul sistem revoluționar MUM, bazat pe inteligență artificială, pe care compania americană de tehnologie urmează să-l introducă în câteva luni.

MUM vine de la Multitask Unified Model și este o tehnologie care are la bază un model de înțelegere a informației, cu ajutorul inteligenței artificiale.

Google ne arată concret, pe blogul său, cum funcționează noua sa tehnologie de căutare.

Compania a testat sistemul și spune că, în lunile următoare va introduce noi modalități în care utilizatorii vor căuta vizual informații. Practic, vom putea tasta întrebări pe Google referitor la lucrurile pe care le vedem în jurul nostru.

Cea mai interesantă funcție care va fi disponibilă pe Google este căutarea cu Lens. Cu ce ne ajută?

De exemplu, dacă vedem pe internet o cămașă care are desenat un model abstract și vrem să căutăm și o pereche de șosete care să se asorteze, vom putea face acest lucru foarte ușor și exact. Cu Lens, vom tasta direct pe poza cu cămașa aceea cuvintele „șosete cu acest model”. Fără să fie nevoie să dăm alte explicații și descrieri în cuvinte, Google ne va afișa imediat rezultate cu șosete care au imprimat modelul acela sau un altul cât mai apropiat de el.

Dar ce faci dacă ți se strică bicicleta și trebuie să înlocuiești o piesă despre care ni știi absolut nimic, nici măcar cum se numește? Cum cauți pe Google piesa aceea, să cumperi una nouă și să o schimbi? Lens ne va putea ajuta și în aceste cazuri.

Cu noua funcție de căutare cu ajutorul Google Lens, vom lua telefonul mobil și-l vom îndrepta spre piesa defectă de la bicicleta noastră, ca și cum i-am face o fotografie, și vom tasta simplu „cum se repară”. Atunci, Google ne va căuta un tutorial video pe YouTube, făcut de un specialist sau un împătimit al bicicletelor. De asemenea, vom primi și variante de magazine online de piese sau ateliere.

Noul sistem MUM va deschide astfel noi oportunități pentru comercianții online, care vor avea șansa să fie găsiți mai ușor de clienți, dacă magazinele vor oferi produse relevante pentru cei care le caută pe Google.

De asemenea, compania americană va schimba și designul celebrei sale pagini de Search. Printre altele va introduce funcția „Things to know” - „Lucruri de știut”, care va ajuta utilizatorii cu sugestii relevante, la care poate nu se gândeau atunci când căutau ceva pe Google.

De exemplu, dacă îți redecorezi apartamentul și cauți vopsea, prin noua sa funcție, Google îți va sugera informații utile despre modul în care se folosește vopseaua acrilică, de exemplu.

O altă îmbunătățire pe care o va aduce sistemul MUM se referă la căutarea de filmulețe pe Google. Compania va introduce o funcție de căutare în interiorul clipurilor. Chiar dacă un video de pe YouTube nu este însoțit de descrieri care să se refere la anumite obiecte, Google va identifica acele obiecte în interiorul clipurilor și îți va oferi acele filmulețe când cauți după termenii respectivi.

În video-ul mai vechi de mai jos este descris cum ajută aplicația Google Lens utilizatorii:

Parallax

Vizualizari
5659
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri