Ovidiu D. Popica

Două exit-uri de succes și o nouă investiție de 1.000.000 euro. Sergiu Biriș vrea să ducă în SUA o platformă de evenimente online. La Podcastul Antreprenorilor Ep.4

Thumbnail

Antreprenorul Sergiu Biriș, unul dintre co-fondatorii Trilulilu-Zonga și LiveRail pregătește o nouă platformă de organizare online a evenimentelor pentru extinderea pe piața din SUA și atragerea unei runde de finanțare. Proiectul, în care Sergiu spune că s-au investit deja un milion de euro, este deschis utilizării publice, după 6 luni de testare și utilizare restrânsă (private beta).

Am discutat cu Sergiu Biriș, la Podcastul Antreprenorilor, episodul 4, despre:

  • Cum funcționează platforma de evenimente difuzate live
  • Cât de simplu de utilizat este și ce are diferit față de alte platforme similare
  • Cum fac banii. Care este modelul de monetizare
  • Cât a durat crearea platformei și câți bani au investit
  • Cum vor să dezvolte internațional produsul

Ce face proiectul lui Sergiu Biriș

  • Eventmix.live este o platformă dedicată organizatorilor de evenimente; 
  • Utilizatorii pot organiza evenimente sub brandul propriu, pe un site propriu; 
  • Se pot organiza evenimente virtuale și, în viitor și evenimente hibride;
  • Proiectul e pivotare a unei tehnologii dezvoltate în 2018-2019 pentru live streaming de la festivaluri și concerte;
  • Odată cu pandemia startup-ul s-a decis să extindă tehnologia către organizarea oricărui tip de eveniment, nu doar concerte; 

Cum pot folosi organizatorii platforma de evenimente

Platforma permite utilizatorului, foarte ușor, să creeze o pagină de landing pentru eveniment, să înregistreze utilizatorii, gratuit sau cu bilete cumpărate; 

Organizatorii pot adăuga speakeri, crea scene diferite pentru live-streaming, zone de networking, spații virtuale de expunere pentru sponsori

”Platforma oferă practic absolut tot ce are nevoie un eveniment ca să se desfășoare în condițiile cele mai bune în mediul online. 

E un produs pe care noi l-am gândit să fie extrem de simplu de folosit; nu ai nevoie de cunoștințe tehnice, deloc. 

Faci totul din platformă, e ca un website builder; oricine poate construi foarte ușor și poate gestiona evenimentul”, spune Sergiu Biriș

În ceea ce privește partea de streaming, ai nevoie de câteva cunoștințele dar nu foarte avansate. 

Nu am construit produsul doar pentru organizatori profesioniști; poate fi folosit de oricine dorește să lanseze un un eveniment în spațiul public: o conferință, un eveniment de networking, absolut orice. 

E foarte simplu și intuitiv să îți faci mai multe scene sau transmiți de la mai multe camere, nu trebuie să fii neapărat profesionist ca să faci lucrul ăsta”, spune Sergiu Biriș

Cum funcționează vânzarea de bilete

”Am dorit foarte mult să acoperim zonele cele mai importante de organizatorii de evenimente au nevoie și în primul rând e zona asta de ticketing (n.r. - vânzarea biletelor), apoi evenimentul în sine, sponsorizarea și, mai apoi, zona de engagement a utilizatorilor”.

  • Ticketing-ul e integrat cu ajutorul platformei Stripe; 
  • Organizatorul care vrea să vândă bilete își conectează contul lui de stripe la platforma iar fluxul de vânzare este gestionat de Eventmix.live;
  • Participantul la eveniment cumpără bilete de la organizator totul fiind integrat în platformă, fără setări suplimentare.

Ce e diferit față de alte platforme similare 

”Există multe platforme de organizare de evenimente unde, practic, tu îți găzduiești evenimentul pe platforma lor; trimiți utilizatorii sau participanții la eveniment, pe platformă respectivă. 

În momentul acela controlul tău, ca organizator, scade adică participanții tăi devin clienții platformei respective. Mai departe, e destul de complicat să îți creezi o bază loială de utilizatori sau să comunici mai departe cu ei.”

Proiectul a fost gândit ca o platformă white label iar organizatorul de eveniment poate să:

  • utilizeze brandul propriu și să personalizeze întreaga experiență a evenimentului, 
  • creeze un link propriu pe platformă, pe un sub-domeniu propriu
  • folosească platforma este ca pe un event site builder, cu care creează un micro-site căruia, la final îi poate personaliza link-ul
  • totul este găzduit pe serverele Eventmix.live dar participanții la eveniment se înregistrează ca și cum s-ar înregistra pe website-ul organizatorului și cumpără biletele de la acesta
  • deși pune la dispoziție infrastructura de organizare a evenimentului platforma nu apare ca branding

”E foarte important acest lucru, mai ales pentru evenimentele unde politicile de confidențialitate (privacy policies) sunt importante, unde îți dorești să ai control asupra informațiilor, datelor legate de utilizatori.

De exemplu, sunt conferințe cum ar fi cele medicale sau de legal (n.r. - cu tematică juridică)  unde nu vrei ca toată lumea să aibă acces la evenimentul tău, să se știe ce se discută acolo. 

Poți gestiona, foarte în detaliu, inclusiv cine se înregistrează la eveniment, poți să accepți sau să blochezi participanți”. 

Cum fac banii. Modelul de monetizare al afacerii

”Am vrut să am un business model extrem, extrem de simplu care, practic, funcționează la modul următor: 

Noi luăm un fee (n.r. - taxă), un cost fix pentru fiecare utilizator înregistrat la eveniment iar dacă evenimentul vinde bilete luăm și un comision din suma obținută din vânzarea de bilete. Asta e tot. 

În rest, organizatorii țin veniturile din sponsorizări, sunt în totalitate ale lor, sau orice alte venituri.” 

Cât a durat dezvoltarea și cât au investit în crearea produsului

  • Re-așezarea produsului  - pornind de la o tehnologie deja existentă - a început în luna mai 2020;
  • Varianta de testare și utilizare restrânsă (private beta) a fost lansată în 1 septembrie 2020;
  • Au fost cooptați la utilizarea restrânsă câțiva organizatori de evenimente care au putut valida instrumentele create în platformă și că acestea sunt ușor de folosit.

”Am avut evenimente cu mii de mii de participanți și apoi, la începutul lunii februarie 2021 am ieșit cu proiectul în public beta adică un produs stabil care funționează poate fi folosit de orice organizator.. 

În mai puțin de mai puțin de un an, am reușit să avem un produs foarte competitiv și pregătit pentru piața internațională.

În total, investiția în proiect se ridică la un milion de euro, până acum, ne dorim să ridicăm o rundă de investiții, (n.r. - cel puțin 1 milion USD) în foarte scurt timp, și să continuăm creșterea și dezvoltarea”.

  • Banii investiți până acum au fost alocați pentru dezvoltare 
  • Banii din viitoarea rundă de finanțare ar urma să fie folosiți, pentru promovare și vânzări
  • Piața pe care se vor concentra în perioada următoare va fi cea din Statele Unite ale Americii 
  • Acum lucrează la crearea unei echipe de vânzări 

”Dacă noi creștem suficient de rapid, va deveni profitabil și o să ne recuperăm banii foarte, foarte repede. Nu avem o presiune pe partea asta; ce e foarte important este să reușim să să creștem, să reușim să penetram piața din Statele Unite. 

Nu stăm gândul să ne recuperăm banii, ci mai degrabă să investim și mai mult și să să creștem accelerat”.

Cine este antreprenorul Sergiu Biriș

  • Absolvent de Management la Facultatea de Studii Europene din Cluj-Napoca, are un masterat în Publicitate la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din Cluj-Napoca.
  • A lucrat freelancer designer, apoi a pornit propria agenție de web design și dezvoltare web. 
  • Co-fondator LiveRail (alături de Andrei Dunca și Mark Trefgarne) a cărui tehnologie a fost cumpărată de Facebook, în 2014, cu 500 de milioane dolari
  • A fost CEO și co-fondator Trilulilu afacere vândută, în final, în 2020 către un grup de antreprenori clujeni.
  • CEO & Co-fondator, Eventmix.live, startup bazat pe tehnologia Soundmix, în care investitori mai sunt Gapminder VC, RebelDot, Voicu Oprean (CEO Arobs Transilvania Software), Alexis Bonte (COO Stillfront Group), Liviu Stoleru (CEO Cemacon) și Andrei Dunca

În versiunea audio extinsă de la Podcastul Antreprenorilor ascultă și:

Cum a tras Facebook pe linie moartă startup-ul LiveRail pe care l-a cumpărat cu 500 mil. USD de la Sergiu Biriș, Andrei Dunca și Mark Trefgarne.

 

Parallax

Vizualizari
3125
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri