Ovidiu D. Popica
Antreprenorul Sergiu Biriș, unul dintre co-fondatorii Trilulilu-Zonga și LiveRail pregătește o nouă platformă de organizare online a evenimentelor pentru extinderea pe piața din SUA și atragerea unei runde de finanțare. Proiectul, în care Sergiu spune că s-au investit deja un milion de euro, este deschis utilizării publice, după 6 luni de testare și utilizare restrânsă (private beta).
Am discutat cu Sergiu Biriș, la Podcastul Antreprenorilor, episodul 4, despre:
Platforma permite utilizatorului, foarte ușor, să creeze o pagină de landing pentru eveniment, să înregistreze utilizatorii, gratuit sau cu bilete cumpărate;
Organizatorii pot adăuga speakeri, crea scene diferite pentru live-streaming, zone de networking, spații virtuale de expunere pentru sponsori
”Platforma oferă practic absolut tot ce are nevoie un eveniment ca să se desfășoare în condițiile cele mai bune în mediul online.
E un produs pe care noi l-am gândit să fie extrem de simplu de folosit; nu ai nevoie de cunoștințe tehnice, deloc.
Faci totul din platformă, e ca un website builder; oricine poate construi foarte ușor și poate gestiona evenimentul”, spune Sergiu Biriș
În ceea ce privește partea de streaming, ai nevoie de câteva cunoștințele dar nu foarte avansate.
Nu am construit produsul doar pentru organizatori profesioniști; poate fi folosit de oricine dorește să lanseze un un eveniment în spațiul public: o conferință, un eveniment de networking, absolut orice.
E foarte simplu și intuitiv să îți faci mai multe scene sau transmiți de la mai multe camere, nu trebuie să fii neapărat profesionist ca să faci lucrul ăsta”, spune Sergiu Biriș
”Am dorit foarte mult să acoperim zonele cele mai importante de organizatorii de evenimente au nevoie și în primul rând e zona asta de ticketing (n.r. - vânzarea biletelor), apoi evenimentul în sine, sponsorizarea și, mai apoi, zona de engagement a utilizatorilor”.
”Există multe platforme de organizare de evenimente unde, practic, tu îți găzduiești evenimentul pe platforma lor; trimiți utilizatorii sau participanții la eveniment, pe platformă respectivă.
În momentul acela controlul tău, ca organizator, scade adică participanții tăi devin clienții platformei respective. Mai departe, e destul de complicat să îți creezi o bază loială de utilizatori sau să comunici mai departe cu ei.”
Proiectul a fost gândit ca o platformă white label iar organizatorul de eveniment poate să:
”E foarte important acest lucru, mai ales pentru evenimentele unde politicile de confidențialitate (privacy policies) sunt importante, unde îți dorești să ai control asupra informațiilor, datelor legate de utilizatori.
De exemplu, sunt conferințe cum ar fi cele medicale sau de legal (n.r. - cu tematică juridică) unde nu vrei ca toată lumea să aibă acces la evenimentul tău, să se știe ce se discută acolo.
Poți gestiona, foarte în detaliu, inclusiv cine se înregistrează la eveniment, poți să accepți sau să blochezi participanți”.
”Am vrut să am un business model extrem, extrem de simplu care, practic, funcționează la modul următor:
Noi luăm un fee (n.r. - taxă), un cost fix pentru fiecare utilizator înregistrat la eveniment iar dacă evenimentul vinde bilete luăm și un comision din suma obținută din vânzarea de bilete. Asta e tot.
În rest, organizatorii țin veniturile din sponsorizări, sunt în totalitate ale lor, sau orice alte venituri.”
”Am avut evenimente cu mii de mii de participanți și apoi, la începutul lunii februarie 2021 am ieșit cu proiectul în public beta adică un produs stabil care funționează poate fi folosit de orice organizator..
În mai puțin de mai puțin de un an, am reușit să avem un produs foarte competitiv și pregătit pentru piața internațională.
În total, investiția în proiect se ridică la un milion de euro, până acum, ne dorim să ridicăm o rundă de investiții, (n.r. - cel puțin 1 milion USD) în foarte scurt timp, și să continuăm creșterea și dezvoltarea”.
”Dacă noi creștem suficient de rapid, va deveni profitabil și o să ne recuperăm banii foarte, foarte repede. Nu avem o presiune pe partea asta; ce e foarte important este să reușim să să creștem, să reușim să penetram piața din Statele Unite.
Nu stăm gândul să ne recuperăm banii, ci mai degrabă să investim și mai mult și să să creștem accelerat”.