Raluca Abrihan

Startup-ul de soluții de analiză a video-urilor înregistrate de camerele de supraveghere SecurifAI vrea investiţii de 200.000 Euro pe platforma de crowdfunding SeedBlink

Thumbnail

Fondatorii SecurifAI, dezvoltator de soluții de analiză a video-urilor înregistrate de camerele de supraveghere sau monitorizare, își doresc să obțină 200.000 de euro prin listarea în platforma de crowdfunding SeedBlink. Cum funcţionează această tehnologie şi cine o poate folosi.

Listarea în platforma dedicată startupurilor de tehnologie va avea loc mâine, 25 august.

SecurifAI dezvoltă software de inteligență artificială care automatizează analiza în timp real a imaginilor surprinse de sistemele clasice de supraveghere video. Compania a fost lansată în 2016 de către Valeriu Filip, Andrei Gogan - specialiști cu aproape 20 de ani de experiență în domeniul IT - și Radu Ionescu, Profesor Dr. Catedra Inteligență Artificială în cadrul Facultății de Matematică-Informatică a Universității din București.

Suma de 200.000 de euro va fi utilizată în următoarele 16 luni pentru dezvoltarea echipelor tehnice și de vânzări ale SecurifAI, în acest moment compania având zece angajați. Runda va fi condusă de GapMinder, fond de capital care a investit anul trecut 50.000 de euro către SecurifAI.

Listarea pe SeedBlink este un pas foarte important pentru noi pentru că va susține creșterea echipei SecurifAI și, implicit, dezvoltarea noastră pe piața locală. Ne dorim să recrutăm oameni foarte bine pregătiți atât în domeniul tehnic, cât și în zona de vânzări. Suma va fi utilizată în următoarele 16 luni și va acoperi cerințele pe care le avem pentru România. Pentru a ne extinde la nivel global, un alt punct esențial în strategia noastră de creștere, va fi nevoie de o nouă runda de investiții în următorii trei ani”, afirma Valeriu Filip, managing partner SecurifAI.

Conducerea SecurifAI estimează că prin această listare va obține 75.000 de euro de la fondul GapMinder și 125.000 de euro de la investitorii de pe SeedBlink, cu posibilitatea de suprasubscriere până în limita a 150.000 euro.

Ne bucurăm că cea de-a treisprezecea campanie de equity crowdfunding pe SeedBlink îl reprezintă o companie din categoria «deep tech». Am ales SecurifAI pentru a susține utilizarea inteligenței artificiale în folosul comunității, cu o soluție «fabricată în România», dar scalabilă global. Salutăm participarea în această rundă a GapMinder Venture Partners ca lead-investor”, afirmă Andrei Dudoiu, co-fondator și CEO SeedBlink.

Până acum SecurifAI a obținut fonduri de aproximativ 250.000 de euro: 200.000 de euro reprezentând granturi de cercetare și 50.000 de euro investiție pre-seed de la GapMinder. Fondatorii au investit la rândul lor peste 200.000 de euro pe parcursul celor patru ani de la înființarea companiei.

“Piață globală de analiza video va crește de la 4,9 miliarde de dolari în 2020 la 11,7 miliarde de dolari în 2025, arată un studiu realizat în iunie de către compania de cercetare MarketsandMarkets. Aceste date ne confirmă faptul că SecurifAI creează soluții într-un segment foarte important pentru companii. Această nouă investiție arată încrederea noastră în SecurifAI, o companie care dezvoltă soluții în zona de inteligență artificială, un domeniu extrem de efervescent în ultimii ani și care va continua să crească”, afirmă Cristian Dascălu, partener Gapminder Venture Capital și co-fondator Techcelerator.

Ce fac soluțiile SecurifAI și cine le utilizează

Soluțiile SecurifAI pot detecta evenimentele neobișnuite (comportamente antisociale, leșin, mașini sau pietoni în zone interzise, etc.), obiectele abandonate, numerele de înmatriculare auto, pulsul unei persoane, pot recunoaște figura și expresiile faciale. Soluțiile SecurifAi pot fi folosite în domenii precum retail (monitorizarea produselor la raft, vârsta și sexul clienților, etc.), energie, construcții, infrastructura orașelor (smart cities), financiar-bancar, transport, agricultură, producție și logistică. Principalele zone de interes ale clienților sunt: securitatea muncii în spații de construcții/producție cu accent pe informații în timp real și zona de retail cu accent pe partea de date statistice, profilare consumatori/vizitatori, lipsă stoc sau respectarea planului de plasare a produselor.

SecurifAI are cinci clienți din domenii precum energie, retail, smart cities și financiar. Cel mai mare client al SecurifAI este OMV Petrom.

Extindere internațională, birou deschis în SUA

Unul dintre principalele obiective ale SecurifAI pentru următorii ani este extinderea pe piața globală. Astfel, recent, compania a deschis un birou în Sussex (statul Delaware, SUA) și a aplicat pentru înregistrarea unui patent în SUA în domeniul securității muncii mai exact a detectării persoanelor care poartă echipament de protecție.

Pentru a susține dezvoltarea pe alte piețe, cei trei co-fondatori ai SecurifAI își doresc să obțină în următorii trei ani o investiție de tip Seria A, suma estimată a fi obținută fiind de aproximativ un milion de euro.

“Credem că până la finalul anului 2023 putem ajunge la o evaluare în jurul a 15 milioane de euro. Este o cifră pe care o estimăm având în vedere evoluția pieței, a numărului clienților și pe baza veniturilor la care sperăm să ajungem în următorii trei ani. Ne dorim că până în 2023 să avem venituri de aproximativ un milion de euro pentru a putea susține și noi extinderea globală”, a afirmat Andrei Gogan, co-fondator SecurifAI.

Compania va închide anul 2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 150.000 de euro, iar pentru anul viitor managementul estimează 250-300.000 de euro.

 

Parallax

Vizualizari
999
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri