Răzvan Tătaru

Românii comandă din ce în ce mai mult preparate livrate. Ce se cumpără cel mai des (studiu)

Aplicație de livrare de mâncare

Industria de servicii alimentare din România a crescut cu 16% anul trecut, în 2023, atingând o valoare totală de 6,31 miliarde EUR, iar piața de Food Delivery reprezintă un sfert (25%) din HoReCa, potrivit unui comunicat de presă transmis, luni, StartupCafe.ro.

Comanda medie în HoReCa atinge o valoare de 56,8 lei, potrivit studiului Hospitality Culture Research, realizat în parteneriat cu Tazz.

Românii comandă, în medie, la 3,3 ocazii pe lună, principalele comenzi fiind reprezentate de supa de pui la felul 1 (31%), carne cu garnitură la felul principal (41%) și papanași la desert (42%).

„În 2023 am putut observa o ușoară creștere a industriei serviciilor alimentare. Însă, românii nu au început să iasă mai des la restaurant și nu comandă de mai multe ori mâncare de la raioanele gastro ale supermarketurilor sau de la fast-food, astfel încât creșterea pieței se datorează, în primul rând, inflației. Atunci când vine vorba de alegerea unui nou restaurant, principalul mediu de informare este reprezentat de prieteni și de recomandările acestora. Remarcăm, așadar, importanța majoră a experienței pe care românii o au în locațiile HoReCa, nu doar în ceea ce privește fidelizarea acestora, dar și din privința atragerii de noi clienți”, afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

În ceea ce privește serviciile de livrare, 8 din 10 respondenți au declarat că le folosesc pentru a-și comanda mâncare gătită, cu o frecvență medie de utilizare de 4.4 ori/lună. Totodată, piața de livrare de mâncare (Food Delivery) are o cotă de piață de 25%, a doua cea mai mare după consumul în restaurante (26%).

Piața de Food Delivery este deja una solidă și vine în completarea consumului din restaurante și din alte surse de achiziție pentru mâncarea gătită. Vedem tot mai des că românii descoperă restaurante și preparate noi prin intermediul aplicațiilor de livrare, pe care apoi le testează și offline, iar procesul este valabil și în sens invers”, a declarat Alin Şerban, CEO Tazz.

Acesta notează, în continuare, că atât piața de restaurante, cât și cea de Food Delivery au crescut în provincie, semn că puterea economică a românilor și apetitul pentru gastronomie au crescut în ultimii ani.

Parallax

Vizualizari
157
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri