Răzvan Tătaru
O antreprenoare din Iași, care a pornit o afacere cu dulciuri artizanale, spune că era cam „reticentă” când a apărut apărut ciocolata Dubai în România. Totuși, s-a decis să producă celebrul desert, devenit viral la noi pe TikTok și alte rețele sociale, pentru a atrage tinerii, a spus ea pentru StartupCafe.ro.
În weekend-ul care tocmai a trecut a avut loc târgul „Brumar pe Victoriei”, în spațiul Victoria Hub din București. La târg, am găsit și noi câteva mici afaceri românești.
Am fost prezent în prima zi de târg, adică sâmbătă, 16 noiembrie, pe la prânz. Acolo, oamenii deja admirau de zori produsele cu care au venit antreprenorii la târg.
Prima oprire de la târgul organizat la Victoria Hub a fost la standul „All 4 Scents”, unde am simțit pentru prima dată anul acesta specificul Crăciunului într-o lumânare artizanală pe măsură, numită „Iarna pe uliță”, cu miros de scorțișoară.
Afacerea constă în lumânări handmade, din ceară de soia naturală, cu uleiuri parfumate, săpunuri organice, pastiluțe parfumate.
„Folosim uleiurile parfumate deoarece uleiurile esențiale își pierd practic proprietățile prin ardere”, a explicat antreprenoarea pentru publicația noastră.
Firma s-a pregătit de sezonul rece, de sărbători, prin arome noi, de portocale, scorțișoară, ciocolată, migdale, plăcinte de diferite tipuri.
Un borcan mare de lumânări costa 75 lei, un borcan mic 35 lei, iar săpunurile costau 15 lei.
Lângă standul de lumânări parfumate, am descoperit o combinație interesantă de „nou” și „tradițional” - cofetăria artizanală „Dulce de Acasă” din Iași, deși a venit cu prăjiturile naturale, tradiționale din Moldova, nuci, faguri, cornulețe, cozonaci, poale-n brâu, a adus și cel mai nou trend culinar, Ciocolata Dubai.
Dacă încă nu ați găsit acest desert pe internet, Ciocolata Dubai este specială prin crema crocantă și foarte dulce de fistic, care conține și cataif, un fel de tăiței fini pentru deserturi.
„Inițial am fost reticentă pentru că nu ne era specific, am zis că trebuie să ținem pasul și am gândit-o ca strategie pentru a atrage tinerii, și așa au descoperit și celelalte produse. A fost un mare plus pentru noi, ne-a adus mulți clienți tineri”, a spus fondatoarea pentru StartupCafe.ro.
Prețurile au fost raportate la kilogram, chiar dacă produsele erau deja ambalate. Astfel, 1 kg de prăjituri costa 110 lei, ciocolata mai mult, iar cozonacul în jur de 70 de lei/kg.
Intrând mai mult în spațiul destinat afacerilor, găsesc standul de cercei „NiSa Art”, care-mi atrage atenția prin modul de prelucrare al cerceilor prezentați.
„Sunt cercei din mărgele miyuki, cusute, de origine japoneză. Inițial au fost folosite ca broderie pe haine, iar mai apoi pentru bijuterii”, a spus creatoarea pentru StartupCafe.ro.
Prețurile cerceilor diferă în funcție de mărime și de modele, de la 40 lei la 300 lei. NiSa Art s-a pregătit de perioada de sărbători, printr-un calendar advent.
Mai multe afaceri spuneau că perioada aceasta este aglomerată și că s-au pregătit, fie cu produse de sezon, fie prin faptul că vor mai veni aici, pe Calea Victoriei, sau vor fi prezente la alte târguri de Crăciun din țară.
M-am mai plimbat puțin și am dat de două mese viu colorate, una cu jucării croșetate, și una cu jucării printate 3D.
La masa cu jucării croșetate, se afla „Mirinka Shop”, afacere prezentă și în online, în spatele căreia se află o mamă și fiica ei, Mihaela și Maria.
„Noi avem produse croșetate de toate felurile. Aici venim ,în principal, cu jucării, deoarece vin foarte mulți copii în zonă, dar în online avem și haine sau decorațiuni de casă”, a spus fiica.
Prețurile începeau de la 20 lei până la 150 lei.
De cealaltă parte, am găsit jucării printate 3D de doamna Livia, care deține afacerea „Săpunurile Mariei” încă din 2018.
„Am început (n.r. - afacerea) pentru fetița mea, care are autism, eram în creștere copil (n.r. - concediu) și trebuia să suplimentez veniturile pentru terapii. S-a transformat într-un hobby pentru mine”, a spus Livia pentru StartupCafe.ro.
Pe lângă jucăriile printate, cu care a început acum două luni, antreprenoarea a venit și cu o multitudine de cosmetice naturale, autorizate și testate, cu o bază de clienți solidă.
Am găsit și mai multe produse înăuntru, dintre care mi-au atras atenția cerceii din sârmă de cupru croșetată, realizați de „Lizukka”.
„Sârma este foarte subțire, de 0.2, folosesc pietre semiprețioase, folosesc și pietre pe care le găsesc pe stradă dacă-mi place textura, mă joc și cu lână”, a spus antreprenoarea pentru StartupCafe.ro.
„Lizukka” a început afacerea inspirându-se de la bunica ei, care făcea mileuri, dar ea a hotărât să meargă pe design-uri mai minimaliste decât ceea ce presupun mileurile, „să se ducă în lume, nu să stea în dulap, cum era pe vremea noastră”.
Prețurile pleacă de la 60 lei, pentru cerceii simpli, cu șurub, până la chiar 300 lei pentru perechile de argint, în care mai lucrează ocazional.
Ultima, dar nu cea din urmă, oprire a fost la standul „PufaRina Atelier”, unde Claudia din Brașov a vândut accesorii vestimentare, respectiv gulere, manșete, jabouri. Numele afacerii vine de la pisicile antreprenoarei, Pufa și Rina.
Prețurile pornesc de la 49 lei și ajung la 245 lei, în funcție de material și complexitate.
Aceștia au fost doar câțiva dintre antreprenorii prezenți în prima zi a târgului „Brumar pe Victoriei”. Rămâne de văzut ce alte afaceri locale vor veni la evenimentele următoare organizate de Apolla Events.
@startupcafe.ro Ce am găsit la târgul de weekend de pe Calea Victoriei: lumânări parfumate, jucării și ciocolată Dubai, printre altele 💚🍫🧸 #startupcafe #afaceriromanesti #weekendvibes #buylocal ♬ original sound - StartupCafe.ro