Claudiu Zamfir

Un magazin online românesc îți și alege hainele pe care le cumperi

Thumbnail

Trei antreprenori români au deschis, anul trecut, un magazin online de haine pentru femei, care ajută clientele să-și comande hainele care li se potrivesc în funcție de caracteristicile corpului fiecăreia, iar acum afacerea lor a obținut o investiție de 300.000 de euro.

Startup-ul The Outfit a fost fondat legal în noiembrie 2020, de Horia Stupu, Șerban Buliga și Ciprian Dudulea. Lansarea oficială a serviciului a fost la jumătatea lunii martie 2021, iar pâna în prezent a primit peste 1.000 de comenzi.

După 3 luni de la lansarea oficială, firma primește o investiție de capital de risc 300.000 de euro de la un grup de investitori, printre care se numără și Sergiu Neguț, un cunoscut business angel și antreprenor, cofondator al startup-ului Fintech OS.

Potrivit unui comunicat transmis, luni, StartupCafe.ro de către The Outfit, la această rundă de finanțare au mai participat fondul de investiții  Venture Growth Partners, precum și investitorii individuali Alexandru Ghiță și Ilinca Păun.

Investiția va fi folosită pentru a accelera dezvoltarea sistemelor de recomandare și pentru a construi echipa.

Firma Outfit Technologies SRL din București, care deține site-ul theoutfit.ro, operează pe codul CAEN 4791 - Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.

Afacerea este însă mai mult decât un magazin online. Theoutfit.ro spune că „face personal styling-ul accesibil prin tehnologie”. Mai pe românește, ajută clientele să-și aleagă hainele potrivite, în combinațiile adecvate, în funcție de caracteristicile corupului fiecăreia.

Astfel, startup-ul livrează clientelor cele mai potrivite haine pentru corpul și stilul lor, combinând algoritmii cu know-how-ul unor stiliști vestimentari.

„Cred că viitorul în retail este unul în care experiența clienților va fi 100% personalizată prin intermediul tehnologiei”, a spus Sergiu Neguț, unul dintre investitori, citat de comunicatul firmei.

Deși a funcționat foarte puțin în anul 2020, firma Outfit Technologies SRL a realizat venituri de 43.300 de lei și profit de 36.100 de lei (83% din venit) în acel an, conform datelor oficiale de la Ministerul Finanțelor.

Cum funcționează The Outfit: Paradoxul alegerii

Startup-ul descrie un proces de utilizare destul de simplu. O clientă completează un profil online, răspunzând la câteva întrebări despre corpul, stilul și bugetul preferat. Primește ulterior un set format din 5 articole vestimentare alese de unul dintre stiliștii The Outfit.

Din start, startup-ul oprește 49 de lei pentru serviciul de styling. Clienta are 3 zile să probeze hainele, plătește doar ce păstrează, iar pe restul le returnează gratuit.

Înainte de plată, va trece printr-un proces de feedback pentru fiecare item probat, pentru ca algoritmii și stiliștii să poată învăța și recomanda produse mai potrivite la următoarele comenzi.

În final, din plata setului de produse vestimentare, clientei i se reduc cei 49 de lei care i se opriseră la inițierea tranzacției.

Ideea de business pare să rezolve „paradoxul alegerii”. Acest concept, teoretizat de psihologul american Barry Schwartz, pleacă de la ideea că, la cumpărături, consumatorul se confruntă cu anxietate atunci când are de făcut alegeri dintr-o multitudine de variante. De aceea, uneori, consumatorul are nevoie să aleagă altcineva, în locul său, produsele cele mai potrivite pentru bugetul și nevoile lui.

Thumbnail

Fondatorii The Outfit: Ciprian Dudulea, Șerban Buliga și Horia Stupu

Cui îi este destinat serviciul

Serviciul este disponibil doar pentru femei momentan, iar clientele care au folosit până acum The Outfit sunt persoane ocupate care își doresc să fie în pas cu moda dar nu au timp să caute produse online sau să meargă în mall-uri.

„Vrem să aducem cabina de probă la clientele noastre acasă și să regândim modul în care descoperă haine și accesorii: 100% personalizat, fără niciun efort și fără bani blocați în produse care trebuie returnate. Am observat că 10% din clientele noastre nu au mai comandat niciodată haine online până acum” - a spus Horia Stupu, cofondator.

The Outfit colectează peste 100 de date de la fiecare clientă pentru a putea înțelege cât mai bine preferințele acesteia. Ei dezvolta intern un sistem de recomandare care utilizează datele colectate din profilul clientelor, feedback-ul acestora și specificațiile produselor, pentru a îi ajuta pe stiliști să recomande produsele cu cea mai mare acuratețe din punct de vedere fit si stil.

„Pentru a putea face personal styling-ul accesibil și scalabil trebuie sa dezvoltam tehnologie pentru toate ariile business-ului, totusi, cea mai mare parte din efort merge către dezvoltarea unor algoritmi care sa acopere componenta matematica din fashion. În felul asta echipa de stilisti vestimentari se va putea concentra pe componenta creativa, interpretarea ocaziei de consum și pe anumite preferințe specifice ale unei cliente” - crede Șerban Buliga, cofondator al startup-ului.

“Vrem să cunoaștem întreaga garderobă a clienților și să fim un one-stop-shop pentru fashion. Luăm deja în calcul dezvoltarea unei aplicații mobile pentru clienții recurenți, unde aceștia primesc constant recomandări de produse care se potrivesc cu garderoba existentă și preferințele lor” - a spus, la rândul său, și Ciprian Dudulea, cel de-al treilea cofondator al The Outfit, citat în comunicatul startup-ului.

Firma spune că își propune să livreze peste 10.000 de comenzi în anul 2021, urmând ca la finalul acestui an să pregătească o nouă rundă de finanțare.

 

Parallax

Vizualizari
1346
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri