Denisa Crăciun

Lecție de la Harvard: 6 calități de care ai nevoie ca lider în lumea digitală de azi

Thumbnail

Patru cercetători și-au expus ideile pe blogul Harvard Business School și îți explică de ce calități ai nevoie să fii un lider de succes în lumea digitală de azi, în așa fel încât compania pe care o conduci să funcționeze cât mai bine.

Linda A. Hill, în prezent Wallace Brett Donham, profesor de administrare a afacerilor la Harvard Business School, Ann Le Cam, senior vice president producție globală talent și animație la Weta Digital, Sunand Menon, CPO (director de produs) compania RANE și Emily Tedards, cercetător asociat HBS, dezvăluie cele mai importante calități de care liderii au nevoie în lumea digitală, după ce au colectat date de la 1.700 de directori generali ai unor companii.

Pentru context, 71% dintre liderii de companii din peste 90 de țări, care au chestionați de cei patru cercetători, au spus că adaptabilitatea este cel mai important atuu de care au nevoie, urmată de creativitate și curiozitate.

Îngrijorător, după cum remarcă cercetătorii, este că mai puțin de jumătate dintre respondenții participanți la sondaj consideră că ei sau alți colegi din echipa de conducere a companiei lor au mentalitatea și abilitățile necesare pentru a conduce un business în era digitală. Iată 6 sfaturi de care ai nevoie pentru a fi un lider de succes.

Top 6 calități de care ai nevoie ca lider în lumea digitală de azi

  • „Be a catalyst, not a planner” – Într-o lume în care competitorii se adaptează în mod rapid la noile tehnologii, iar clienții au permanent noi așteptări, lideii companiilor trebuie să se conformeze și ei la fel de rapid la noile transformări digitale, în loc să planifice o schimbare. Acest lucru înseamnă că liderul trebuie să creeze condițiile necesare pentru organizația pe care o conduce, în așa fel încât să își atingă obiectivele și să evolueze permanent. „Ei trebuie să învețe să-și vadă deciziile și acțiunile ca ipoteze de lucru pe care le pot valida numai atunci când vor primi feedback cât mai rapid posibil cu privire la impactul lor”, spun cercetătorii.
  • Ai încredere și oferă încredere – Strategia și viziunea sunt esențiale în business, însă capacitatea de a organiza obiectivele echipei este și mai importantă. Astfel, leadership-ul în lumea digitală vine la pachet cu un exercițiu de încredere. Angajații trebuie să participe la luarea deciziilor și să creeze un mediu bazat pe încredere și siguranță, să își asume riscuri și să acționeze în conformitate cu interesele companiei. Liderul trebuie să ofere și să primească încredere.
  • Fii un explorator – Pentru că mereu apar lucruri noi și lumea este într-o continuă schimbare, liderii trebuie să fie exploratori, să fie persoane care caută răspunsuri pentru a-și conduce afacerile azi și mâine. Liderii trebuie să echilibreze curiozitatea cu intenționalitatea. Ei trebuie să găsească punctele slabe ale business-ului și să le corijeze, iar pentru asta e nevoie să iasă din birou și să cunoască tot ce se întâmplă în lumea afacerilor.
  • Fii curajos – Un lider trebuie să experimenteze, să repete și să evolueze singur, astfel organizația pe care le conduce va putea prospera. El are nevoie de o nouă atitudine față de riscuri. Renunțarea la oportunități doar pentru a evita eșecul este poate cea mai riscantă soluție dintre toate, în economia digitală. Liderii „trebuie să fie pregătiți să-și asume responsabilitatea pentru greșeli și să împartă meritul pentru succes”, spun cercetătorii.
  • Fii prezent – Cei mai buni lideri rămân prezenți și implicați emoțional, comunicând deschis și autentic. În perioadele agitate, liderul trebuie să fie empatic. El ține sub control stresul și anxietatea angajaților și încearcă să prevină suprasolicitarea și epuizarea, mai ales în „următoarea normalitate” a pandemiei.
  • „Trăiește” valorile cu convingere – Liderii trebuie să fie clari și consecvenți atât în ceea ce privește activitatea lor, cât și în motivul pentru care o fac. Trebuie să existe un echilibru: pe de-o parte, liderii au nevoie de agilitate și curaj pentru a se adapta la noile provocări, iar pe de alta, au nevoie de determinare și disciplină pentru a duce o companie către „maturitatea digitală”. Ei trebuie să fie înțelepți când vine vorba despre scopul comun al organizației, angajamentul acesteia de a respecta valorile corporației și cui servesc, clienții și părțile interesate.

Citește tot articolul pe Harvard Business School…

Parallax

Vizualizari
4040
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri