Răzvan Tătaru
O platformă de tehnologie pentru marketing din Turcia, devenită „unicorn” în anul 2022, a strâns 500 milioane dolari finanțare într-o rundă de tip Seria E.
Insider a primit acești bani în runda condusă de General Altantic, potrivit unui anunț de pe site-ul oficial.
Firma a obținut statutul de „unicorn”, adică o companie de tehnologie evaluată la cel puțin 1 miliard de dolari în urma unor investiții înainte de listarea pe bursă, în 2022 cu o rundă de 121 milioane dolari, urmată de încă 105 milioane dolari în 2023, care i-a crescut valoarea la 2 miliarde dolari, conform Tech.eu.
Insider permite mărcilor să ofere experiențe personalizate utilizatorilor pe canalele digitale. Specialiștii în marketing pot conecta datele clienților pe canale și sisteme, pot prezice comportamentul lor viitor cu un motor de intenție bazat pe inteligența artificială și pot individualiza experiențele clienților.
„Când am fondat Insider, ne-am propus să demonstrăm lumii că firmele de software de succes pot fi înființate în întreaga lume în afara Silicon Valley. Am făcut ca investitorii noștri providențiali și în stadiu incipient să facă ieșiri de peste 1700 de ori și să readucă valoare adăugată ecosistemului local. De asemenea, am deschis calea pentru femeile din Republică, tineret și ecosistemul antreprenorial turc pe arena globală, primind cea mai mare cifră de investiții dintre companiile de tehnologie de marketing cu o femeie fondator și CEO, nu numai în Turcia, ci și în lume”, a anunțat fondatoarea și directoarea generală Hande Çilingir.
Çilingir mai susține și că această sumă strânsă este „cea mai mare investiție făcută de către companiile de tehnologie de marketing din Europa”.
„Cel mai mare vis al nostru este ca mulți antreprenori din tehnologie și Insideri să iasă din aceste ținuturi și ca țara noastră să devină un centru de antreprenoriat. Insider este primul unicorn software din Turcia. Acum, obiectivul nostru este să fim una dintre primele companii de software din Europa care generează venituri anuale de 1 miliard de dolari. Fiecare succes este o nouă oportunitate pentru noi de a stabili obiective mai mari. Mai avem multe de făcut și vom continua să lucrăm cu toată puterea, cu entuziasmul și dedicarea primei zile”, a spus Serhat Soyuerel, fondator Insider și director de venituri (Chief Revenue Officer – CRO).
Banii vor ajuta platforma de marketing tech să implementeze, în următorii doi ani, o experiență omnichannel cu inteligență artificială și o platformă de implicare a clienților, care combină capabilitățile promoționale, tranzacționale și de asistență.
Insider are deja o experiență omnichannel, Sirius AI, care combină AI generativ, conversațional și predictiv într-o singură soluție de marketing, care va fi dezvoltată în continuare de către echipă.
Çilingir afirmă că Insider este recunoscută ca fiind prima companie de software care combină modele predictive de inteligență artificială cu tehnologii de experiență a clienților. „Suntem în pragul unei perioade în care inteligența artificială va schimba radical tehnologiile de marketing și vom conduce această transformare.”
Cu această finanțare, compania își propune să-și crească investițiile în IA, să-și extindă activitățile globale de vânzări și marketing desfășurate în 28 țări, să investească semnificativ în cercetare și dezvoltare și să-și consolideze strategia axată pe fuziuni și achiziții.
Insider oferă soluțiile sale companiilor Nike, Samsung, L’Oreal, Unilever, Allianz, Walt Disney, Toyota, Singapore Airlines și GAP printre alții.