Denisa Crăciun

10 idei de afaceri de la antreprenoare din România: De la o fermă de insecte la o platformă pentru proprietarii de puncte gastronomice locale

idei 2023

O platformă pentru proprietarii de puncte gastronomice locale și clienții lor sau o fermă de insecte sunt doar două dintre cele 10 idei de afaceri care vor participa într-un program dedicat antreprenoarelor din domeniul agroalimentar.

122 de românce au început procesul de aplicare dintre care 50 au finalizat aplicațiile la cea de-a treia ediție a programului de accelerare Empowering Women in Agrifood, dezvoltat de EIT Food. Doar 10 au fost selectate pentru a participa la sesiunile de training, mentorat și oportunități de conectare care urmează în perioada iulie-noiembrie și au șansa de a primi o finanțare de până la 10.000 euro. 

10 idei de afaceri dezvoltate de românce

  1. Veronica Buiuc - Very Vero: Înființarea unei ferme pentru alimente curate și bogate în nutrienți. În prima fază, business-ul va pune accent pe două domenii principale: producția de muguri și lăstari (cu posibilitatea de a dezvolta un serviciu de obținere a sucului folosind acești muguri) și producția de ouă provenite de la găini din rasa Araucana, ouă cunoscute ca fiind fără colesterol.
  2. Ilinca Călugar - Mură-n Gură: Lansarea unei game de produse „clean label”, cu un conținut bogat de proteine și o valoare nutritivă ridicată, derivate dintr-un procent ridicat de legume proaspete. Produsele își propun să fie o masă completă, având un aport important de proteine și un profil nutritiv bogat din legume. Acestea vor fi funcționale (gata de consumat oricând și oriunde), ambalate în materiale reciclate și accesibile financiar.
  3. Cristina Coliș – Semințe pentru Viitor: Înființarea unei pepiniere profesionale pentru plante perene comestibile și furnizarea de servicii de implementare/dezvoltare a grădinilor forestiere în întreaga țară. Grădinile forestiere pot fi, de asemenea, proiectate ca grădini ornamentale.
  4. Oana Melinte – Karomia: Crearea unui sistem de tip franciză pentru agricultură, care are la bază stabilirea lanțurilor de aprovizionare directă dintre zonele rurale și orașele din apropiere, prin vânzări directe.
  5. Tatiana Nicoară – Unison: Un producător local de granola, creme tartinabile din nuci, batoane raw, maioneză vegană, alternative vegane la parmezan și alte delicatese. Produsele Unison sunt disponibile prin rețeaua a peste 50 de parteneri la nivel național și în 22 de locații fizice (magazine, cafenele etc.). Pe lângă gama actuală de 14 produse, startup-ul urmărește să dezvolte noi produse pe bază de plante.
  6. Mihaela Simion (Sipoș) - Happy Treats: Dezvoltarea unei ferme de insecte, care se concentrează pe trei direcții principale: producția de produse finite, respectiv recompense pentru câini din proteină de insecte, hipoalergenice, dar și insecte vii pentru hrănirea păsărilor din ferme, acest lucru contribuind la îmbunătățirea stării de sănătatea a păsărilor, și implicit la creșterea producției de ouă. Cea de-a treia direcție este reprezentată de valorificarea produselor secundare din fermă, care reprezintă un fertilizant natural pentru culturile agricole.
  7. Dana Sofia - E-labels Digital Solutions: Lansarea unei platforme digitale care să conecteze consumatorii și producătorii din sectorul agroalimentar ce împărtășesc valori comune: transparență, etică, onestitate. Platforma își propune să protejeze producătorii și consumatorii de falsuri, să le ofere sprijin în luarea deciziilor corecte legate de cumpărarea produselor alimentare, să educe consumatorii, să constribuie la susținerea producătorilor și consumatorilor.
  8. Daniela Spătar – Greenery: Afacere specializată în cultivarea microgreen, respectiv dezvoltarea și comercializarea unui produs organic de calitate superioară, sub formă de pulbere, obținut prin măcinarea plantelor verzi micro deshidratate. Plantele vor fi uscate cu ajutorul unui deshidratator, păstrând astfel întreaga valoare nutritivă a acestora. Cultivarea plantelor se face pe sisteme verticale de interior sub iluminare intensă și controlată, umiditate scăzută și ventilație adecvată, permițând producția pe tot parcursul anului.
  9. Andreea Tudorache – Local Spot: Dezvoltarea unei platforme digitale care să promoveze și să gestioneze conceptul și nevoile administrative ale proprietarilor de Puncte Gastronomice Locale (PGL) și ale clienților acestora. În plus, va fi creată o rețea de evenimente care să contribuie la dezvoltarea punctelor gastronomice locale și a ecosistemului din jur, implicând proprietari, producători locali și comunitățile locale. Suplimentar, va fi creat un spațiu dedicat pentru promovarea educației alimentare prin acțiuni și evenimente destinate copiilor, adulților și proprietarilor de PGL.
  10. Mădălina Zmău – Happy Duck Farm: Dezvoltarea unei microferme specializate în producerea și comercializarea cărnii de rață (faza inițială), cu obiectiv de extindere în preparate din carne de rață (într-o fază ulterioară). Ferma își propune să ofere un mediu sănătos de creștere a rațelor, cu o dietă formată din cereale, factori naturali de îmbogățire a hranei și pășunat în aer liber, înlocuind furajele concentrate îmbogățite cu vitamine și proteine sintetice. Scopul final al acestui demers este de a contribui la un stil de viață sănătos pentru consumatorul final.

Anul acesta, pe 21 noiembrie, cele 10 antreprenoare vor participa la evenimentul de închidere a programului – Pitching Event –unde vor prezenta business-ul și evoluția în accelerator în fața publicului, mentorilor, investitorilor. Ele pot câștiga una dintre cele două finanțări: 10.000 Euro pentru marele premiu și 5.000 Euro pentru premiul II. 

Empowering Women in Agrifood ediția din 2023 este dezvoltată de EIT Food pentru un total de 110 de femei antreprenor din 11 țări europene (Estonia, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia, Serbia, Slovenia, Spania, Turcia, România și Ucraina), implementată în România de Impact Hub Bucharest. 

 

 

Parallax

Vizualizari
984
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri