Gymshark, cel mai nou „unicorn” european, a fost creat de un tânăr care livra pizza
Claudiu Zamfir

Gymshark, cel mai nou „unicorn” european, a fost creat de un tânăr care livra pizza

Thumbnail

Firma Gymshark, care vinde și în România haine pentru practicanții de fitness și culturism, a ajuns zilele trecute la statutul de „unicorn”, cu o valoare estimată la 1 miliard de lire sterline, la 8 ani de când fusese fondat de către un tânăr britanic în vârstă de 19 ani, care muncea livrând pizza, la vremea aceea.

Fondul american General Atlantic a anunțat, zilele trecute, că a acordat o investiție producătorului britanic de haine sport, preluând o participație de 21% în firmă, la o valoare estimată de 1 miliard de lire sterline (1,31 miliarde de dolari) a companiei. Aceasta înseamnă că investiția obținută de Gymshark se ridică la 210 milioane de lire sterline.

La rândul său, fondatorul Gymshark, Ben Francis, deține o participație de 70% în companie, ceea ce înseamnă că, la cei 28 de ani ai lui, are o avere de cel puțin 700 de milioane de lire sterline (aproape 1 miliard de dolari).

În 2012, Ben avea încă 19 ani și ziua muncea pentru Pizza Hut, ca șofer pe mașinile de livrare, iar noaptea învăța pentru facultate, potrivit BBC.

Succesul l-a găsit însă în pasiunea sa pentru bodybuilding, unde avea să-și clădească nu doar mușchii, ci și un business global, alături de conturile sale bancare. Împreună cu fratele său și câțiva prieteni, Ben a pus bazele Gymshark, în garajul părinților săi, la Birmingham, un oraș de muncitori, din Anglia.

Ei creau maiouri, șorturi, bustiere și alte astfel de articole de îmbrăcăminte, adaptate special la nevoile băieților și fetelor care merg la sală. La început imprimau hainele cu diverse înscrisuri și modele, folosind un aparat de serigrafie, în serii mici, și le vindeau pe internet - o abordare direct to consumer. În plus, a început să vândă pe magazinul său online și suplimente nutritive, pe care le procura de la o companie de profil, USN, la care lucra un prieten de-ai lui.

Dar cum să te bați pe piața aceasta cu branduri imense ca Adidas, Nike sau, mai nișate pe bodybuilding, ca Weider.

Ben și prietenii săi au țintit foarte precis publicul căruia i se adresau - cei care merg la sală, adică mai ales tineri de 16-24 de ani. Și pentru asta au ales cel mai potrivit canal pentru a ajunge la acest consumator: internetul și în special rețelele sociale. Acum e banal și e un must să fii prezent puternic pe Facebook și Instagram și să investești în promovare pe Google. Dar în urmă cu 8 ani, nu era pentru toată lumea chiar atât de „bravo, Sherlock!”.  

Noi am fost printre primele business-uri din lume care au sponsorizat influeceri. De asemenea, am fost între primii care au mizat cu adevărat și au investit în social media”, spune acum Ben Francis, citat de BBC.

În perioada aceasta de criză, când în multe țări sălile de forță au fost închise pentru prevenirea răspândirii coronavirusului COVID-19, afacerile Gymshark au crescut, totuși.

Din punct de vedere comercial, a fost destul de bine, în ideea că oamenii cumpără mai mult online și aleargă, pedalează și fac și exerciții fizice acasă mai mult decât înainte”, a mai spus fondatorul „unicornului”.

Cu noua investiție, compania vrea să se extindă mai mult pe piețele internaționale.

Potrivit datelor oficiale de la Ministerul Finanțelor, în luna mai 2018, Gymshark a deschis și o filială în România. Biroul a fost deschis într-o clădire office din zona Băneasa, din București.

Parallax

Vizualizari
4921
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri