Răzvan Tătaru

Glovo angajează direct 15.000 de livratori în Spania, la presiunea autorităților

Livrator Glovo în București

Divizia din Spania a Glovo, aplicația de livrare de mâncare și cumpărături, prezentă în mai multe țări, printre care și România, va angaja direct în jur de 15.000 livratori, în urma presiunilor guvernului spaniol, potrivit TechCrunch.

Anunțul vine cu o zi înainte ca fondatorul și șeful Glovo, Oscar Pierre, să apară în fața unui judecător din Barcelona care investighează posibile încălcări ale legislației muncii din Spania, potrivit unei surse judiciare, citată de France24.

 „Conducerea Glovo a decis să treacă de la un model freelance la un model bazat pe angajare pentru curierii săi din Spania pentru a evita incertitudinile juridice suplimentare care duc la o creștere a situațiilor neprevăzute”, a declarat compania-mamă Delivery Hero într-un comunicat.

Delivery Hero a avertizat cu privire la o lovitură de 100 milioane EUR asupra câștigurilor în urma angajării de către Glovo a aproximativ 15.000 livratori în Spania, conform Reuters.

Spania a fost prima țară din Uniunea Europeană care a acordat drepturi de muncă livratorilor de mâncare, prin recunoașterea lor ca angajați în loc să fie considerați freelanceri.

Astfel, aplicațiile de livrare de mâncare sunt nevoite să acorde, pe lângă salariul acordat livratorilor, contribuții și beneficii, cum ar fi concediul medical și protecții împotriva concedierii.

Pentru acestea, Glovo a fost amendată între 2022 și 2023, făcând apel în instanță și câștigând unele dintre cazuri, a susținut un reprezentant al aplicației de livrare.

Pe lângă problemele pe care le întâmpină Glovo în țara în care a apărut, rivalul de pe piața spaniolă Just Eat (Takeaway.com) a intentat un proces pentru concurență neloială, prin care cere daune totale de 295 milioane EUR.

Startupul Glovo a fost lansat de doi antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona și operează în Europa, Asia Centrală și Africa. Serviciul catalan de livrări prin aplicație Glovo a pătruns în România în anul 2018, fiind prezent în 75 de orașe românești, conform datelor din iulie 2023. 

Glovo este deținut în proporție de 94% de gigantul german Delivery Hero, de la care Glovo a și preluat foodpanda România (și HipMenu). 

În România, firma este prezentă prin GlovoappRO SRL, din București, care a trecut pe profit în 2023, după 5 ani consecutivi pe pierderi, așa cum s-a mai scris pe StartupCafe.ro.

România este una dintre cele mai importante piețe ale Glovo, la nivel internațional, cotată a doua după Spania, țara de origine. Din birourile Glovo de la București este coordonat tot business-ul Glovo din 8 țări: România, Bulgaria, Serbia, Croația, Republica Moldova, Bosnia, Muntenegru și Slovenia.

Glovo mai operează în România și prin firma Glovo Infrastructure Services SRL, deținută direct de GlovoappRO SRL, subsidiara românească a operatorului spaniol de livrări intermediate prin aplicație, conform datelor de pe Termene.ro. Înființată în anul 2021, Glovo Infrastructure Services SRL are ca obiect de actiivitate „Comerțul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet”.

Parallax

Vizualizari
171
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri