Smile Media

[P] Georgian Roșu, Pluriva - Organizare, Productivitate și Control folosind sistemul integrat Pluriva ERP

Thumbnail

Georgian Roșu, director general Pluriva explică în acest interviu despre principalele avantaje pe care un sistem ERP (Enterprise Resource Planning) le aduce unei companii, împărțindu-le în trei categorii: productivitate, organizare și control.

Georgian conduce o companie 100% românească de software, Pluriva, a cărei cea mai cunoscută soluție constă într-un sistem cloud ERP. În prezent, Pluriva numără peste 1300 de clienți, atât firme românești, cât și multinaționale.

Am încercat să înțelegem mai bine de la Georgian cum anume ajută o astfel de soluție o companie să își eficientizeze activitatea.

Georgian, din experiența ta și a echipei pe care o coordonezi, după atâtea firme pe care le-ați ajutat să își automatizeze procesele, care sunt principalele beneficii pe care companiile le obțin în urma implementării Pluriva ERP?

Transformarea digitală a afacerilor din România este un subiect în vogă în ultimele luni. Provocările aduse de situația pandemică sunt factorul cheie pentru care a crescut interesul acordat transformării digitale a firmelor. Implementarea unui sistem integrat de gestiune a afacerii de tip ERP generează o transformare digitală profundă pentru companie. Cele mai spectaculoase rezultate sunt obținute de firmele care fac upgrade-ul de la utilizarea unor programe software insulare de contabilitate și gestiune la sisteme integrate de tip ERP.

De peste 20 de ani ajutăm companiile din România să-și digitalizeze modul de organizare a activității prin utilizarea platformei software Pluriva ERP. Sunt peste 1.300 de companii din diverse domenii de activitate care utilizează, în activitatea de zi cu zi, aplicațiile Pluriva. Principalele trei beneficii obținute de managerii companiilor cărora le-am livrat soluțiile noastre sunt: organizare, productivitate și control. Organizarea afacerii se referă la implementarea unor fluxuri de lucru, cu ajutorul sistemului ERP, prin care managementul își pune în aplicare viziunea de afaceri și se asigură că fiecare angajat își regăsește în aplicație informațiile și sarcinile pentru care este responsabil. Productivitatea în afaceri înseamnă automatizarea a până la 80% din fluxurile din companie și la eliminarea unor sarcini repetitive, consumatoare de timp. Controlul afacerii reprezintă accesul managerial la instrumente de tip rapoarte și business intelligence prin care se obține vizibilitate asupra parametrilor cheie ai afacerii, asupra îndeplinirii obiectivelor de către utilizatori și cu privire la rezultatele financiare obținute.

În colaborare cu mai multe facultăți din România, printre care Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică si Facultatea de Management – Academia de Studii Economice (ASE), Facultatea de Științe Economice - Universitatea „Valahia” Târgoviște, Facultatea de Finanțe – Bănci, Contabilitate si Administrarea Afacerilor – Universitatea „Titu Maiorescu” și Facultatea de Științe Economice - Universitatea "Ovidius" din Constanta, organizăm un curs de sisteme ERP pentru studenții acestor facultăți. Cursul este susținut de manageri de proiect de implementare ERP Pluriva, care prezintă studii de caz practice, inspirate din situațiile cu care ne întâlnim în activitatea noastră. Denumirea cursului urmărește cele trei beneficii ale implementării enunțate mai sus, ”Organizare, Productivitate și Control. Administrarea afacerii utilizând sistemul informatic integrat Pluriva ERP”.

Să le luăm pe rând, cum ajută, practic, Pluriva ERP companiile să își crească productivitatea? Cum le ajută să își crească profitul din acest punct de vedere?

Sistemul ERP este cea mai importantă componentă a infrastructurii IT a unei companii. Este sistemul central prin care firma organizează activitățile și departamentele cheie: financiar, contabilitate, achiziții, vânzări, gestiune stocuri, logistică, producție, resurse umane și managementul proiectelor. În cele opt ore pe zi petrecute la birou, utilizatorii aplicației Pluriva ERP trebuie să obțină productivitate maximă. Vorbim atât de utilizatori care își desfășoară activitatea în departamentele companiei, cât și de utilizatori șefi de departamente  și directori generali.

În proiectele de implementare livrate de compania noastră am cunoscut și am interacționat cu sute de manageri de la companii din diverse domenii de activitate, de mărimi diferite. Un director general sau un șef de departament utilizează sistemul ERP Pluriva în special pentru a extrage rapoarte și pentru a superviza activitatea companiei. Rapoartele manageriale extrase cu ușurință din sistemul Pluriva, tablourile de bord privind parametrii cheie ai afacerii primite prin email cu frecvența dorită: acestea sunt instrumentele de productivitate pentru un director. Productivitatea, pentru un manager, se traduce prin accesul instantaneu la informațiile de interes și prin răspunsuri pe loc la întrebările referitoare la evoluția afacerii. În proiectele de implementare ERP, ajutăm managerii să își creeze o rutină zilnică de acces la un ”ziar al managerului”, adică un tablou de bord despre parametrii cheie ai afacerii, primit prin email în fiecare dimineață.

Se vorbește foarte mult despre automatizarea proceselor, despre fluxuri de lucru, dar ce înseamnă acestea în mod concret? Cum se organizează mai bine o firmă care apelează la soluția Pluriva ERP?

Managerii de succes își analizează în permanență fluxurile interne de lucru din companie și caută metode pentru a le eficientiza. Firmele care nu folosesc un sistem integrat de gestiune a afacerii de tip ERP constată, la un moment dat, că ideile de eficientizare a fluxurilor interne și de automatizare a proceselor nu pot fi puse în practică. Lipsa sistemelor ERP blochează inițiativele de automatizare a fluxurilor pentru că se lucrează manual și sunt activități care nu pot fi făcute decât de anumite persoane.

În momentul în care inițializăm discuțiile pentru implementarea și adoptarea soluției Pluriva ERP în cadrul acelor companii, managerii, de ce cele mai multe ori, au o viziune referitoare la fluxurile pe care doresc să le automatizeze și să le eficientizeze. În cadrul discuțiilor de pre-sales, analizăm cu atenție aceste fluxuri pentru a clarifica ce se poate automatiza și cum. Tot în cadrul acestor discuții, venim noi către conducerea companiei cu idei și recomandări de procese interne pe care și le poate eficientiza prin implementarea soluției, bazate pe experiența consultanților noștri cu alți clienți din domeniul respectiv de activitate.

Automatizarea unui flux, folosind sistemul Pluriva ERP, înseamnă utilizarea tehnologiilor software de afaceri pentru ca anumite sarcini să fie efectuate de aplicație. Principalele beneficii ale automatizării sunt: reducerea erorilor, creșterea productivității și îmbunătățirea controlului, ceea ce se traduce în câștig de bani și de timp.

Fiecare domeniu de activitate în care am implementat soluțiile Pluriva ERP are propriile fluxuri care se automatizează. În domeniul distribuției, spre exemplu, prin automatizarea fluxurilor de preluare, procesare și livrare comenzi, companiile reduc la minimum intervalul dintre primirea comenzii de la client și încasarea facturii și își optimizează stocurile de marfa în funcție de cererea din piață. In livrarea de servicii, automatizarea proceselor înseamnă productivitate maximă pentru angajați. Taskurile repetitive, consumatoarea de timp se automatizează, iar angajații au timp pentru activitățile generatoare de profit pentru firmă. În producția de serie, unicat, pe stoc sau la comandă, automatizarea fluxurilor permite crearea unei companii cu adevărat eficiente, în care angajații au acces la informațiile relevante pentru a lua decizii cu privire la planificarea si execuția producției. Fluxul de producție automatizat înseamnă ca echipamentele de producție, materia prima și resursa umana sunt utilizate cu eficiență maximă.

 

Thumbnail

 

În final, antreprenorul de astăzi își dorește și are nevoie de mobilitate și control asupra afacerii în orice moment și din orice loc. Ce funcții specifice are Pluriva ERP care să îl ajute în acest sens și cum câștigă antreprenorul timp în care să se ocupe de dezvoltarea afacerii?

Oriunde s-ar afla, managerul general deschide telefonul, laptopul sau tableta și se conectează la afacerea lui. De la o întâlnire cu un client sau un furnizor, dintr-o deplasare de afaceri sau chiar din vacanță, managerul are acces la toate informațiile importante despre business. Se conectează în sistemul Pluriva ERP și obține răspunsurile la întrebările referitoare la propria afacere.

Utilizatorii din diferite departamente operează minut de minut documentele de lucru, iar rapoartele, situațiile și analizele manageriale traduc aceste date în informații relevante pentru luarea deciziilor. Controlul afacerii folosind un sistem ERP înseamnă să ai acces direct, oricând dorești, la aceste informații. Programul Pluriva ERP funcționează 100% online, ceea ce oferă utilizatorilor mobilitate. Managerii companiilor în care este utilizată aplicația Pluriva ERP în activitatea de zi cu zi, își definesc indicatori cheie pe care doresc să îi monitorizeze cu ajutorul rapoartelor obținute automat.

Care consideri că sunt, astăzi, companiile care au cea mai mare nevoie de un sistem ERP și de ce anume?

Am construit sistemul Pluriva ERP plecând de la obiectivele și prioritățile afacerii: creșterea veniturilor, eficientizarea costurilor operaționale, extinderea numărului de clienți, automatizarea proceselor și dezvoltarea business-ului. Vorbeam mai devreme despre mobilitatea în afaceri. Recomand implementarea unui program ERP companiilor care își doresc mobilitate pentru angajați și pentru echipa de management. Contextul pandemic face să fie cu atât mai util să le oferi utilizatorilor o platformă mobilă de lucru, care să le permită să fie productivi instantaneu, oriunde s-ar afla. Echipele colaborează foarte bine cu ajutorul aplicației.

Un sistem ERP online ce funcționează prin browser de calculator și dispozitive mobile oferă mobilitatea unei afaceri în 2022. Prin funcționalități de tip fotografiere bonuri fiscale pentru cheltuieli din deplasare și încarcerarea lor în modulul Portal angajat, angajații care se deplasează frecvent câștigă timp și productivitate. Am construit, în sistemul Pluriva ERP, categorii de utilizatori, plecând de la cele mai frecvente situații întâlnite în cadrul companiilor românești. În funcția de categoria din care face parte un utilizator, acesta primește drepturi de acces doar în componentele soluției care îl privesc direct, la informațiile specifice rolului său. Imaginați-vă un agent de vânzări care accesează pe tabletă, la sediul clientului, toate informațiile despre firma pe care o vizitează.

Care consideri ca este gradul de conștientizare a nevoii unui sistem ERP în companiile românești și cum ar putea crește deschiderea acestora către implementarea unei astfel de soluții?

Majoritatea companiilor din România își doresc eficientizarea proceselor interne prin utilizarea instrumentelor IT și a noilor tehnologii disponibile. Viteza cu care apar noi instrumente software de afaceri obligă firmele să fie mereu pregătite să preia și să folosească noile tehnologii, atunci când devin disponibile pe piață și să obțină beneficiile financiare, de timp și de eficiență generate de acestea. Incapacitatea de a aduce în companie noile instrumente IT business disponibile înseamnă pierderea competitivității în piață, pentru că în mod sigur sunt competitori pregătiți să profite.

În lipsa unui sistem ERP de generație nouă, la zi din punct de vedere tehnologii disponibile, companiile vor întâmpina probleme. Doresc să menționez aici, ca exemplu, costul oportunităților pierdute de firmele în care infrastructura software și hardware nu le permite să pună în practică ideile de dezvoltare a afacerii. Sunt anumite inițiative de dezvoltare a companiei care necesită existența unei platforme IT flexibile, care să poată fi personalizată și adaptată pentru a pune în practică ideile. În lipsa unui astfel de sistem, companiile sunt nevoite să renunțe la anumite proiecte de dezvoltare a afacerii.

Oportunități de dezvoltare a afacerii apar în activitatea tuturor firmelor, însă doar acele companii capabile să și adapteze fluxurile, să le controleze și să automatizeze activitățile vor profita de ele. Iar acest lucru este posibil doar cu ajutorul unui sistem ERP performant.

Cum crezi că ar arăta mediul de afaceri românesc dacă, să zicem, în următorii 5 ani 80% dintre aceste companii și-ar implementa un sistem ERP?

În această situație ideală, s-ar produce o schimbare de paradigmă în mediul de afaceri de la noi. Cel mai mare beneficiu ar fi că s-ar inversa raportul dintre timpul alocat de antreprenori și directori generali supravegherii zilnice a afacerii versus timpul destinat dezvoltării și extinderii business-ului. Acum, o mare parte din timpul managerilor este alocat sarcinilor zilnice de organizare. Prin automatizarea cât mai multor procese interne folosind un sistem ERP, o parte din fluxurile de business trec pe pilot automat. Într-o companie de producție, spre exemplu, în care din comenzile online de la clienți se generează automat lansări în producție, iar din lansări se generează comenzi interne pentru aprovizionarea cu materie primă, până la finalizarea producției și livrare, toți utilizatorii câștigă timp și este mult mai productivă. Timpul poate fi folosit pentru alte activități productive în firmă. Acesta este marele avantaj al automatizării fluxurilor. Fie că vorbim de firme de distribuție, servicii, retail, producție sau eCommerce, următorii cinci ani pot fi perioada în care aceste companii aleg să câștige organizare, productivitate și control prin implementarea unui sistem ERP performant.

Am construit un mecanism care automatizează inclusiv transmiterea de documente fiscale si comerciale intre companiile care utilizează sistemul Pluriva ERP. Transmitem automat facturile de servicii si de produse între sistemele utilizate de clienții Pluriva. Acest lucru permite eliminarea introducerii manuale a unor documente si reduce riscul de eroare de operare, oferind acces la date în timp real. Obiectivul meu este ca în următorii cinci ani comunitatea aceasta să fie mult mai dezvoltată și clienții noștri să-și găsească aici o mare parte din partenerii de afaceri.

Mulțumim, Georgian.

Parallax

Vizualizari
1361
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.436
Just for testing :

interaction: 0.86

popularity: 0.46

publishing: 2.89

expertise: 0.08

rating: 1.436

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 1, 350
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri