[P] Cum să folosești Big Data în social media

[P] Cum să folosești Big Data în social media

Thumbnail
Thumbnail

Big Data și-a lăsat impactul asupra multor sectoare și schimbă modul în care oamenii lucrează, de la comerțul cu amănuntul la servicii medicale sau marketing. Dacă transformarea nu a ajuns încă la tine, pregătește-te - probabil nu mai ai mult de așteptat.

Chiar dacă intenția principală a social media a fost doar de conectare socială, scopul său pare să se fi supradimensionat. Platformele de social media sunt utilizate de branduri pentru a-și face publicitateși a-și extinde baza de clienți. Social media nu e însă un simplu OOH pentru campaniile de marketing, a devenit și resursa cea mai bună pentru planificarea viitoarelor strategii.

De la comment-uri, like-uri, share-uri la followeri și influenceri, se pot afla multe despre consumatori și comportamentul lor doar accesând profilurile lor de social media.

Cantitatea de date se dublează la fiecare doi ani și se estimează că se vor atinge peste 44 de trilioane de GB până la finalul anului 2020.

Strategii de social media și Big Data

Big Data au transformat analiza de marketig într-una predictivă, de analiză a efectelor strategiilor actuale în viitor. Analiza predictivă câștigă popularitate în rândul jucătorilor din piață, iar Big Data joacă un rol deosebit de important.

Pentru a înțelege cum se creează o strategie de social media folosind Big Data am discutat cu singurul proiect românesc de Big Data, Spark OneData.

Nu numai că marketerii, cu ajutorul unui Data Scientist, pot prezice comportamentul consumatorilor, dar pot folosi și concluziile din analiza datelorlor în diferite alte metode de marketing indirecte, cum ar fi testarea divizată. Analiza corectă a Big Data vă asigură că strategia își atinge targhetul și că va oferi un impuls semnificativ în return on investment (ROI).

Cum se creează o strategie de social media cu Big Data

Pentru început, datele nestructurate de pe social media trebuie corelate cu datele structurate deja disponibile, că detaliile clienților, pentru a obține informații acționabile cu Big Data. Cu pe rezultatele obținute se poate crea o strategie de social media.

Dacă strategia e pregătită, e momentul să trecem la conținut. E nevoie de conținut care să rezoneze bine cu clienții din target. Conținutul determină succesul strategiei, atenția la redactare a conținutului e crucială.

Conținutul e gata? Îl arătăm clienților. Din rezultatele analizei efectuate anterior puteți identifica nișa consumatorilor vizați pentru a obținere zultate.

Odată ce conținutul potrivit e creat, vine timpul să verificați eficacitatea analizei și a strategiei.

După ce ați executat strategia de social media, ea trebuie analizată, stoarsă de informații și folosită în continuare pentru a rafina procesul. Acesta este celmai important rezultat al unei campanii sau strategii de social media implementate.

Spark OneData

Spark OneData este prima platformă integrată de procesare și analiză „Big Data” din România, în care datele sunt ușor de captat din orice fel de surse, și pe care se pot face analize pentru a descoperi clasificări și relaționări între date.  De asemenea, Spark OneData oferă posibilitatea de a lucra cu datele în mod vizual, elimină barierele impuse de cunoașterea tehnologiilor specifice „Big Data” și furnizează astfel utilizatorilor un nou mod de interpretare și analiză a datelor.

Proiect co-finanţat din Fondului European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. 

 

Parallax

Vizualizari
742
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.932
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 2.31

publishing: 3.16

expertise: 0.28

rating: 1.932

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 152
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings