Raluca Abrihan

Cum trebuie să îţi promovezi brandul după pandemenie: Consumatorii sunt mai critici, mai apatici și mai greu de mulțumit

Thumbnail

După o perioadă cu un nivel ridicat de furie (60% în aprilie 2020), scăderea incidenței acestei stări, alături de cea de energie/optimism este firească. Românii se plasează astfel în luna mai încă într-un moment de furie, dar mai temperată (51%, urmată pe locul II de oboseală și liniște - 38%, tradusă printr-o detașare de problemele din contextul actual), arată studiul Reveal Marketing Research. Iată ce trebuie să înveţe brandurile din schimbările aduse de pandemie.

Au crescut în importanță relațiile sociale

Creșterea în importanță a relațiilor sociale (de la 11% la 23%) poate fi explicată si prin încetarea stării de urgență și posiblitatea oamenilor de a se conecta cu ceilalți.

Ierarhia teritoriilor se păstrează (față de aprilie 2020), cu diferențe nesemnificative între depășirea obstacolelor și stabilitate/ responsabilitate.

  • Brandurile pot comunica mai mult acum pe teme precum familia, prietenia sau relațiile de cuplu, pentru că ele cresc în importanță. Este în continuare un moment bun să le arate oamenilor că sunt alături de ei în depășirea obstacolelor.

Nevoia de stabilitate este pe primul loc

Rolul cumpărăturilor este încă, în principal, legat de baza piramidei (supraviețuire, siguranță). Cresc însă în importanță nevoile din vârful piramidei. Acest lucru se întâmplă într-o perioadă în care mulți oameni își reiau activitatea și speră să poată din nou cheltui și pentru altceva, nu doar pentru produse si servicii de absolută necesitate. Rolul stimei de sine devine acum aproape la fel de important ca cel al siguranței.

  • Oamenii sunt acum deschiși să compenseze abținerea de la cheltuieli non-esențiale de pe parcursul stării de urgență.

Membrii familiilor tradiționale sunt cei mai nemulțumiți de relația pe care o au cu partenerul de viață

Observăm câteva diferențe semnificative în funcție de profilul românilor:

  • Cei mai plictisiți sunt tinerii fără partener (49% față de 39% la nivel național).

  • Tinerii carieriști sunt cei mai mulțumiți vis-à-vis de starea lor generală de spirit (18% se declară foarte mulțumiți față de 14% la nivel național). Tot ei declară că au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoi de bază (51% față de 41% la nivel național).

  • Depășirea obstacolelor este în top priorități pentru familiile moderne (43% față de 36% la nivel național). Aceștia au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoi din vârful piramidei (41% față de 33% la nivel național).

  • Cei din familiile tradiționale sunt cei mai nemulțumiți de relația pe care o au cu partenerul de viață (15% se declară nemulțumiți față de 11% la nivel național).

  • Maturii fără partener sunt cei mai liniștiți și calmi (9% față de 4% la nivel național). Ei au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoia de stimă (52% față de 40% la nivel național).

  • Pentru seniorii pensionari, menținerea relațiilor sociale este mai importantă decât pentru ceilalți (33% față de 23% la nivel național).

Românii AZI este un tracker dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru partenerii din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea româneasca din acea perioada.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).

Studiul este reprezentativ național urban, completat de 1010 respondenți (în lunile aprilie, respectiv mai) și marja de eroare este de +/-3%.

Parallax

Vizualizari
710
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri