Raluca Abrihan

Startup-ul Comarket preia platforma Harta Producătorilor Locali, realizată de doi tineri studenți

Thumbnail

Firma IT Comarket, marketplace B2B adresat industriei ospitalității românești, preia platforma "Harta Producătorilor Locali", proiect inițiat de doi tineri studenți români, Andrei-Leonard Ilie și Mihail Feraru.

Prin intermediul acestui parteneriat, 51% din acțiunile platformei intră în portofoliul Comarket. Harta Producătorilor Locali este o platformă care facilitează interacțiunea dintre consumatori și producătorii locali din România. În prezent, platforma reunește peste 550 de producători.

Comarket este un marketplace digital B2B care aduce împreună profesioniștii și vânzătorii din industria ospitalității, cu scopul digitalizării și eficientizării relațiilor dintre ei. Prin eficientizarea și dezvoltarea pieței de achiziții, platforma sprijină buna desfășurare zilnică a business-urilor din ospitalitate, restaurante, cafenele și hoteluri.  

“Ne dorim să fim aproape de platformele și comunitățile care, prin intermediul inovației, aduc produsele cu specific local mai aproape de consumator. Ne dorim să impulsionam industria Horeca să folosească mai mult produsele românești. Conceptul farm to table trebuie să fie un obiectiv central la care antreprenorii din ospitalitate să aspire cât se poate de mult pentru că în acest fel dish-urile lor vor căpăta personalitate și vor susține micile afaceri locale”, a declarat Eugen Zbîrcea, COO și co-fondator al Comarket.

"După un an de la momentul lansării platformei, avem în jur de 550 de producători din mai multe sectoare de activitate. Încă de la începutul proiectului, viziunea noastră a fost să creăm parteneriate cu alte modele de business care își propun să digitalizeze logistica produselor pentru a ajuta producătorii să acceseze mai ușor clienți", a declarat Andrei Ilie, co-fondator Harta Producătorilor Locali.

Top 3 produse prezentate pe platforma Harta Producătorilor Locali sunt brânzeturile, specialitățile din carne și produsele cu miere de albine. Din perspectiva comercializării produselor, cele mai importante probleme ale producătorilor tradiționali sunt accesul limitat la clienți, nevoile de marketing și lipsa unei strategii “Route to market” prin care produsele să ajungă la potențialii consumatori.

Comarket are, în prezent, 4000 de produse listate în platformă și 34 de furnizori care oferă materii prime, ambalaje, băuturi, utilaje și servicii. De asemenea, peste 70 de restaurante, cafenele și hoteluri s-au înscris în platforma Comarket. 

Principala problemă pe care platforma Comarket o rezolvă este faptul că activitatea de achiziții în cadrul unui business HoReCa se desfășoară în prezent fie prin vizita agentului de teren în locație, fie prin SMS, Whatsapp sau telefon către agentul de zonă. Acest proces este repetitiv, are loc zilnic, iar urmărirea unei comenzi din cele 30 săptămânale presupune de multe ori același flux, astfel încât nu există istoric, centralizare și nici detalii logistice sau paperless business, susțin reprezentanții startup-ului.

 

Parallax

Vizualizari
1332
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri