Denisa Crăciun

Care sunt avantajele comerțului online și ce trebuie să știe IMM-urile românești

comert online-dreamstime

Marele avantaj economic al comerțului online este acela că deschide afacerea către milioane sau zeci de milioane de posibili cumpărători nu doar în România, ci și din străinătate, a declarat Cristian Pelivan, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), la un eveniment dedicat antreprenorilor români care vor să-și crească afacere prin e-commerce.

„România a făcut mari progrese în ce privește penetrarea comerțului online, iar acest lucru se datorează serviciilor și infrastructurii pe care companiile și firmele de curierat le-au creat în ultimii ani. De pildă, deja este un standard aici să primești comanda într-o zi-două, pe când în Europa poate dura și șapte zile până este predată curierului. Cu toate acestea, doar 12% dintre IMM-urile românești realizau vânzări online la nivelul anului 2021, când au fost publicate aceste date, față de 18% media Uniunii Europene, iar media cifrei de afaceri rezultate din comerț online era de 7% versus 12% media UE. Totodată, doar 4% dintre companiile românești realizau vânzări transfrontaliere online. Marele avantaj economic al comerțului online este acela că deschide afacerea către milioane sau zeci de milioane de posibili cumpărători nu doar în România, ci și din străinătate”, a spus Pelivan la un workshop online organizat marți de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) împreună cu eMAG și ARMO.

Peste 68% dintre utilizatorii de Internet au realizat cel puțin o comandă online, cumpărând aproape orice și mai ales articole de uz zilnic, categorie cu vânzări în creștere pe platformele online, a mai spus acesta.

Deși IMM-urile au resurse și capacitate umană limitate, nouă din zece consideră că procesul de digitalizare este foarte important pentru dezvoltarea companiei. Totodată mai mult de jumătate dintre angajații IMM-urilor văd procesul de digitalizare ca pe o oportunitate și nu ca pe o amenințare. Digitalizarea instituțiilor statului, acordarea de deduceri fiscale pentru cheltuieli cu digitalizarea și finanțarea de cursuri de perfecționare în domeniul digitalizării pentru angajați se numără printre principalele nevoi ale antreprenorilor în domeniul digitalizării”, a declarat Florin Jianu, președinte CNIPMMR

„Din analizele noastre digitalizarea este și un cost, fie că vorbim despre un cost de conformare, fie că unul ce ține de resursa umană, și atunci trebuie să identificăm resurse financiare pentru a susține IMM-urile în cadrul procesului de transformare digitală”, a mai spus el.

Oana Antohe, senior director eMAG Marketplace, a spus că piața căreia se adresează eMAG prin Marketplace-ul său este una în dezvoltare, ceea ce înseamnă că este un moment foarte bun de a începe un business online și să faci, ca IMM care vinde produse în România, trecerea spre online și spre regiunea Europei de Sud-Est, una cu un potențial de creștere ridicat în următorii cinci ani. Un IMM din România care ar trece acum în online ar crește mult mai mult decât dacă acel antreprenor ar debuta pe o piață mai matură din regiunea Europei Centrale și de Est, precum cea din Polonia.

Parallax

Vizualizari
223
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri