Raluca Abrihan
Criza economică este principala provocare cu care România se va confrunta în următorul an, iar în topul principalelor obstacole se numără și instabilitatea politică și performanța sistemului de educație, urmate de impactul COVID-19 și performanța sistemului de sănătate, arată un sondaj realizat în rândul tinerilor interesaţi de antreprenoriat.
În perioada martie-mai a anului 2020, Social Innovation Solutions (SIS), cu sprijinul agenției de cercetare de piață IZI data, a realizat un sondaj despre percepțiile tinerilor participanți la programele SIS (Future Makers și Social Impact Award) legate de viitorul antreprenoriatului în România.
Realizată în rândul unui eșantion de 397 de tineri cu apetit pentru antreprenoriat, sondajul a urmărit să înțeleagă cum tinerii care aspiră la antreprenoriat privesc viitorul.
Pe termen lung, topul rămâne similar, tinerii declarând că principalele probleme cu care ne vom confrunta în următorii 5 ani sunt performanța sistemului de educație, criza economică și criza forței de muncă.
Care sunt domeniile în care ar trebui să investim în viitor
Tinerii participanți în programele SIS consideră că cel mai important domeniu în care merită să investim pentru viitorul României este educația digitală și tehnologia. Locurile 2 și 3 sunt ocupate de necesitatea investițiilor în susținerea și crearea de oportunități pentru tineri și investițiile în zona de mediu și reciclare.
Pe de altă parte, când vine vorba de preferințele personale, tinerii afirmă că Social Media și Marketing-ul sunt cele mai atractive domenii pentru începerea unei afaceri. Educația și sănătatea sunt următoarele domenii pe care tinerii ar opta dacă ar alege să își deschidă o afacere. Domeniul alimentar și agricultura constituie al 4-lea cel mai atractiv domeniu pentru aceștia.
Tinerii vor, în primul rând, să fie pasionați de domeniu și nu le este frică de riscuri
Pentru tineri contează în primul rând să le placă domeniul pentru a putea dezvolta un business. De asemenea, este important ca afacerea să aibă un impact pozitiv în societate și abia pe locul trei, să producă profit mare.
La polul opus, studiul ne arată că doar 6% dintre tineri menționează importanța unei afaceri cu riscuri scăzute, în timp ce numai 10% identifică nevoia de a fi respectați pentru ceea ce fac.
Studiul iZi data a fost realizat în rândul a 397 de tineri participanți la programele și atelierele Social Innovation Solutions, prin metodologie online - culegere de date in timp real.
IZI data este o agenție de studii de piață al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piață, făcând-o ușor de folosit și de înțeles, atât pentru branduri consacrate, dar mai ales pentru start-ups, antreprenori, ONG-uri și antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive precum și cele de tip DIY.