Powered By
Constantin Pescaru

Viziunea unui antreprenor: „Uber-ul” românesc al serviciilor medicale

Thumbnail

Beesers este o aplicație mobilă care pune în legătură pacienții cu specialiștii de care aceștia au nevoie în confortul casei. Fondatorul startup-ului, Ovidiu Tuduruță, ne-a explicat cum funcționează platforma sa, care sunt beneficiile pentru pacienți, ce avantaje au specialiștii și clinicile care se înscriu ca parteneri și furnizori de servicii.

Aplicația poate avea un impact semnificativ în ceea ce privește accesul la serviciile medicale. Beesers este cu atât mai utilă la sate, cât și în cazul celor plecați în străinătate, care vor să aibă grijă de cei dragi, rămași în țară, comandându-le servicii medicale la domiciliu.

Platforma a pornit în București, unde în prezent există peste 5.500 de utilizatori, mulți dintre ei accesând serviciile în mod recurent, iar apoi s-a extins în Brașov și Târgu Mureș.

De asemenea, în perioada următoare aplicația va fi disponibilă în aproximativ 11 județe din sudul țării, grație unui parteneriat cu un operator din Argeș care se listează în platformă cu un portofoliu de 500 de asistenți medicali și medicii, atât în mediul mediul urban cât și în mediul rural. Mai mult, Beesers ajunge și în alte orașe precum Cluj-Napoca, Timișoara și Iași.

Fondatorul Beesers a precizat pentru StartupCafe.ro că foarte curând va fi disponibilă în platformă și opțiunea achiziționării unui abonament, urmând de asemenea să furnizeze și abonamente medicale corporate, pentru angajații companiilor care vor să se trateze acasă.

Urmărește interviul video pentru a afla:

  • cum funcționează aplicația Beesers;
  • care sunt beneficiile pentru utilizatori:
  • care sunt avantajele pentru clinicile partenere și specialiștii listați în platformă;
  • care sunt serviciile medicale care pot fi accesate prin intermediul aplicației;
  • câte investiții a atras acest proiect;
  • care sunt planurile de extindere;
  • cum poți folosi empatia în antreprenoriat;
  • de ce e important să citești și pentru informare, nu doar pentru relaxare;
  • cât contează, ca antreprenor, să fii axat pe soluții;
  • de ce viteza e o provocare frumoasă pentru un startup;
  • mesajul de final al lui Ovidiu Tuduruță.

 

 

 

Pe scurt, ce este Beesers?

 

Dacă ne exprimăm în termeni tehnici, Beesers este un marketplace pentru îngrijiri medicale la domiciliu. Dacă vrem să transferăm această explicație într-una mai accesibilă, atunci putem spune că este o platformă care îți duce specialistul medical acasă. E e o platformă de rezervări, unde prin șase pași obții asistență medicală de specialitate pentru tine sau pentru cei de care ai grijă.

 

Vreau să ne povestești puțin cum ți-a venit ideea acestui proiect. Am înțeles că are cumva legătură cu o experiență personală.

 

Într-adevăr, momentul concepției are la bază o experiență de familie: unul dintre părinții mei a trebuit să lucreze în străinătate în domeniul îngrijirii la domiciliu. Și încă din acel moment am promis că o să vină ziua când o să dau o altă dimensiune pentru ce a făcut mama, într-o manieră în care accesul la servicii medicale să fie îmbunătățit și am promis că o să construiesc o platformă care să poate fi utilizată de un miliard de oameni.

A fost o finanțare undeva prin 2017-2018, adresată românilor cu statut de rezident în Diaspora. Am accesat acest program, iar suma câștigată în urma concursului de selecție de planuri de afaceri a fost un prim imbold pentru a desena conceptul și să începem să îl dezvoltăm. (...) Apoi am văzut juridic unde ne situăm, care sunt limitările, care ar trebui să fie scenariile tehnice la care aplicația să răspundă, am încercăm să sondăm potențiali utilizatori pentru a vedea cum poate fi folosită cât mai simplă. (...)

Astăzi, aplicația e complet funcțională, doar în București avem peste 5.500 de utilizatori, avem o recurență asupra comenzilor, oamenii comandă și a doua oară, ceea ce înseamnă că specialistul medical chiar vine la tine acasă.

Într-adevăr, pandemia - această situație nefericită la nivel global - pe noi ne ajută să-i facem pe oameni fericiți, în sensul în care pot să se îngrijească de propria sănătate în confortul casei, scutind riscul de a merge la spital, evitând riscul de contagiune cu virusul. Dar mai mult decât atât, această platformă de rezervări de servicii medicale la domiciliu merge clar dincolo de pandemie - până la urmă, această platformă chiar poate să îmbunătățească accesul la servicii medicale. Și hai să uităm puțin de București și de marele orașe ale țării. În mediul rural sunt comunități izolate, de unde un pacient poate trebuie să parcurgă 50, 60, 70 de km până ajunge la prima clinică. În același timp, în acele comunități locuiesc asistenți medicali sau medici care uneori se deplasează zilnic în oraș. Iar după programul de muncă, ei revin în comunitatea din mediul rural, așa că pot să fie prestatori de servicii de îngrijire medicală la domiciliu pentru cei de acolo. (...)

 

Această aplicație reprezintă o dovadă că tehnologia poate fi pusă într-adevăr în slujba binelui, dacă e într-adevăr folosită corect, cu empatie. Iar dacă e făcută după un plan integrat și are o abordare holistică, atunci chiar poate face diferența pentru milioane sau chiar miliarde de de oameni. Aș vrea să ne mai spui, în afară de București, din ce alte orașe sau localității mai pot fi accesate serviciile listate în Beesers.

 

Ne-am lansat în București, după care ne-am extins în Brașov și Târgu Mureș. De asemenea, în perioada următoare vom ajunge în aproximativ 11 județe din sudul țării - avem un parteneriat cu un operator din Argeș care se listează în platformă cu un portofoliu de 500 de asistenți medicali și medicii, atât în mediul mediul urban cât și în mediul rural. La fel, suntem în Cluj-Napoca, Timișoara și Iași la momentul în care facem trainingurile pentru personalul medical din clinici sau cei care se listează individual.

 

Ce beneficii au specialiștii dacă se înscriu și devin parteneri în aplicație?

 

Aplicația Beesers reprezintă o sursă de venituri extra pentru orice clinică care vrea să se acrediteze pentru îngrijirea la domiciliu - noi nu le încurcăm programul de recepție. În aplicație se poate seta disponibilitatea specialiștilor medicali în timp real. (...) Noi îi ajutăm să își poată seta și aria geografică de interes. (...)

De asemenea, în următoarele zile vom începe să punem la dispoziția consumatorilor abonamente. Pentru că există o cerere incredibilă - oameni care au conștientizat că, din Spania, din Anglia, din Italia, de unde sunt ei, pot avea grijă de părinți și pot să comande pentru cei dragi specialiști medicali, să monitorizeze în timp real ce se întâmplă. (...)

 

Aș vrea să ne întoarcem un pic la discuția de la început și să-mi spui care au fost investițiile, de câți bani a fost nevoie până acum în dezvoltarea platformei și ce planuri pe partea financiară aveți la Beesers?

 

La început a fost o investiție de aproximativ 40.000 de euro din finațarea despre care am povestit la început, pe care am completat-o ulterior cu încă vreo 80.000 de euro până la lansare, atât din surse proprii (ale mele și ale familiei mele) cât și cu ajutorul unui prim business angel - fondatorul și proprietarul cremei de vinuri biologice Domeniul Bogdan. Iar după lansare, pentru că ne dăm seama că această aplicație poate să plece peste graniță la un moment dat, dar până atunci trebuie maturizată acasă, ne-am dat seama că avem nevoie de investiții. Am reușit să finalizăm săptămâna trecută prima rundă privată de investiții, prin intermediul căreia am reușit să atragem patru investitori de tip business angels, pentru un buget de 350.000 de euro, pe care îi previzionăm pentru următoarele luni. Și mai avem lăsată o ușă deschisă pentru un fond de investiții care își propune să ni se alăture în următoarele luni.

 

Ce planuri de extindere aveți?

 

Pe lângă pachetele de abonamente destinate către persoane fizice, vom avea disponibile și abonamente pentru persoanele juridice. E o informație pe care o divulgăm în premieră pentru StartupCafe.ro. (...) O țintă pe care noi ne-o propunem este să ajungem undeva la 100 de comenzi pe zi, undeva în decembrie-ianuarie, precum și să ajungem la momentul în care suntem destul de atractivi astfel încât să obținem o rundă subsecventă de finanțare. (...) Suntem un business cu impact, acoperim o nevoie reală în societate. (...)

 

Am vorbit până acum despre factorul financiar, așa că aș vrea să trecem la cel uman. Câți oameni ai în echipă și care e dinamica? Cum reușești să-i aduni pe toți colegii tăi sub un singur scop comun?

 

Înainte de toate, întreaga echipă este deosebit de motivată, pentru că toți luptăm pentru a acoperi o nevoie. Oamenii sunt deschiși și se mobilizează, deoarece se gândesc că fac ceva pentru sănătatea umană, că fac ceva care chiar îmbunătățește viața comunităților. Suntem o echipă o echipă frumoasă și dinamică. Facem mult brainstorming - suntem zilnic într-o furtună de creativitate, petrecem timp calculând, dezbătând opțiuni, direcții, planuri sau metode operaționale. (...) Suntem șase investitori, cu tot cu mine, plus alți șase colegi, plus colaboratorii externi, așa că ajungem deja la 18-19 persoane implicate în proiect.

 

Până acum, din experiența ta în antreprenoriat, a fost ceva ce te-a luat prin surprindere?

 

Trebuie să menționez ceva ce s-a întâmplat la început de februarie, care mi-a confirmat că merită tot ce facem la Beesers - iar întâmplări similare s-au mai petrecut de curând de vreo trei ori. Pe site, undeva destul de ascuns, există numărul meu de telefon. Iar într-o dimineață, pe la ora 9:00, mă sună un domn în vârstă de 80 de ani, care mă roagă frumos să îl ajut să-și instaleze aplicația în telefon. A fost un moment ca-n „Moromeții”. (...) Multe persoane în vârstă ne-au mărturisit că pentru ei o astfel de aplicație poate fi o soluție salvatoare. Alte surprize au fost de ordin tehnic. (...)

Ca startup în tehnologie, unde e o competiție incredibilă, e obligatoriu să ai o viteză deosebită în a mobiliza și a te coaliza cu furnizori de servicii sau specialiști într-o viteză deosebită. (.:.) Viteza e o provocare frumoasă, dar mie îmi place. Eu mă simt bine. În momentul în care trebuie să rezolv 10 probleme, mie atunci mi se liniștește pulsul, îmi câștig o relaxare pe care în alte condiții nu o am, reușesc să gândesc limpede, apoi găsesc și soluția. Îmi dau seama că sunt construit pe structura unui problem solver. Când e stresul cel mai mare, atunci mă relaxez eu cel mai mult - acela e momentul când eu funcționez cel mai bine.

 

Axarea pe soluții e binevenită, mai ales într-un domeniu în care e nevoie și de empatie. Spune-mi cum percepi tu empatia, atât la nivel personal cât și profesional.

 

Am avut ani mulți în care mă gândeam că din cauza faptului că sunt o fire sensibilă, nu pot fi un antreprenor foarte bun. Sunt o fire curioasă, îmi place să citesc. Sunt nevăzător, iar maniera în care citesc este ascultându-le cu un cititor de ecran, fie telefon, fie laptop - și profit de fiecare moment liber pentru a face asta. (...) Doar că am fost bombardați cu exemple ale capitalismului crud. Și stăteam să mă gândesc dacă sunt capabil să iau decizii doar după cifre. Ei, uite că mi-am dat seama că domeniile în care poți interveni cu un concept antreprenorial sunt variate și dacă simți că ești o fire empatică, atunci te orientezi către domeniile în care empatia e factorul de mobilizare. Or, când e vorba de sănătate, nu ești niciodată prea empatic. Mă simt ca peștele în apă în relația cu acest proiect antreprenorial. (...)

 

Te rog ca pe final să transmiți un mesaj cititorilor noștri.

 

Antreprenorilor la început de drum vreau să le transmit că merită tot efortul. Iar dacă încă au îndoieli, le recomand o carte - „Pâmăntul Făgăduinței”, de Barack Obama - din care veți înțelege și voi ceea ce am înțeles și eu, anume că poți să ajungi în vârful planetei de oriunde ai fi.

Nu doresc să evidențiez elementul ăsta neapărat, dar dacă eu, nevăzător fiind, reușesc să-mi găsesc drumul, vouă cu siguranță trebuie să vă fie mai ușor. Iar pentru utilizatorii aplicației Beesers vreau să le spun că dacă comandați servicii medicale acasă, specialistul chiar vine.

Parallax

Vizualizari
1198
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri