Super-achiziție în Europa, până la 1 miliard Euro: Startup online care livrează bere acasă, cumpărat de Dr. Oetker
Claudiu Zamfir

Super-achiziție în Europa, până la 1 miliard Euro: Startup online care livrează bere acasă, cumpărat de Dr. Oetker

Thumbnail

Compania germană de produse alimentare și băuturi Dr. Oetker, prezentă și în România, a ajuns la un acord pentru a cumpăra un startup online care livrează o multitudine de sortimente de bere, apă îmbuteliată și alte băuturi la domiciliul consumatorului, scrie presa germană.

Startup-ul Flaschenpost urmează să fie cumpărat, pentru suma de 1 miliard de euro, de Dr. Oetker în urma unei înțelegeri semnate zilele trecute, potrivit site-ului Deutsche Startups, citat de publicațiile Spiegel și Bild. Dr. Oetker a refuzat însă să ofere informații, mai notează Bild.

Alte surse, citate de Inside Beer, au relatat că suma de achiziție ar fi de „numai” 800 de milioane de euro.

Astfel, investitori ca Tiger Global Management, Cherry Ventures și Vorwerk Ventures, care au finanțat Flaschenpost cu 70 de milioane de euro în total, fac acum exit, menționează PitchBook.

Startup-ul se va alătura diviziei de bere și băuturi non-alcoolice a Dr. Oetker, Radeberger Group, care mai operează un serviciu online de livrări, Durstexpress. Astfel, Dr. Oetker își va asigura un serviciu de livrări de băuturi cu 30 de hub-uri în 25 de orașe, pentru a putea acoperi toată Germania, mai remarcă Inside Beer.

Firma Flaschenpost (mesaj în sticlă) a fost fondată în anul 2014, în orașul  Münster (landul Renania de Nord-Westfalia, în vestul Germaniei), de către antreprenorul Dieter Büchl. Serviciul său de livrări, care cuprinde aplicație de mobil și un sistem logistic eficient, a pornit în 2016.  

Pandemia coronavrus COVID-19, care a blocat în case mare parte a populației din Germania, a condus la creșterea puternică a vânzărilor de băuturi prin aplicația startup-ului. În octombrie 2020, Flaschenpost a avut vânzări-record, de 27 de milioane de euro, dar are pierderi lunare de 2,5 milioane de euro, în medie, pe seama investițiilor în expansiune pe piețe.

Startup-ul ajunsese la peste 2 milioane de comenzi pe an, prin aplicație.

De partea cealaltă, Dr. Oetker este o companie imensă, care a ajuns la venit anual de peste 10 miliarde de euro. Gigantul pieței produselor alimentare, cu sediul la Bielefeld (în același land cu Flaschenpost), a fost fondat în anul 1891, de către August Oetker, inventator al unui praf de copt.

În România, Dr. Oetker este prezent din anul 1998, când a achiziționat o firmă din Curtea de Argeș, Regal Corporation. În prezent, compania germană operează în România prin Dr Oetker Ro SRL, cu sediul la Curtea de Argeș. Firma de aici a realizat în 2019 o cifră de afaceri de 288 de milioane de lei și profit de 19,45 milioane de lei, cu un număr mediu de 499 de angajați, conform datelor oficiale colectate de Termene.ro.

De-a lungul timpului, nemții au cumpărat o serie întreagă de alte firme românești din domeniul alimentar: Inedit Food, Adazia, Alex & Comp, Morărița.

Parallax

Vizualizari
2721
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri