Claudiu Zamfir

Epic Games (Fortnite) va plăti peste jumătate de miliard de dolari pentru încălcarea confidențialității online și taxarea nedorită a copiilor, în SUA

Thumbnail

Compania americană de jocuri video Epic Games, cunoscută pentru producții-fenomen ca Fortnite, Gears of War sau seria Unreal, urmează să plătească penalizări și daune de 520 de milioane de dolari pentru încălcarea confidențialității online și taxarea nedorită a utilizatorilor, inclusiv copii și adolescenți, pe piața din SUA, informează, luni, Comisia Federală de Comerț (FTC) de la Washington.

Astfel, Epic a fost penalizată cu suma-record de 275 de milioane de dolari pentru că a folosit setări implicite care invadează viața privată, încălcînd astfel reglementările americane privind confidențialitatea online a copiilor.

„Departamentul Justiției (un fel de minister al justiției în SUA - n.r.) își ia foarte în serios misiunea de a proteja viața privată a consumatorului. Acest ordin propus transmite un mesaj către toți operatorii care colectează informații personale de la copii, fără consimțământul părinților, că nu vor fi tolerați”, a spus procurorul general asociat, Vanita Gupta.

Totodată, compania le va achita compensații de 245 de milioane de dolari utilizatorilor care au plătit fără să vrea anumite articole din cadrul jocurilor, cum ar fi costume sau mișcări ale personajelor. Comisia Federală de Comerț spune că Epic Games folosește în jocurile sale o tehnologie denumită „dark patterns” (modele întunecate), precum și anumite practici de facturare înșelătoare, prin care utilizatorii săi, mai ales copii și adolescenți, erau taxați fără ca ei să vrea.

„Epic a pus în pericol copiii și adolescenții prin practicile sale de confidențialitate neglijente și a cauzat consumatorilor costuri de milioane de dolari  prin taxare nelegală. Compania va trebui să-și schimbe setările implicite, să returneze milioane de dolari consumatorilor și să plătească o penalizare record pentru abuzurile sale de confidențialitate” - a spus și Samuel Levine, directorul Biroului pentru Protecția Consumatorului din cadrul FTC.

 

Parallax

Vizualizari
1686
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri