Claudiu Zamfir

Reprezentanți ai patronilor IMM cer suplimentarea bugetului Măsurii 3

Thumbnail

O organizație de patroni de firme mici și mijlocii cere Guvernului să suplimenteze bugetul Măsurii 3 de ajutoare de stat, astfel încât firmele care au obținut 100 de puncte și au cel puțin 30% cofinanțare proprie la investițiile din proiect să obțină granturile de 50.000-200.000 de euro.

„Este vital ca această suplimentăre a alocării bugetare să se realizeze în cel mai scurt timp (implicit semnarea contractelor de finanțare) astfel încât cel puțin aplicanții cu 100 de puncte și minimum 30% rată de cofinanțare asumată să fie capabili să își redreseze activitatea. Această măsură include și realizarea unei liste de rezervă unde să se regasească aplicațiile care au potențial de a primi finanțare în urma suplimentării fondurilor alocate” - spune Consiliul Național al IMM-urilor.

Referitor la acuzațiile lansate de noul ministru al Economiei, Claudiu Năsui, potrivit cărora peste jumătate dintre firmele care se încadrează în bugetul Măsurii 3, la finanțare, cer bani pentru imobiliare, Consiliul Național al IMM-urilor arată că Ordonanța de urgență 130/2020, la art 23, alin (5), prevede excluderea acelor „cereri de finanțare care au drept obiect sedii de birouri sau alte activități destinate investițiilor imobiliare pentru închirierea de birouri/concesionarea sau orice alte forme de valorificare ale acestora”, precum și „orice alte cereri de finanțare care nu sunt în legătură cu domeniile de investiții prevăzute” de OUG.

De asemenea, suspiciunile privind eventuale scurgeri de informații legate de procentele de cofinanțare din proiectele depuse pot fi elucidate printr-un „control strict din partea STS și a Corpului de Control al Prim-Ministrului României cu privire la persoanele care au avut acces la baza de date a programului și care au accesat alte secțiuni decât cele pentru care le-a fost acordat accesul” - consideră CNIPMMR.

Peste 27.000 de firme au depus cereri de finanțare la Măsura 3- granturi de investiții, dar bugetul actual, de 478,2 milioane de euro (din care 415,87 milioane euro fonduri europene, 62,38 milioane euro de la bugetul de stat), ajunge numai pentru circa 3.500 de firme. În prezent, însă, nici acești bani nu sunt efectiv alocați, pentru că Guvernul nu a realizat încă proiectul bugetului de stat pe anul 2021, care are nevoie și de aprobare în Parlament.

Parallax

Vizualizari
9517
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Dan
G
NU, nu trebuie facuta nicio suplimentare. Masura 3 nici nu trebuia sa existe. Tot acest proiect a a vut ca rol sustinerea companiilor afectate de deciziile guvernului de inchidere a activitatii. Nu pentru sedii de firme sau subventii pentru "firme de casa".
La masura 2 s-a facut un JAF IN TOATA REGULA. Din cele 4600 de firme care au s-au incadrat in prima faza au primit banii doar 2800, iar BUGETUL INITIAL este pe TERMINATE!!! Adica au primit bani doar cei care au avut sume foarte mari sau cei care au data SPAGA sa fie bagati in fata.
PSD-PNL-USR = aceeasi mizerie!!!
poza de profil
De ce
nu merge?
Foarte radicala opinia dumneavoastra. Masura 3 a este gândită special pentru relansarea economiei. Cine s-a gândit la ea s-a gândit foarte bine. Sunt probleme? Da, sunt, dar fără investiții care să contracareze efectele negative ale pandemiei nu ne vom putea reveni.
poza de profil
Stanciu
Catalin - Florian
Imi pare rau ca mai exista oameni ca dvs. care gandesc ingust. Pai sediile lucrative de firme si spatiile pt puncte de lucru fac parte din conditiile de desfasurare ale unei afaceri. In cazul unor societati care au salariati in birouri si care nu pot presta telemunca insa exista obligativitatea distantarii fizice, acestia nu au dreptul sa investeasca intr-un spatiu de lucru mai mare pentru asigurarea sanatatii si confortului salariatilor? Concluzionez, dupa intervenita dvs., ca fiecare se gandeste doar la ce ii trebuie lui si nu are o privire de ansamblu asupra economiei. Domnu Dan, poate dvs doriti sa achitionati utilaje, altul tehnologie avansata, altii masini, altii spatii de productie sau servicii....Toti trebuie sa avem sanse egale in aceste proiecte de granturi....
poza de profil
Hunor
Bodoni
NU. Nu aveti dreptate. Asa cum zice si numele programului e pentru investitii acest program. Masura doi a fost pentru capital de lucru, acest program este pentru investitii. Avand in vedere ca lumea are apetit pentru acest program, cei mai destepti ar trebui sa se sesizeze din oficiu, ca exista o cerere imensa de finantate pentru partea imobiliara si de investiti. Acest segment este singurul segment care aduce valoare adaugat in viitor. Da, nu vorbesc despre apartamente, ci despre investitii adevarate in spatii de productie. Daca acum cineva acolo sus ar fi foarte destept, ar aproba toate proiectele din masura 2 si 3, si garantat acest guvern nu ar fi contestat timp de 4 ani, dar mai ales banii de pe masura 2 si o parte din masura 3 s-ar intoarce instant in bugetul de stat. O gramada de firme pe masura 2 vor plati statul si furnizorii din acesti bani , partea lor pe care stau de 5 luni de zile si le blocheaza, efectiv schosi din economie si din flux, e acolo in conturi si daca nu cumva le executa finantele pana ce apar banii pe masura 2, vor ramane acolo.
Pe masura 3, eu as face o analiza, apartamentele ar fi descalificate si as suplimenta din fondurile primite pentru covid pentru toti cei eligibili. Daca anulam acum acest program e sortit pieririi.
poza de profil
daniel
c
DANIEL C.
Cum 100 de puncte si 30 %, cu 30% cofinantare
se obtineau maxim 95 puncte...
poza de profil
Stanciu
Catalin - Florian
"e) dispun de cofinanțare proprie a proiectului în procent de minimum 15% din valoarea eligibilă a proiectului de investiții solicitat pentru finanțare pentru implementarea în regiunile mai puțin dezvoltate, iar pentru locația implementării în regiunea București-Ilfov, de minimum 30% din valoarea eligibilă a proiectului solicitat la finanțare. Obligativitatea asigurării procentelor minime de cofinanțare se calculează pentru locația implementării proiectelor de investiții și nu pentru sediul social"

In tara se luau 100 de puncte cu mai putin decat in Bucuresti - Ilfov....
poza de profil
Vasile
Popa
Da, se luau mai multe puncte în țară dar tot 95 poți lua maxim cu 30% Trebuiau peste 35% adică minim 36% să obții maxim de puncte. Mie mi s-ar părea discriminare acum să se suplimenteze fondurile doar pentru cei cu 100 de puncte, ca și cum cei cu 95 de puncte nu au nevoie de bani sau proiecte viabile. Au doar un aport propriu mai mic. Ori dă la toți cu proiectele depuse corect și viabile, sustenabile, ori dacă dă la toți cu 100 de puncte să ne lase să modificăm în proiect aportul propriu pt a face 100 de puncte toți care pot și vor. În toamnă zicea ministrul să nu ne dăm înapoi, să depunem încrezători proiecte chiar dacă avem și 80, 85 de puncte. E articolul pe acest site. Acum cu 95 sau chiar cu 100 nu te încadrezi....
poza de profil
Darius
Covaci
DAN G - spui niste aberatii neimaginabile , sincer . La M2 vor primi absolut toate firmele aplicante bani . Scopul a fost sa ajute firmele ce detin certificat de urgenta , deci nu inteleg ideea spusa , de altfel , fara relevanta . Cat despre M3 , a fost o mica sincopa in ghid , dar aceasta suplimentare este total necesar . Sunt tone de bani pentru fonduri de rezilienta , deci exista varianta de suplimentare . Nu propaga informatii false , visate noaptea .
poza de profil
Stanciu
Catalin - Florian
Darius ai perfecta dreptate. Dupa parerea mea acesta e singura sansa a prezentului guvern de coalitie sa demonstreze ca este altfel decat precedentele. Mai ales ca o fac pe bani europeni care oricum trebuia sa ii luam.
Soarta tarii, dupa parerea mea depinde de acest proiect pentru ca la orizont nu se intrevede nimic pentru realuarea productiei si cresterii economice in acets an. Iar daca M3 va esua, sunt convins ca ne vom adanci intr-o criza fara precedent.
poza de profil
Vic
Visan
Problema cu Masura 2 este exact ce ai scris tu - ca a avut scopul sa ajute firmele care au certificat de urgenta si nu neaparata firmele afectate. Este lense de vazut ca multe din firmele care au aplicat au obtinut certificat de urgenta chiar daca nu au fost afectate (nu a scazut cifra de afaceri pe 2020) si au fost un numar de companii care nu si-au luat certificat de urgenta in timpul pus la dispozitie (de ce nu s-a putut obtine certificat si imediat inainte de deschiderea grantului este un mister).
Toate cele 3 masuri au facut parte din "Schema de granturi nerambursabile pentru IMM-urile afectate de COVID 19" si ele nu au reusit sa atinga acest obiectiv prin procedurile realizate de fosta conducere a Ministerului Economiei. Pare ca actuala conducere ia mai in serios acest lucru.
poza de profil
Stanciu
Catalin - Florian
Incerc sa formulez o replica la declaratia domnului NOU Ministru, care cred ca ii trebuie un timp mai lung de intrelegere a acestui program. Ar trebui sa isi retraga afirmatiile cu privire la "afacerile imobiliare" pentru ca niciunde in proiect nu se prevede ca putem achiztiona cladiri pentru revanzare sau inchiriere.
Sa nu uitam cu totii ca fiecare firma, cat de mica, isi desfasoara activitatea intr-un spatiu declarat ca fiind lucrativ, de la servicii (unde sunt necesare birouri, utilaje, etc) pana la firme de productii cu hale industriale.
Pe logica domnului Minnistru unii care fac servicii in apartamente (pentru ca nu isi permit un spatiu de birouri sau case individuale- notariate, avocati, contabili, etc.) ar trebui defiintati? Daca in proiect sunt companii care doresc sa mai construiasca o anexa la hala de productie nu aceleasi drepturi ar trebui sa aiba si o companie de servicii, chiar daca isi desfasoara activitatea intr-un apartament?
Compania noastra are punctul de lucru intr-un apartament de 90 mp si din cauza pandemiei, ca sa respectam normele de distantare a trebuit sa punem birouri si in bucatarie, si in sala de sedinte. Noi nu avem dreptul sa INVESTIM intr-un spatiu mai mare, de sa zic, 150 mp.
Pai daca vii si declari asta, ca noi facem afaceri imobiliare, eu cred ca e discriminare. Spatiul de lucru e la fel de important ca si achizitia unui utilaj de productie sau a unui autovehicul in cazul unei firme de transport.
Problema este ca toti suntem manageri, toti stim cum se construieste si dezvolta o afacere, insa ne uitam doar in gradina noastra si nu avem o privire de ansamblu.
Sper ca acest proiect sa devin de importanta majora in cadrul acestui guvern...altfel vom esua cu totii pentru ca altceva nu se vede la orizont iar 2021 va fi mai ciudat, d.p.d.v.economic, decat precedentul pentru ca firmele sunt deja "obosite" si au nevoie de sprijin.
Va urez bafta tuturor celor care ati depus proiecte si care sperati ca va puteti salva sau devolta afacerile!
poza de profil
Sorin
Varga
poza de profil
ciprian
Carasel
Cum se verifica valoarea exacta a unui imobil ce urmeaza sa fie achizitionat ? Majoritatea imobilelor se vor achizitiona de la pers fizice,cum se va verifica daca pretul nu este umflat?
Un utilaj se devalorizeaza imediat dupa ce a fost achizitionat ,un imobil ,în cel mai rau caz isi pastreaza valoare .
Trebuia punctata diferit o investitie in imobile ,fata de una in masini sau utilaje.
poza de profil
ciprian
Carasel
Cum se verifica valoarea exacta a unui imobil ce urmeaza sa fie achizitionat ? Majoritatea imobilelor se vor achizitiona de la pers fizice,cum se va verifica daca pretul nu este umflat?
Un utilaj se devalorizeaza imediat dupa ce a fost achizitionat ,un imobil ,în cel mai rau caz isi pastreaza valoare .
Trebuia punctata diferit o investitie in imobile ,fata de una in masini sau utilaje.
poza de profil
ciprian
Carasel
Cum se verifica valoarea exacta a unui imobil ce urmeaza sa fie achizitionat ? Majoritatea imobilelor se vor achizitiona de la pers fizice,cum se va verifica daca pretul nu este umflat?
Un utilaj se devalorizeaza imediat dupa ce a fost achizitionat ,un imobil ,în cel mai rau caz isi pastreaza valoare .
Trebuia punctata diferit o investitie in imobile ,fata de una in masini sau utilaje.
poza de profil
Alexandra
Marcu
Eligibila este si achizitia de imobile, au pus deja conditia in procedura ca acestea sa nu fie inregistrate rezidential. In plus sunt multe firme care nu mai au bani de chirii in urma pandemiei, practic aceasta finantare vine ca un ajutor la achizitia spatiului de productie indiferent ca vorbim de productie efectiva sau productie de servicii. Nu este nicio diferenta intre a construi un spatiu de productie sau de a achizitioina unul gata facut, finalitatea este aceeasi: derularea activitatii economice intr-un spatiu adecvat activitatii respective. Chiar este indicata achizitia directa avand in vedere timpul scurt de implmentare, maxim 1 an si perioada de obtinere a autorizatiei de constructie si a avizelor obligatorii aferente plus licitatia de lucrari si constructia efectiva, asta daca nu ai norocul sa primesti contestatii la procedura. Va rugam fara discriminari!!! Daca au fost atatea CAEN-uri de servicii eligibile atunci si spatiile in care isi desafasoara activitatea sunt la fel de eligibile indiferent de forma obtinerii acestora
poza de profil
Cata
Cata
De ce 100 puncte? De ce minim 30%?
Doar analizati urmatorul aspect: o firma de constructii, care pe toata perioada pandemiei a putut sa lucreze, conform grilei, in balanta de palti externe a primit 10 puncte (de a fost usor sa faca 100 de puncte), iar o firma care lucra in medicina/tehnica dentara, cod 3250, nu a putut obtine cele 10 puncte si astfel pe final 100, desi firmele din aceasta industrie au fost obligate sa inchida activitatea conform Art 1 din Ordonanta Militare Nr 2. Cum au fost avantajate aceste industrii in conditiile in care din start le iei 10 puncte pe un criteriu care nu are nici-o legatura cu criza COVID.
Concluzie:
Oare este corect sa cereti finantare doar pentru cei care au 100 puncte? Oare este corect sa finantati investitii imobiliare ale unor firme care nu au fost afectate de Covid si sa vitregiti din start pe cei care au fost clar afectati de Covid? Oare masurile astea nu sunt legate de fapt de criza Covid? Astept opiniile voastre.
poza de profil
Ilie
Cocan
Masura 3 trebuie reluata de la zero,sa dea mai putin in functie de cifra de afaceri,sa ajunga la toata lumea care mai poate face ceva.Atunci si firmele care au realizat un profit mai mic pot obtine punctaj de 100%.Firmele mici nu au nevoie de finantare sa poata supravietuii?Pentru un punctaj de 100% la o suma minima solicitata de 50.000eur a fost nevoie de un profit minim de 10.000eur.Firmele mici au fost uitate.Daca vrem locuri de munca, atunci sistemul de punctare trebuie regandit.Si la Masura 2 nu a fost timp fizic pentru a depune cererea in mai putin de 2 minute.Cei care au scos un timp mai bun au avut informatii suplimentare sau acces la baza de date.Trist e ca ei deja au banii...,restul stau cu datorii neplatite.Daca sunt bani pentru toata lumea,trebuia capitalul de lucru dat in transe si banii se intorceau rapid la Bugetul statului prin plata datoriilor restante apoi reintodusi in circuit.Se poate face treaba daca nu vrei sa tragi neaparat focul la oala ta...
poza de profil
Grigore
Stan
Vad pareri si pareri, asa ca zic si eu;
1. Grantul / masura 2 este o mare pacaleala pentru cei ce nu au scos certificate COVID. Se lanseaza o masura de ajutor in decembrie cu Certificate emise pana in septembrie!!! De ce nu am putut scoate acele Certificate si in decembrie???
2. Grantul /masura 3 genereaza ajutoare pentru cei care fac 100 puncte, in rest nici o sansa. Dar fac 100 de puncte doar cei cu sold negativ in Balanta comerciala!!! Alta tampenie. Finantam doar activitatile care nu fac export??? si vrem sa relansam ce???? productia de de???? de ceva ce nu a mers nici inainte de Pandemie. Masurile de investitii ar trebui sa se adreseze, in primul rand, marilor producatori in Romania, cu ajutoare de 1 / 2 mil astfel incat acestia sa traga ulterior dupa ei pe cei mici, care le furnizeaza resurse, repere de lucru sau servicii. Vezi in acest sens toate politicile de finantare din polonia sau Ungaria si nivelul la care s-a ajuns in aceste tari.
3. Sunt sigur canumeni acolo sus nu pricepe nimic din ce se intampla si nu stie incotro se vor duce rezultatele acestor fonduri. Ar fi interesant sa vedem firmele finantate pe masura 2 sau 3 gradul de cotizare la buget in perioada anterioara finantarilor si ulterior. Daca vor genera o crestere (100% nu) este un castig daca nu un mare esec.
4. Aleluia!

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri