Claudiu Zamfir

Ministrul Economiei: Unii funcționari nu au lucrat în viața lor în privat. Să nu ai pretenția să judece planuri de afaceri

Thumbnail

Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, consideră că funcționarii publici, dintre care mulți nu au lucrat în viața lor în privat și nu au deschis vreo firmă, nu ar trebui să evalueze planurile de afaceri depuse de antreprenori pentru finanțări nerambursabile, cum sunt ajutoarele de stat pentru IMM.

Nu mi se pare o idee bună ca funcționari publici să analizeze planuri de business. Unii dintre ei nu au lucrat în viața lor în privat, nu au încercat o întreprindere. Și nu e rău, nu e vina nimănui, nu e un lucru rău în sine, dar nu poți să ai pretenția să judeci planuri de business, care sunt foarte variabile. Vedem în piață: sunt idei despre care niciunul dintre noi, nicio persoană rațională n-ar crede că merg și iată că funcționează și prosperă și produc valoare. Deci nu putem să punem sarcina aceasta pe umerii funcționarilor” - a spus Năsui, la postul Digi 24.

În schimb, el optează pentru implicarea mai mare a băncilor în programele de sprijin pentru firme.

Trebuie să facem ce au făcut și alte state europene pentru absorbția fondurilor europene și anume să folosim sistemul bancar și sistemul non-bancar și sistemul financiar. Statul să vină cu garanții, instrumente financiare, subvenții de dobândă, dar în felul acesta și banca să-și asume un risc și să facă procesarea acestei birocrații extraordinare” - a mai spus Năsui.

El a recunoscut că, în acest moment, la procesarea cererilor de finanțare de la Măsura 2 - granturi de capital de lucru, „avem un blocaj semnificativ”, dar a dat asigurări că aplicanții eligibili își vor primi banii, pentru că au fost prevăzuți în ordonanța de urgență 199/2020, dată de fostul guvern Orban, care a suplimentat bugetul Măsurii 2 la circa 1 miliard de euro.

Noi acum ne găsim în ce situație: OUG-urile au fost date, banii au fost promiși de fostul guvern și acum noi implementăm repede în niște blocaje masive. Pe viitor n-o să mai facem așa ceva, cel puțin eu” - a mai afirmat actualul ministru al Economiei, la postul Digi 24.

Potrivit acestuia, acum, la Măsura 2 sunt 18.000 de cereri de finanțare care așteaptă să fie procesate, dar ritmul cu care poate acum să lucreze funcționarii din minister este „cam de 90 pe zi”.

„Este foarte puțin, dar avem soluții, pe care am început deja să le adoptăm:

  • una legată de STS, pe automatizarea platformei ca să nu mai trebuiască funcționarii publici să facă atâtea verificări manuale, care durează 10 minute pe cerere, de exemplu. E inacceptabil pentru un lucru pe care o mașinărie l-ar putea face într-o secundă. (...) Am avut o întâlnire cu cei de la STS săptămâna trecută și ei sunt supraîncărcați pe partea de vaccinare.
  • Avem acum în plan să mai luăm oameni din minister, să ne concentrăm pe ceea ce e mai important, absorbția acestor fornduri.
  • Este și soluția să mai apelăm la soluții externe, să vedem cum putem să aducem cât mai multă forță de muncă ca să procesăm aceste cereri”.

Referitor la posibile situații în care solicitanți de granturi au reclamat că nu ar fi primit notificări când au fost respinși sau acceptați la finanțare, ministrul economiei i-a îndemnat pe aceștia să facă contestații. „Ei ar trebui să fie notificați pe această platformă. Dacă există un bug sau altceva, trebuie văzut. Dacă sunt disfuncționalități, foarte bine, să le notifice și încercăm să le rezolvăm”.

Parallax

Vizualizari
15546
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Alex
Consultant
e veche informatia
poza de profil
Alex
Consultant
Evaluatorii la Masura 2 nu au de evaluat niciun plan de business!!! Despre ce vorbim?
poza de profil
Constantin
Toader
Am senzația că revăd filmul cu Convenția Democratică și cei 15.000 de specialiști. Și mai am senzația că oamenii aștia sunt buni numai când sunt în opoziție și critică. Când se apucă de treabă nu știu de unde să o apuce...
poza de profil
Romica
Manolache
Nu va suparati, am o intrebare, 90 cereri procesate pe zi, 10 minute / cerere, asta inseamna efort total de lucru alocat de 900 minute pe zi. TOTAL GENERAL! adica 15 ore pe zi. Bai oameni buni, asta inseamna ca numai 2 oameni cu norma intreaga sunt alocati la procesarea acestor cereri? Este posibil asa ceva?
poza de profil
Tudor-Adrian
SUSMAN
art.10 (3) din Ordonanta publicata in MO 705/6.08.2020 spune ca evaluarea trebuia sa fie automata, facuta de aplicatie si trimise imediat contractele...apoi se facea verificarea nu evaluarea (pentru ca nu au nimic de evaluat), prin eșantion, iar in cazul in care firma nu era IMM se returna banii....ministerul nu respecta procedura din ordonanta, incompetenta totala si bataie de joc made in Romania....
poza de profil
Filip
One
Ce dracu evalueaza functionarii lui Peste la Minister? Ce? Aplicatia a copiat de la Reg. Com. toate datele firmei. Dati dracu lista catre banci si dari drumul la bani!
poza de profil
Filip
One
Cel mai probabil toate cererile incarcate in platforma se printeaza in doua exemplare, se scrie pe ele "conform cu originalul", se pune stampila cu "numar intrare" si se trece numarul in registru. Apoi foile se perforeaza si se pun intr-un dosar cu sina. Apoi se ia o pauza.
Se analizeaza dosarul luni, ca azi e joi si vinerea trebuie sa ne mai si revenim.
Cum am mai calculat pe baza informatiilor de pana acum, masura 2 se finalizeaza in februarie 2022.

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri