Claudiu Zamfir

Ministerul Economiei: Beneficiarii de la Măsura 1 trebuie să efectueze cheltuielile din contul distinct, numai prin transfer

Thumbnail

O parte dintre beneficiarii microgranturilor de câte 2.000 de euro de la Măsura 1 de ajutoare de stat au transferat banii în conturi personale, atrage atenția, vineri, Ministerul Economiei, care precizează că cheltuielile trebuie  să fie efectuate din contul distinct deschis la una din băncile partnere în program, numai prin transfer bancar.

Anunțul Ministerului Economiei pentru beneficiarii Măsurii 1 - microgranturi de capital de lucru:

Băncile partenere au sesizat faptul că un număr de beneficiari ai măsurii 1 – microgranturi - au transferat, în scurt timp de la primire, sumele nerambursabile în conturile personale.

ATRAGEM ATENȚIA asupra următoarelor prevederi ale procedurii de implementare a măsurii 1:
În termen de maxim 90 de zile din momentul plății ajutorului financiar către beneficiar, acesta are obligația efectuării cheltuielilor, din contul distinct deschis la una din băncile partnere în program, numai prin transfer bancar și  urmărind  să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii de cheltuieli eligibile  

  • a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
  • b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
  • c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare;
  • d) cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
  • e) cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2;
  • f) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
  • g) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
  • h) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.

ATENȚIE! Contractul de finanţare va fi reziliat şi ajutorul de stat acordat va fi recuperat, împreună cu dobânzile accesorii aferente, şi în cazul în care beneficiarul a plătit, din contul proiectului, cheltuieli care nu se încadrează în categoria cheltuielilor eligibile.

!De asemenea, în același termen de maxim 90 de zile din momentul încasării ajutorului financiar de către beneficiar, acesta are obligația încărcării în aplicație a facturilor, documentelor de plată și raportului de progres (Anexa 8), sub sancțiunea recuperării ajutorului acordat.

 

Parallax

Vizualizari
18659
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
De ce
nu merge?
(2) Verificarea asigurării tipurilor de cheltuieli eligibile se face pe eșantion de 1% în scopul validării justificării sumei forfetare.
(3) Beneficiarii de microgranturi vor depune o declarație pe proprie răspundere prin care își vor asuma faptul că utilizarea microgranturilor în alte scopuri decât cele prevăzute de prezenta ordonanță de urgență atrage după sine recuperarea ajutorului de stat acordat împreună cu plata accesoriilor pentru recuperarea ajutorului de stat.
Probabil ca unii beneficiari au impresia ca aceste Granturi sunt cadou de Craciun :)
Să vezi ce povesti vor fi la Granturile pentru investiții unde vom povesti de zeci de mii de euro. Cine își ia primul Maseratti?
poza de profil
Calin
H
Text publicat pe granturi.imm.gov.ro :
"În cazul în care întâmpinați dificutăți în crearea contului bancar distinct la banca parteneră pentru care ați
optat, aveți posibilitatea încărcării oricărui cont IBAN al societății dumneavoastră, în vederea descărcării
contractului (trebuie reîncărcat fișierul semnat în aplicație în maxim 5 zile de la primire), urmând
ca ulterior să vă adresați băncii partenere în program pentru care ați optat, pentru deschiderea contului distinct."
Bancile au fost foarte vigilente,nu ? Au raportat imediat transferuri "in conturi personale" dar nu au fost in stare sau nu au vrut sa deschida subcontul pentru microgrant la cererea clientilor. Bineinteles ca vor fi si cazuri in care unii beneficiari vor folosi acesti bani pentru cadouri de Craciun, dar asta nu inseamna ca bancile si Guvernul sa ne faca pe toti infractori !!!
poza de profil
Ramona
Fugaciu
Buna ziua!
Din pacate nu se pune problema de a cheltui ceva ce nu am primit inca. Am primit contractul pentru Madura 1, pentru care am aplicat, l-am descarcat si semnat, dar cand sa il incarc m-a scos din aplicatie si imi apare mesajul "Nu exista contracte". Desi am sunat imediat (20.11.2020), am trimis mailuri la adresele indicate de persoanele din call center) , nici azi nu s-a remediat problema. Azi am fost sunata, in urma ultimei sesizari scrise si mi s-a spus ca incearca sa rezolve probleme, dar nu stie care ar putea fi cauza. Mentionez ca nr. Contractului este 544 si pana la aceasta ora, sunt mii de alte cereri aprobate care deja au primit cei 2000 euro.
Va rog sa-mi spuneti unde ma pot adresa pentru remedierea situatiei.
Multumesc!
poza de profil
daniel
pahomi
nu se intampla nimic in aplicatie la mine!!intru de vreo 10 ori pe zi,verific la notificari,verific la contractare...nimic.recipisa mea la masura 1 e de pe data de 12.10 ora 15.30.indata am 2 luni si ei nici macar nu mi au zis daca sunt eligibil sau nu....nu era normal sa termine cu masura 1 si apoi sa inceapa masura 2?
poza de profil
Alexandru
Ciocan
@Daniel Pahomi, băi fraților voi chiar nu vreți să pricepeți faptul că atunci când vine vorba despre bugetari, ăștia nu au șefi care să-i dea afară dacă nu-și fac treaba? Normal că o lălăie ani de zile cu aceste contracte, că stau la cafele și la țigări 2-3 ore pe zi în loc să muncească, și la ora 16, gata, au tras cu poarta, ei nu fac ore suplimentare. Păi când să mai cheltuie salariile babane plătite tot de noi, de fraieri, dacă ei stau la muncă? Normal că trebuiau să termine măsura 1, apoi măsura 2, apoi măsura 3, dar din moment ce ei sunt din tată-n fiu pe acele funcții, ei nu au șefi care să-i zorească. Orice s-ar întâmpla ei nu pățesc nimic, și 1 contract pe zi dacă trimit, e ok și ăla din punctul lor de vedere. O asemenea bătaie de joc la adresa celor care le plătesc salariile nu cred că a mai existat până acum în istoria recentă. Să ne facă să stăm ca ultimii oameni legați de platforma aia de mai bine de o lună și jumătate, e incredibil. Că dacă nu verificăm zilnic, putem pierde finanțarea în cazul în care sfințiile lor trimit contractele. Cred că trebuie să le facem niște vizite prin centrele alea regionale, să mergem peste ei vreo 10-20 de inși că altfel nu pun mâna pe muncă.
poza de profil
Cristian
D
Eu la Masura 1 am SRL pe pozitia 270 si nu am primit contract pana acum, cererea are statusul "Transmisa". Conform procedurii lor de impartire a pozitiilor pentru verificare catre agentiile regionale, eu ar trebui sa fiu la agentia Brasov, deci daca pana acum nu am primit nimic, inseamna ca agentia Brasov nu a ajuns nici macar la nr 270 din 2000 si ceva de pozitii pe care le are de verificat. Cam asa se misca lucrurile. Iar in momentul asta eu nu ma mai astept ca anul asta sa vad contract, avand in vedere ca acum e mini-vacanta de 1 dec, apoi vin alegerile, deci orice alt proiect trece pe planul 2, dupa asta mai sunt 2 saptamani pana la vacanta de iarna, timp in care nu cred ca se va misca nimic. Deci ne auzim la anul.
poza de profil
Adina
B
La fel si la mine Cristina, si sunt aproape nr 22500, iar prietenul meu cu SRL-ul lui a aplicat mai repede si este pe la pozitia 12.000. Nici unul nu am primit contracte, notificari, nimic.. Ambii suntem eligibili si am verificat asta inainte de a aplica cu doi contabili diferiti.
Voi incerca sa sun...insa ma gandesc ca doar din 3 decembrie pentru ca in 2... pana isi reiau activitatea dupa doua zile de pauza..dureaza.
poza de profil
Alexandru
Ciocan
O bătaie de joc ca la carte din partea bugetarilor la adresa celor care le plătesc salariile. Sunt zeci de mii de firme la M1 și M2 care nu au primit încă contractele, ce să mai zicem despre bani? Cum este posibil ca acești bugetari să-și bată joc de antreprenori, punându-i luni de zile să se logheze pe platforma aia a lor de rahat, să verifice dacă nu cumva au trimis sfințiile lor contractele. De aproape 2 luni zeci de mii de antreprenori sunt obligați să verifice zilnic platforma, nu cumva să piardă finanțarea. Trebuie demiși toți cei care lucrează la acest minister, că oricum sunt puși acolo politic sau pe bază de relații. Incompetența lor duce zeci de mii de firme la groapă. Nu au și ei o situație centralizată, nu au niște cifre cu cât s-a lucrat, câte contracte s-au trimis, când le vor trimite pe restul, etc. Stau bine ei pe salarii de zeci de mii de lei, pleacă în minivacanțe, iar noi, cei care nu am primit nici măcar contractele la semnat, stăm ca sclavii să verificăm în continuare platforma. Am ajuns sclavi și milogi la curtea bugetarilor. Nici măcar nu ai pe cine să întrebi ce se întâmplă pentru că numere de telefon nu mai au, le-au scos de pe site, a rămas doar acel call center la care dacă suni ori nu răspunde nimeni ori ți se spune „nu știu, se lucrează”. De răspuns la e-mail nici vorbă. Sunt de-o incompetență și de-o nesimțire ieșită din comun acești oameni care se joacă cu viețile și cu nervii noștri.
poza de profil
RUSU
LAURA GABRIELA
Buna ziua! Sunt proprietara unui spatiu comercial in care am un chirias care doreste schimbarea tamplariei exterioare intrucat este veche si deteriorata si nu-si mai poate continua activitatea . Este eligibila cheltuiala cu schimbarea tamplariei exterioare ? ( litera d) din M1 ). Va multumesc!
poza de profil
Victor
G.
Aveti idee care e situatia cu TVA-ul? Ca nu am gasit nicaieri daca suma include sau nu TVA sau daca TVA-ul bunurilor achizitionate este deductibil.
poza de profil
sorin
vladoiu
Pentru bunurile cumparate tva-ul aferent se suporta de aplicant, adica trebuie alimentat contul de grant cu tva-ul aferent cumparaturii, la fel cum probabil trebuie facut in cazul cheltuielilor de transport, care nu sunt eligibile !
poza de profil
Petru
Groza
Firmele platitoare de TVA trebuie sa alimenteze suplimentar contul de grant cu valoarea TVA-ului aferent cheltuielilor. Cele neplatitoare de TVA nu au problema asta, cheltuielile pot include TVA.
poza de profil
Victor
G.
Multumesc!
poza de profil
Radu
Stanescu
Sau se poate plati doar suma fara TVA.
poza de profil
George
Alexandu
Sunati la Ministerul Economiei, au stagnant pur si simplu tot numai primeste nimeni nimic (raspuns sau contract/contract semnat de MEEMA inapoi semnat) de o saptamana nici la masura 1 nici la M2 ? Sunati la Virgil P va rugam.
poza de profil
Lia
Balas
Comisioanele bancare sunt eligibile din proiect? Ele se platesc din contul proiectului.
poza de profil
O.
Constantin
Se pare ca suntem la mana unor functionari total depasiti si peste asta, ffff nesimtiti. Sotia a aplicat pentru Microgranturi, pozitia 81xx. Astazi, am aflat din sursa sigura, ca 2 firme au primit astazi banii in cont. Una se afla pe pozitia 23xxxx, iar cea de-a doua pe pozitia 24xxx. Nu vreau sa le dau pozitiile, pentru ca nu am acordul lor. Ce sa mai inteleg din asta?
Eu am aplicat pentru masura 2. Ma situez pe poztia 36xx. Dupa 3 saptamani, eu personal nu am primit nimic. Status-ul este in continuare in faza de TRANSMISA. Aici nu era cumva principiul primul venit-primul servit? Ma indoiesc.
Personal nu am stat cu mainile in san si am sunat la call-center (acum 2 saptamani). De acolo, o duduie mi-a spus ca ea nu stie ce sa-mi zica ca ei sunt doar un call-center? Pe bune???? Mi-a recomandat sa scriu la adresa: aimmbucuresti@imm.gov.ro. Am facut-o. Am primit un raspuns prompt: se lucreaza, asteptati. Am revenit cu alte e-mailuri pentru ca raspunsul mi s-a parut evaziv. De doua saptamani pauza.... niciun raspuns. Azi am sunat din nou la call-center. Dupa 10 minute de asteptare, legatura s-a inchis. Am revenit la ora 14.45. Surpriza, robotul ma anunta ca astazi, vineri, programul este doar pana la ora 14.30. Pe bune fratilor???? Pai noi Microintreprinderile suntem motorul acestei tari, economii si ei au program de gravide? In loc sa se stea peste program, sa se lucreze si in week-end, ei au program scurt???? Este o BATAIE DE JOC. Probabil ca ar trebui sa ne unim si sa facem si o plangere penala la DNA pentru ca sunt ferm convins ca in spatele acestor intarzieri se afla niste spagi foarte frumoase.
poza de profil
O.
Constantin
De 3 saptamani dau refresh aplicatiei de cel putin 30-40 de ori pe zi. Cam in stadiul asta ne-a adus incompetenta Ministerului Economiei. Tocmai m-am uitat si pe pagina de facebook a ministerului... e jale mare. Oare oamenii astia citesc aceste mesaje? Chiar daca rad de noi, macar le citesc? Domnul Ministru ne invata cum sa folosim banii. Foarte bine, dar asta trebuia explicat la inceput, acum trebuia sa ne explice care sunt criteriile de aprobare a cererilor, ca de 2-3 saptamani imi tot bat capul si nu inteleg. Nu exista nicio logica, doar una a favoritismului sau a incompetentei. Sa-mi explice mie domnul Ministru cum la Masura 1, desi sunt pe locul 81xx nu am primit nimic pana la aceasta data, in schimb azi am aflat de 2 firme (una pe pozitia 23xxx, iar alta 24xxx) ca tocmai si-au primit banii????? Cum e posibil asa ceva? Nu dau pozitia firmelor ca nu am acordul lor, dar cum e posibila asa ceva? Eu am acelasi status din ziua depunerii... TRANSMISA. La Masura 2, nici nu mai vorbesc. Desi sunt pe locul 36xx, nici aici n-am primit nimic la fel ca la Masura 1. Problema cu Masura 2 este alta.... principiul de baza era primul venit - primul servit. CE S-A INTAMPLAT CU EL, mai ales in situatia in care desi au promis ca vor mari fondurile pentru Masura 2, acest lucru nu s-a mai intamplat. Probabil ca foarte multi dintre noi am fost niste naivi, am pus botu` cum se spune la aceste ajutoare, care probabil au fost pentru "cine se nimereste, nu pentru cine se pregateste (merita)". Exista cineva care a primit pe Masura 2 contractul la semnat? Daca da, pe ce pozitie se afla? Multumesc
poza de profil
Alexandru
V
Imi poti spune cum se poate afla numarul de ordine (pozitia) primit la inscriere? Am tot incercat sa gasesc de unul singur, dar nu am reusit inca sa aflu ce numar am primit la inscrierea in Masura 1. Multumesc.
poza de profil
Radu
Stanescu
In partea de jos, dupa ce te-ai logat, apar: Politica de confidentialitat, Politica de cookies, Intrebari frecvente si Transparenta. Apasa pe Transparenta si dupa aceea alege "Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor" si introdu CUI-ul. Automat va aparea numarul tau de ordine.
poza de profil
CATALIN
NEAGOE
Buna ziua, unde gasesc un raport de progres ( Anexa 8) ???
poza de profil
Mihaela
Huma
poza de profil
Mihaela
Huma
Buna ziua. Si eu sunt norocoasa, am primit banii, i-am si cheltuit deja. :) As vrea sa incarc documentele de plata, facturile si raportul de progres in aplicatie dar nu gasesc unde. Ma poate ajuta cineva?
ANTONIO
TOMONIU
poza de profil
geta
niculin
ANTONIO
TOMONIU
ANTONIO
TOMONIU
Suport - Contact Call Center: 021 795 00 98
https://granturi.imm.gov.ro/#/faq
poza de profil
Cozminco
Alina
poza de profil
Cozminco
Alina
Buna ! Ati gasit unde se incarca documentele? Si eu ma aflu in aceeasi situatie. Iar la sectiunea de FAQ nu scrie nimic despre asta. Multumesc !
poza de profil
Dorin
Aldescu
poza de profil
Dorin
Aldescu
poza de profil
Dorin
Aldescu
poza de profil
Dorin
Aldescu
poza de profil
Dorin
Aldescu
poza de profil
Radu
Ion
poza de profil
Sorin
Grigoreanu
salutare tuturor.
Se pare ca eu sunt un caz norocos la masura 1. La mine a durat o zi in plus sa obtin semnatura electronica si am aplicat unde noaptea si am primit nr de ordine undeva pe la 12500 cred, acum dupa ce am verificat, vad ca am 106xx.
Am aplicat singur, si toate rapoartele au fost generate automat si au mers foarte bine, inclusiv selectarea codului caen eligibil, puteam sa pun selectez doar cele eligibile. Restul de raportari au fost trase de la anaf.
Mentionez ca eram cu actele si taxele la zi. pe 23.11 am primit notificare pe mail ca cererea a fost aprobata, moment in care am demarat procedura sa deschid un cont la CEC, si 5 zile mai tarziu, am avut contul, ulterior activand si aplicatia ca m-am gandit ca voi putea face din aplicatie plata. Tot atunci am semnat si eu contractul.
Pe 02.12 am primit notificare ca contractul a fost semnat. L-am trimis la banca pe mail, si banca a facut un cont de grant si a virat banii. pe 10, statul a platit contractul catre banca.
Acum sunt in momentul in care incerc sa cheltui banii, si pot doar prin O.P. completat la banca si cu facturi / facturi proforme. Am ales sa platesc doar suma si TVA-ul sa il platesc din contul firmei.
Pana acum all good, nu stiu daca trebuie sa depun facturile si op aferente la agentia de granturi, ca in cont nu am vazut unde.
Am mai vorbit si eu cu oameni, inclusiv pt masura 2, si momentan eu sunt singurul care a primit.
poza de profil
DANA
DIMACA
desi am adus argumente ca aveam codul CAEN autorizat atat la data depunerii cererii cat si la momentul cand au emis decizie de respingere pana in prezent, mi-au dat raspuns ca daca suntem nemultumiti de decizia de respingere a contestatiei sa ne adresam instantei. mai sunt persoane in aceasta situatie? credeti ca merita efortul?
poza de profil
Dorin
Aldescu
As vrea sa incarc in aplicatie documentele de plata, factura si Anexa-8-Raportul de progres ? Stie cineva unde se incarca, ca nu m-am prins !Va rog, ma puteti indruma ? Multumesc frumos !
poza de profil
Dorin
Aldescu
Buna ziua,
Referitor la incarcarea in aplicatie a documentelor de plata si a Raportului de progres-Anexa 8:
- am vorbit azi dimineata, 15.02.2021 la Call Center (tel. 021.795.00.98) si domnul care a raspuns la telefon mi-a spus ca inca nu este un buton in sensul asta, ca au facut solicitarea la STS si sa asteptam.Eu mai am putin si ies din cele 90 de zile de raportare, mi-a spus ca daca nu va fi gata "butonul" curand, probabil vor prelungi termenul...!Profesionisti, ce sa zic !
poza de profil
Dorin
Aldescu
Buna ziua,
Referitor la incarcarea in aplicatie a documentelor de plata si a Raportului de progres-Anexa 8:
- am vorbit azi dimineata, 15.02.2021 la Call Center (tel. 021.795.00.98) si domnul care a raspuns la telefon mi-a spus ca inca nu este un buton in sensul asta, ca au facut solicitarea la STS si sa asteptam.Eu mai am putin si ies din cele 90 de zile de raportare, mi-a spus ca daca nu va fi gata "butonul" curand, probabil vor prelungi termenul...!Profesionisti, ce sa zic !
poza de profil
Dorin
Aldescu
Buna ziua,
Referitor la incarcarea in aplicatie a documentelor de plata si a Raportului de progres-Anexa 8:
- am vorbit azi dimineata, 15.02.2021 la Call Center (tel. 021.795.00.98) si domnul care a raspuns la telefon mi-a spus ca inca nu este un buton in sensul asta, ca au facut solicitarea la STS si sa asteptam.Eu mai am putin si ies din cele 90 de zile de raportare, mi-a spus ca daca nu va fi gata "butonul" curand, probabil vor prelungi termenul...!Profesionisti, ce sa zic !
poza de profil
Radu
Ion
Ce va pot spune decât ca pentru M1, nu au existat nici un fel de informații, comunicări între cel care a accesat aceste fonduri și funcționarii la care li se cereau informații.
Aceste fonduri dacă nu le ai obținut printr o firma agre
poza de profil
Radu
Ion
Având în vedete faptul ca nu a existat nici un fel de comunicare pe acea platforma, respectiv nu au fost create detalii clare de depunere a documentelor, gen ne au aburit cu rubrica depunere, implementare, etc.
Eu am depus documentele de justificare în timp, bara aceia s a înverzit ca și cum documentele au fost transmise cu succes.
După perioada de 90 de zile I mi apare doua triunghiuri cu semnul exclamarii(doua facturi cu doua OP uri am teansmis), gen ca nu sau înregistrat.
Am luat foc!
Am sunat la ei, am trimis e mailuri cu documentele pdf, semnate electronic în timp util(mai puțin de 90 zile), totul operat prin banca, din contul de microgrant, produse eligibile achiziționate.
Anul acesta primesc notificare ca trebuie sa înapoieze banii plus dobanda ca nu am transmis documentele.
Documente care conțin semnatura electronica în termen(mai puțin de 90 zile).
Nu am avut cu cine discuta...nici pe platforma, nici pe e mail....târziu răspunsuri pe jumătate.
Probabil dacă făceam contractul cu o societate agreata de ei, altfel stăteau lucrurile!
Voi acționa în judecata, voi cere o expertiza informatica judiciara, respectiv din contul meu sa reiasă ca am transmis documentele.
Nu au fost în stare măcar o atenționare, gen nu sunt în regula documentele, dacă iera ceva neconcludente, s au gen mai aveți 10, 5 zile, etc.
Totul o hotie!
Indiferent ce și cum.voi merge pana la capăt.
Nu au avut tutoriale de depunere a documentației, norme clare, etc!
Poate și ptr.ei a fost ceva nou!
Repet a lipsit comunicarea în totalitate cu funcționarii de la Ploiesti!
Nu și au făcut treaba!
Lipsa, lipsa de comunicare, atat pe platforma cât și pe e mail!
Răspunsuri după termen, si alea evazive!
poza de profil
Radu
Ion
dar de ce trebuie aprobat?
Probabil punlica ce vor ei, gen ce le convine!
Alta smecherie!
poza de profil
Barbulescu
Doru
Buna ziua, detin un SRL al carui cod caen este 4332
( -montarea de uşi, ferestre (exclusiv uşi automate şi turnante), tocuri de uşi şi ferestre, din lemn sau alte materiale ( PVC, aluminiu )
-lucrări de finisaj interior cum ar fi: montarea de plafoane, montarea de pereţi mobili etc.) firma este beneficiara unui microgrant masura 1 si intentionez sa achizitionez din suma respectiva urmatoarele marfuri :
-tamplarie pvc pt ferestre si usi cu sticla aferenta ( sticla pe care o montez eu pe tamplarie in atelier )
-scule si materiale:
-fierastrau electric
-polizor unghiular
-motofierastrau
-menghina
-material lemnos
-ciment
-vata minerala
-liant zidarie
-aparat sudura
-betoniera
-alte materiale consumabile (burghie, panze polizor/ circular/ fierastrau, suruburi montaj, spuma poliuretanica, etc)
Va rog sa-mi transmiteti daca se incadreaza la cheltuieli eligibile pt microgrant minimis masura 1 cod CAEN 4332.

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri