Raluca Abrihan

Ministerul pentru Mediul de Afaceri vrea să dea vouchere de 3.000 euro pentru digitalizarea IMM-urilor

Thumbnail

Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Radu Oprea, a anunţat lansarea unui program prin care întreprinderile mici şi mijlocii vor primi vouchere de 3.000 de euro pentru digitalizarea afacerilor. Firmele vor putea cu aceste vouchere să îşi dezvolte capacităţile în zona digitală – de la analiză asupra modului în care îşi organizează în interior activitatea, la promovarea site-urilor, achiziţii de semnături electronice sau softuri, spune ministrul.

Lansăm un program pilot de digitalizare al întreprinderilor mici şi mijlocii, prin vouchere. Ce înseamnă acest lucru? Că fiecare întreprindere mică şi mijlocie va putea beneficia de un voucher în valoare de 3.000 de euro astfel încât să îşi poată dezvolta capacităţile în zona digitală – de la analiză asupra modului în care îşi organizează în interior activitatea, la promovarea site-urilor, semnăturii electronice şi a celorlalte componente care sunt mai mult decât necesare, Nu mai sunt chestiuni ce ţin de modă şi de a fi în tendinţe, Acestea au ajuns să fie unelte de lucru, care sunt absolut necesare întreprinderilor – a declarat ministrul Radu Oprea.

Este vorba de un prgoram pilot care va fi dezvoltat pe fonduri europene, alocaţie financiară nerambursabilă, sub formă de voucher, astfel încât decontările să fie foarte simple.

Intenţia este de a ne adresa întreprinderilor mici şi mijlocii cu un voucher în valoare de 3.000 euro pentru fiecare societate comercială care să poată fi folosit pentru digitalizare, pentru creşterea capacităţilor de a fi prezenţi în economia online, aici vorbim despre:

  • posibilitatea de a face o analiză asupra dezvoltării capacităţilor digitale ale companiei,
  • posibilitatea de a avea un site performant (din păcate doar 27% dintre IMM-uri au astăzi un site de prezentare şi deja a devenit o chestiune de normalitate în modul de a face afaceri în lumea larga), posibilitatea de a investi în softuri sau în hard-uri – în calculatoare,
  • de a achiziţiona semnătură electronică sau orice alte dispozitive care ar putea să ajute IMM-urile să fie mai competitive din acest punct de vedere.

Suntem în faza de proiect, încă nu avem un ghid. Am identificat resursele financiare şi într-un timp foarte scurt, împreună cu Ministerul Fondurilor Europene vom publica şi ghidul.

Potrivit ministrului, ghidul de aplicare este în lucru şi ar putea să fie publicat la mijlocul acestei veri, în maximum 2 luni. De asemenea, el estimează că se vor acorda peste 10.000 de astfel de vouchere. 

Ajung 3.000 de euro pentru digitalizarea unei firme?

Niciodată nu este suficient, dar în ideea în care ai reuşit să faci o analiză însamnă că te gândeşti la acest subiect şi vei realiza ca întreprinzător avantajele pe care digitalizarea le poate aduce şi atunci sigur că şi în programul tău de investiţii vei lua în calcul sa fii prezent în zona digitală şi cred că este un lucru care vrea să deschidă subiectul acesta foarte important al mediului de afaceri din România, să înţelegem care sunt diferenţele de competitivitate între noi şi alte state membre UE sau alţi competiori, a-i sprijini pe antreprenori să fie mai pregătiţi pentru industria 4.0.

Un site poţi să faci cu 3.000 de euro, pentru un IMM. Dacă vrem o platformă de comerţ, această ar putea să coste mult mai mult, până la zeci de mii de euro. Dar interesul este să reuşim să aducem în atenţia antreprenorului necesitatea digitalizarii.

Dacă banii nu sunt suficienţi încurajăm antreprenorul să vină cu o cofinanţare – a răspuns ministrul Radu Oprea pentru StartupCafe.

Parallax

Vizualizari
5019
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri