Redacția StartupCafe.ro
Luna decembrie și sezonul sărbătorilor de iarnă se apropie, așa că Google Maps a analizat câteva trenduri care pot fi utile în petrecerea timpului liber, a vacanțelor sau pentru a evita aglomerațiile.
Google s-a uitat care au fost cele mai căutate obiective culturale pe Google Maps în anul 2021, atât din București, cât și în întreaga țară. Castelul Bran, Peleșul și Castelul Corvinilor sunt locurile din România care au atras cele mai multe căutări pe Google Maps. La nivelul Capitalei, cel mai căutate repere culturale au fost Ateneul, Muzeul de Istorie și Muzeul Antipa. În România, obiectivele culturale cu cele mai mari note pe Google Maps sunt, în ordine: Colecția Țiriac, Ateneul Român și Teatrul Național București.
La nivelul întregii Europe, Muzeul Luvru din Paris și British Museum din Londra au fost obiectivele cele mai populare în căutări pe Google Maps în 2021. Castelul Bran este unul dintre cele mai cunoscute repere turistice din Europa, fiind în top 20 obiective culturale și turistice cu cele mai multe recenzii pe Google Maps.
În special în perioada sărbătorilor și mini-vacanțelor, locuri precum magazine sau restaurante tind să devină aglomerate. Unii vor să evite aglomerația - cum ar fi în magazine sau mijloace de transport, alteori oamenii caută momentele când este cea mai multă lume, cum ar fi în baruri. Pentru a afla informații despre gradul de ocupare al unui loc de pe Google Maps, trebuie doar să accesezi locul respectiv și să faci scroll până la secțiunea „Ore de vârf”, unde sunt afișate aceste informații, pe zile ale săptămânii și intervale orare. Google a lansat instrumentul „Area Busyness”, care arată gradul de aglomerare în diferite părți ale orașului. Poți astfel să eviți aglomerația sezonieră din jurul unor locuri precum patinoarul sau târgul de Crăciun.
Iată care sunt orele de vârf pentru câteva tipuri de afaceri, potrivit datelor Google Maps din toamna lui 2021:
Top cele mai aglomerate linii de transport în comun din România, conform datelor Google Maps pe 2021: