Claudiu Zamfir

Start-Up Nation 2018-2019: Descarcă procedura actualizată

Thumbnail

Ministerul pentru Mediul de Afaceri a publicat, luni, 17 decembrie 2018, o versiune actualizată a procedurii de implementare a programului Start-Up Nation 2018, prin care statul spune că va acorda ajutoare nerambursabile de câte 200.000 de lei (aproape 43.000 de euro) unui număr de maximum 10.000 de firme mici și mijlocii (IMM). Procedura, cu anexe actualizate, nu are niciun termen de plată în anul 2019, singurul termen fiind 31 decembrie 2021, pentru plățile către beneficiari pe tot programul Start-Up Nation 2017-2020 (4 ediții, teoretic).

„Schema este valabilă până la 31 decembrie 2020, plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la 31 decembrie 2021” - prevede schema de ajutor minimis Start-Up Nation.

De asemenea, se menționează că nu sunt eligibile în cadrul programului:

-„societățile ai căror acționari/asociați au deținut societăți pentru care au semnat acord de finanțare și au înstrăinat parțial sau total părți sociale;
- societățile ai căror acționari/ asociați au semnat acord de finanțare, nu au implementat și nu au depus cerere de renunțare totală până la data limită de depunere a ultimei cereri de plată/rambursare (01 octombrie 2018)”. Referirea este la firmele calificate la finanțare în prima ediție a programului, deschisă în anul 2017.

Ca o modificare față de drafturile de documente publicate anterior, în această nouă versiune au fost puse în acord rubricile din modelul de plan de afaceri ca document Word cu rubricile din aplicația electronică în forma scoasă în testare în weekendul care a trecut.

Nici acum Ministerul pentru Mediul de Afaceri nu și-a asumat o dată certă de deschidere a aplicației electronice de înscriere în ediția a doua a Start-Up Nation. Potrivit unor surse din minister, pe 27 decembrie ar urma să se deschidă sesiunea de înscriere, pe site-ul oficial aippimm.ro, adică între Crăciun și Revelion.

Acest lucru este posibil în baza creditelor de angajament de 2 miliarde de lei, prevăzute în bugetul de stat pe anul 2018. Însă pentru plăți va fi nevoie ca în noul buget să se aloce credite bugetare, cel mai devreme în anul 2019.

Noua procedură și anexele pot fi descărcate de AICI.

procedurasun2018(1) by Claudiu on Scribd

Aplicația START-UP NATION 2018: probleme pentru firmele românești cu asociați străini

Firmele românești cu asociați străini riscă să aibă probeme la înscriere în programul Start-Up Nation 2018-2019. Nagy-Imecs Péter, un consultant de la Firma Goodwill Consulting, a reclamat că în varianta scoasă la testare, în weekendul care a trecut, aplicația electronică nu accepta introducerea codului numeric personal (CNP) pentru asociații persoane fizice străine.

Consultantul a trimis un mail la Ministerul pentru Mediul de Afaceri:

„Dorim sa va semnalam doua disfunctionalitati semnificative:

Validare CNP (asociati / actionari, administratori)

- accepta doar CNP-uri valide aferente cetatenilor roman

- companiile start-up cu asociati / administratori cetateni straini sunt eligibile prin program, insa aplicatia nu accepta CNP-urile lor, afiseaza mesaj de eroare (CNP invalid)”

Ministerul a răspuns că „cetatenii straini au posibilitatea sa obtina NIF (numar indetificare fiscal) emis de ANAF conform art 82 alin (1) din Legea nr 207/2015 privind Codul de procedura fiscal”.

În schimb, până la închiderea sesiunii de testare, duminică, la ora 20.00, problema nu s-a rezolvat nici cu varianta introducerii NIF-ului de la ANAF, după cum ne-a spus consultantul.

Thumbnail

Instrucțiuni la aplicația START-UP NATION

Timp de 3 zile, de vineri pănă duminică, weekendul care a trecut, antreprenorii au testat aplicația electronică Start-Up Nation 2018, în versiunea de probă.

Până la deschiderea oficială a aplicației de înscriere funcțională, ar fi util să recapitulăm toți pașii care trebuie parcurși pentru efectuarea înscrierii on-line, așa cum sunt descriși la intrarea în sistem (care nu mai este disponibilă momentan):

Instrucțiuni completare aplicație online Start-Up Nation 2018 - versiunea de test

În meniul din stânga veți găsi 6 secțiuni de formulare pe care trebuie să le completați înainte de a trimite formularele completate operatorilor noștri.

Cele 6 secțiuni sunt împărțite în două părți, una destinată informațiilor generale referitoare la firma dumneavoastră și alta care cuprinde 5 secțiuni necesare finanțării.

Pentru a putea trimite formularele, toate cele 6 categorii sunt obligatorii și nu puteți trimite formularele înainte ca acestea să fie salvate.

Odată cu trimiterea formularelor, acestea nu mai pot fi modificate și vă rugăm să le completați cu atenție.

Fiecare dintre categorii conține un formular unde se recomandă să completați cat mai detaliat fiecare punct al acestuia.

Pentru a salva un formular, apăsați butonul "Salvează" ce se găsește la sfârșitul formularului
Înaintea trimiterii formularelor către operatori, se pot edita și salva formularele de câte ori doriți, aplicația blocând salvarea numai în urma trimiterii acestora.

Nota: Vă rugăm să completați formularele fără diacritice. Sumele se introduc fara virgule, puncte sau spatii! Pentru evidentierea zecimalelor se foloseste punctul. (ex: 119999.99)

Secțiunile salvate sunt evidentiate printr-un fundal albastru deschis, iar secțiunile unde trebuie să completați formularul aferent au un fundal albastru închis.

Secțiunea în lucru este evidențiată printr-un text îngroșat în meniu.

Anumite subpuncte din formulare au texte explicative oferindu-va niște linii generale de urmat pentru subpunctul respectiv. Acestea sunt de 2 feluri care pot fi diferențiate prin culori. Textele explicative din afara casetelor care trebuie completate au o culoare neagră, iar cele din interiorul casetelor sunt albastre. Aveți posibilitatea de a revedea textele explicative consultând documentele aferente programului "START-UP NATION".

Pentru fiecare formular salvat veți primi un punctaj în funcție de opțiunile completate în formularul respectiv, iar acest punctaj va este comunicat atunci când salvați un formular. Punctajul total acumulat la un moment dat este afișat în zona de meniu.

Cum atașez un fișier?

La completarea secțiunilor aveți posibilitatea de a atașa fișiere.
Există două tipuri de atașare a fișierelor, în funcție de situație.

1. Atașarea unui singur fișier:

Atașarea unui singur fișier se face apăsând butonul "Browse" și alegând fișierul. Acesta va fi trimis către server în momentul în care veți salva secțiunea respectivă.

2. Atașarea fișierelor multiple:

La anumite secțiuni va fi nevoie de atașarea mai multor fișiere.

Pentru a atașa fișierele, apăsați butonul "Browse files". Vi se deschide o fereastra unde aveți posibilitatea de a alege unul sau mai multe fișiere.

Se acceptă doar fișiere imagine (jpg, png) sau documente (pdf).

În momentul când ați terminat lista de fișiere, apăsați butonul "Upload fisiere". În acest moment, fișierele sunt trimise și puteți observa progresul fișierului în curs, cat și progresul total.

În momentul când aceasta operațiune este finalizată, fișierele dumneavoastră vor apărea în secțiunea de "Fișiere atașate". Aici aveți posibilitatea de a vizualiza fișierul trimis apăsând pe numele fișierului și posibilitatea de a șterge fișierul apăsând butonul "Șterge".

Citește și:

Start-Up Nation 2018-2019: Punctajul oficial

Parallax

Vizualizari
21696
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri