Claudiu Zamfir
Directoarea Oficiului Național al Registrului Comerțului, Valentina Burdescu, a fost demisă din funcție de ministra Justiției, Alina Gorghiu, ca urmare a blocajelor cu care se confruntă antreprenorii după operaționalizarea noului portal ONRC, realizat într-un proiect european de 38 de milioane de euro, despre care am scris pe StartupCafe.ro.
Ministra Justiției a dispus, astăzi, 12.09.2024, revocarea directorului general al O.N.R.C., Valentina Burdescu. Totodată, ministra Justiției a dispus numirea doamnei Luiza Mardare în funcția de director general al O.N.R.C.. Este o persoană cu experiența unei funcții de conducere, fiind director al ORCT Constanța, familiarizată cu noul sistem implementat. Are o viziune amplă asupra organizării interne a instituției” - a anunțat, joi, Ministerul Justiției, într-un comunicat oficial.
Măsura a fost luată în urma unui raport al Corpului de control al ministrului Justiției.
„Raportul Corpului de Control a constatat existența unui management defectuos la nivelul conducerii O.N.R.C.. Mai exact, decizia punerii în producție a noului sistem la data de 26 iulie 2024, precum și suspendarea activității O.N.R.C. și a oficiilor teritoriale în perioada 16-25 iulie au fost adoptate în mod exclusiv de către directorul general/managerul de proiect Valentina Burdescu, fără consultarea personalului din cadrul O.N.R.C. și din cadrul oficiilor teritoriale. Precizăm că directorul general al O.N.R.C. a fost desemnat manager de proiect pentru proiectul privind noul sistem al O.N.R.C. în data de 29 octombrie 2018. Concluziile raportului Corpului de control arată că deciziile cu privire la modul și momentul implementării noului sistem informatic, precum și testarea insuficientă a aplicației informatice au generat disfuncționalități în activitatea instituției” - susține MJ.
Ministerul Justiției mai afirmă că „respectă mediul de afaceri și profesioniștii din domeniu”. „Căutăm cele mai bune soluții pentru a depăși cât mai repede inconvenientele întâmpinate în această perioadă. Suntem convinși că sincopele sesizate în implementarea noului sistem informatic își vor găsi cât mai rapid o soluționare” - promite instituția.
Guvernul a adoptat miercuri o ordonanță de urgență, propusă de MJ, prin care se va fi alocat un număr mai mare de personal în soluționarea dosarelor înregistrate la O.N.R.C.. Prima măsură propusă prin OUG este reîncadrarea consilierilor juridici pe funcții de registratori printr-o procedură internă, având în vedere că există 46 de posturi de registratori vacante la nivelul O.N.R.C. și al oficiilor din țară. Cea de-a doua măsură propune exercitarea de către personalul cu funcție de conducere a atribuțiilor de registrator.
Am mai scris și noi pe StartupCafe.ro despre blocajele legate de noul portal al Registrului Comerțului. Vezi AICI un video review în care am testat portalul ONRC. Iată și lista problemelor comune întâlnite pe noul portal MyONRC: