Noi fonduri europene și de la stat pentru producătorii români de vinuri - Finantari - StartupCafe.ro
Claudiu Zamfir

Noi fonduri europene și de la stat pentru producătorii români de vinuri

Thumbnail

Producătorii români de vin vor putea accesa în anul 2018 fonduri europene și de la statul român pentru a se promova în țările din afara Uniunii Europene, printr-o schemă de ajutor de minimis propusă recent de Ministerul Agriculturii.

Prin schema de ajutor de minimis pentru măsura de promovare a vinurilor în țări terțe, ajutorul care va putea fi accesat de un producător român va fi de maximum 200.000 de euro, reprezentând cel mult 80% din valoarea eligibilă a proiectului. Aceasta înseamnă că antreprenorul va suporta cel puțin 20% din cheltuielile eligibile, statul român, maximum 30%, iar Uniunea Europeană, cel mult 50%, conform schemei de minimis propuse de Ministerul Agriculturii.

Valoarea totală a schemei de ajutor de minimis va fi de 1,5 milioane de euro, statul estimând că aproximatov 10 firme românești vor beneficia de sprijin.

Schema ar urma să se aplice până la 15 octombrie 2018, în limita bugetului alocat, însă mai întâi e nevoie ca Guvernul să aprobe hotărârea de guvern privind instituirea schemei și să o publice în Monitorul Oficial.

Plățile aferente ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se vor efectua până la 30 iunie 2022.

Producătorii de vin vor depune proiectele la Agenția de Plăți și Intervenție în Agricultură (APIA), din subordinea Ministerului Agriculturii, care va face selecția.

Cu fondurile nerambursabile, producătorii români de vinuri vor putea finanța următoarele tipuri de acțiuni:

  • relații publice, măsuri de promovare sau de publicitate, care vizează în mod special standardele înalte ale produselor din Uniune, în mod deosebit în ceea ce privește calitatea, siguranța alimentară sau mediul;
  • participarea la evenimente, târguri sau expoziții de importantă internațională;
  • campanii de informare, în special privind sistemele Uniunii referitoare la denumirile de origine, indicațiile geografice și producția ecologică;
  • studii ale noilor piețe, necesare pentru extinderea piețelor de desfacere;
  • studii de evaluare a rezultatelor măsurilor de informare și promovare.
Parerea ta despre articol
Vizualizari
999
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.