Au început înscrierile pe 2018: Fonduri europene de până la 2,5 milioane de euro fiecare, pentru SRL-uri și alți beneficiari cu afaceri în morărit sau produse lactate
Claudiu Zamfir

Au început înscrierile pe 2018: Fonduri europene de până la 2,5 milioane de euro fiecare, pentru SRL-uri și alți beneficiari cu afaceri în morărit sau produse lactate

Thumbnail

Firmele mici și mijlocii și alți beneficiari români pot obține fonduri europene de maximum 2,5 milioane de euro fiecare, pentru afaceri în procesarea produselor agricole, cum ar fi cele de morărit sau lactatele, printr-o linie de finanțare în valoare totală de 203 milioane de euro, pentru care au început înscrierile vineri.

Agenţia pentru Finanţarea Investițiilor Rurale a anunțat deschiderea sesiunii de primire a solicitărilor de finanțare a investiţiilor pentru procesarea produselor agricole la nivel național, inclusiv pentru teritoriul ITI – Delta Dunării, în perioada 3 august 2018 – 31 ianuarie 2019.

Cererile de finanțare se depun on-line pe pagina de internet a AFIR (www.afir.info) începând din 3 august 2018, ora 9:00 și până la 31 ianuarie 2019, ora 16:00. Sesiunea se poate închide înainte de termenul limită, dacă valoarea publică totală a proiectelor depuse (care au un punctaj estimat mai mare sau egal cu pragul de calitate) atinge plafonul de 200% din alocarea sesiunii. Totodată, în primele 5 zile calendaristice ale etapelor de depunere nu se aplică această prevedere și sesiunea rămâne deschisă chiar dacă a fost plafonul de 200% a fost atins.

Fondurile nerambursabile în valoare totală de 203 milioane de euro sunt asigurate prin submăsura 4.2 „Sprijin pentru investiţii în procesarea/ marketingul produselor agricole” din Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020:

Pentru dezvoltarea şi modernizarea capacităţilor de procesare şi de comercializare sunt alocate 81,2 milioane de euro,

Pentru crearea de noi unităţi de procesare sunt alocați 121,8 milioane de euro.
    
Pentru această sesiune, s-a semnat un acord de colaborare între AFIR și Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, prin care AFIR va solicita extrasul de carte funciară aferent imobilului, pe baza datelor cadastrale înscrise de către solicitant în Cererea de finanţare.

Pragul de calitate lunar de la care pornește depunerea proiectelor este de 40 de puncte în prima etapă lunară (intervalul 3 – 31 august 2018) și scade treptat putând ajunge la pragul minim de depunere de 15 puncte, în ultima etapă lunară (intervalul 1 – 31 ianuarie 2019).
    
Prin intermediul sM 4.2 solicitanții pot obține sprijin financiar nerambursabil de 50% din totalul cheltuielilor eligibile pentru IMM-uri și forme asociative și de 40% pentru alte întreprinderi.

Sprijinul acordat nu va depăși 1.000.000 euro/ proiect pentru IMM, 1.500.000 euro/ proiect pentru alte întreprinderi sau 2.500.000 euro/ proiect pentru forme asociative (cooperative și grupuri de producători).

În cazul investițiilor care conduc la un lanț alimentar integrat (indiferent de tipul de solicitant) finanțarea poate ajunge până la 2.500.000 euro/ proiect.

Ghidul_Solicitantului_sM_4.2_2018 by claus_44 on Scribd

Cu acesti banii europeni beneficiarii vor putea face urmatoarele tipuri de cheltuieli eligibile:

  • Constructia, extinderea, modernizarea si dotarea cladirilor unitatilor de procesare;
  • Achizitionarea, inclusiv in leasing de utilaje noi, instalatii, echipamente si mijloace de transport specializate in scopul colectarii materiei prime si/ sau comercializarii produselor agro-alimentare in cadrul lanturilor alimentare integrate.
  • Sunt permise achizitionarea utilajelor, instalatiilor, echipamentelor necesare activitatii descrise prin proiect, precum si cele utilizate pentru scaderea consumului de energie si a emisiilor GES.
  • Autocisterne, autoizoterme (prevazute cu izolatie termica a peretilor, dar fara agregat frigorific, fiind folosite pentru transportul marfurilor alimentare), autoizoterme cu frig (transport produse perisabile sau cu temperaturi controlate), rulote si autorulote alimentare; remorci si semiremorci specializate.
  • Cheltuieli generate de   imbunatatirea controlului intern al calitatii si conformarea cu noile standarde impuse de legislatia europeana pentru procesarea si comercializarea produselor agro-alimentare;
  • Cheltuieli aferente marketingului produselor obtinute (ex. echipamente pentru etichetarea, ambalarea produselor).
  • Organizarea si implementarea sistemelor de management a calitatii si de siguranta alimentara, daca sunt in legatura cu investitiile corporale ale proiectului;
  • Achizitionarea de tehnologii (know-how), patente si licente pentru pregatirea implementarii proiectului;
  • Achizitionarea de software, identificat ca necesar in documentatia tehnico-economica a proiectului.
  • Cheltuieli aferente marketing-ului produselor obtinute, in limita a max. 5% din valoarea eligibila a proiectului, dar nu mai mult de  30.000 euro:

- infiintarea unui site - pentru promovarea si comercializarea propriilor produse;
- etichetarea (crearea conceptului);
- creare marca inregistrata/ brand. 

  • Cheltuieli pentru consultanta, proiectare, monitorizare si management, inclusiv onorariile pentru consiliere privind durabilitatea economica si de mediu, taxele pentru eliberarea certificatelor.

Nota: In aceasta schema se va finanta procesarea produselor agricole, iar produsul final trebuie sa fie tot unul agricol din lista cuprinsa in anexa 1 a Tratatului de Functionare a UE (Lista AICI).

Ca forme de organizare, categoriile de beneficiari eligibili care pot primi fonduri nerambursabile sunt:

  • Persoana fizica autorizata (infiintata in baza OUG nr. 44/ 2008) cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Intreprinderi individuale (infiintate in baza OUG nr. 44/ 2008) cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Intreprinderi familiale (infiintate in baza OUG nr. 44/ 2008) cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Societate in nume colectiv - SNC (infiintata in baza Legii nr. 31/ 1990 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare);
  • Societate in comandita simpla - SCS (infiintata in baza Legii nr. 31/ 1990 republicata cu modificarile si completarile ulterioare);
  • Societate pe actiuni - SA (infiintata in baza Legii nr. 31/ 1990, cu modificarile si completarile ulterioare);
  • Societate in comandita pe actiuni - SCA (infiintata in baza Legii nr. 31/ 1990 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare);
  • Societate cu raspundere limitata - SRL (infiintata in baza Legii nr. 31/ 1990 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare);
  •  Cooperative agricole infiintate in baza Legii nr. 566/ 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, care deservesc interesele membrilor prin investitiile prevazute in proiect;
  •  Societati cooperative infiintate in baza Legii nr. 1/ 2005 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) care deservesc interesele membrilor prin investitiile prevazute in proiect;
  •   Grup de producatori (Ordonanta Guvernului nr. 37/ 2005 privind recunoasterea si functionarea grupurilor si organizatiilor de producatori, pentru comercializarea produselor agricole, cu completarile si modificarile ulterioare) care deservesc interesele membrilor prin investitiile prevazute in proiect.
Vizualizari
7125
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Vasile mugurel
Tesner
poza de profil
Vasile mugurel
Tesner
poza de profil
Sorin
Zaharia
Buna ziua, ma numesc Sorin Zaharia am 32 de ani și as vrea sa obțin fonduri europene pentu o plantație de lavanda in Onești, as vrea sa știu cum pot obține fondurile și unde sau cum trebuie sa fac dosarul, va multumesc

- Ultimele știri -

Cookie Settings