LISTA Diaspora Start-Up: Unde poți contacta organizațiile care vor împărți fonduri europene de max. 40.000 Euro fiecare, pentru mici afaceri - Finantari - StartupCafe.ro
Claudiu Zamfir

LISTA Diaspora Start-Up: Unde poți contacta organizațiile care vor împărți fonduri europene de max. 40.000 Euro fiecare, pentru mici afaceri

Thumbnail

Românii plecați în străinătate și care revin în țară pot obține fonduri europene de până la  40.000 de euro fiecare, pentru a-și deschide mici afaceri în România, prin programul Diaspora Start-Up. Puteți descărca listele cu datele de contact ale organizațiilor care vor împărți banii europeni, prin proiecte.

Ministerul Fondurilor Europene a publicat listele cu cele 33 de organizații care au proiecte mari contractate în linia de finanțare Diaspora Start-Up, din cadrul Programului Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020. Aici se regăsesc telefoanele și adresele de e-mail declarate de organizațiile care derulează aceste proiecte în cadrul cărora vor fi selectați „stranierii” care se întorc acasă, cărora le vor fi acordate granturi de câte 40.000 de euro cel mult, pentru a-și face mici afaceri non-agricole în România, în mediul urban.

După contractare, aceste organizații câștigătoare vor începe să-i atragă în proiectele lor pe viitorii antreprenori:

1.    ASOCIATIA PENTRU PROMOVAREA AFACERILOR ÎN ROMÂNIA
2.    FUNDAŢIA CENTRUL DE PREGĂTIRE PROFESIONALĂ VĂLCEA
3.    PAIDEA S.R.L.
4.    ASOCIAŢIA EXCELSIOR PENTRU EXCELENŢĂ ÎN EDUCAŢIE DIASPORA ÎNTREPRINZĂTOARE
5.    SC UNIC SPORTS SRL
6.    ASOCIATIA INCEPTUS ROMANIA
7.    EDUCATIVA S.R.L.
8.    ASOCIATIA EUROPEANA PENTRU O VIATA MAI BUNA
9.    WORK CONSULTING SRL
10.    CONSILIUL NATIONAL AL INTREPRINDERILOR PRIVATE MICI SI MIJLOCII DIN ROMANIA
11.    INTERLOG COM SRL
12.    ASOCIATIA PENTRU DEZVOLTAREA ANTREPRENORIATULUI FEMININ
13.    UNIVERSITATEA "DUNAREA DE JOS"
14.    EURO BEST TEAM SRL
15.    ASOCIAŢIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ "EURONEST" - A.D.I.E.
16.    FEDERATIA ORGANIZATIA NATIONALA A PERSOANELOR CU HANDICAP DIN ROMANIA - ONPHR
17.    CAMERA DE COMERT SI INDUSTRIE CARAS SEVERIN
18.    EURO BEST TEAM SRL
19.    EURO BEST TEAM SRL
20.    PROGRESS TEAM SRL
21.    GLOBAL COMMERCIUM DEVELOPMENT SRL
22.    Antreprenor Diaspora RO_ES
23.    ASOCIATIA "CENTRUL DE DEZVOLTARE SMART"
24.    CREATOR EUROPEAN CONSULTANTS SRL
25.    OFICIUL TERITORIAL PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE CLUJ-NAPOCA
26.    ASOCIATIA PATRONILOR ŞI MESERIAŞILOR DIN JUDETUL CLUJ
27.    ASOCIATIA "CENTRUL DE DEZVOLTARE SMART"
28.    FEDERAŢIA AGRICULTORILOR FERMIERUL
29.    OTP CONSULTING ROMANIA SRL
30.    SIAB DEVELOPMENT SRL
31.    SIAB DEVELOPMENT SRL
32.    CAMERA DE COMERT SI INDUSTRIE BRASOV
33.    UNIVERSITATEA "GEORGE BACOVIA", BACĂU

Lista proiectelor contractate, cu datele de contact ale organizațiilor care fac înscrierile poate fi descărcată de AICI și vizualizată mai jos.

DIASPORA START-UP: Cum funcționează finanțarea

Romanii plecati in strainatate, care se intorc in tara, vor putea primi fonduri europene de pana la 40.000 Euro, pentru a-si deschide o afacere in Romania, in linia de finantare Diaspora Start-up. Viitorii antreprenori NU vor primi banii direct, ci prin intermediul unor organizatii si institutii care deruleaza proiecte si administreaza banii din schema de finantare.

In perioada 12 octombrie - 29 noiembrie 2016 s-au înscris o serie de organizații la epelul de proiecte deschis de Ministerul Fondurilor Europene, impreuna cu Departamentul Politici pentru Relatia cu Romanii de Pretutindeni din cadrul Ministerului Afacerilor Externe (MAE). În cele din urmă, 33 de organizații au fost selectate, undele câștigând finanțări pentru mai multe proiecte, ca administratori de schemă de antreprenoriat.

Alocarea totala a schemei de finantare Diaspora Start-up este de 30 milioane euro din Programul Operational Capital Uman (POCU) 2014-2020. Din acesti bani vor fi finantate proiecte europene de stimulare a antreprenoriatului in valoare de maximum 5 milioane euro fiecare.

In cadrul acestor proiecte, autoritatile spera sa fie inclusi in programe de formare antreprenoriala cel putin 3.000 de romani care se intorc in tara. De asmenea, cel putin 300 de mici afaceri ar urma sa fie deschise, prin acordarea de granturi de maximum 40.000 de euro. Astfel, statul spera sa se creeze minimum 600 de locuri de munca noi. 
 

Lungul drum al banilor europeni catre romanii plecati in strainatate si intorsi in tara:

După contractarea proiectelor mari, în cadrul implementării acestpra, cei 33 de administratori de schemă de minimis selecteazaăsi acceptă în proiect asa-numitele grupuri-tinta: romanii care au fost plecati in strainatate si se intorc in Romania sa faca afaceri.

Aceasta faza in care viitorul antreprenor se afla deja in proiectul derulat de organizatii-solicitante in program cuprinde 3 etape:

Etapa I - Formare antreprenoriala - antreprenorii-aspiranti sunt inclusi in programe de educatie antreprenoriala si traininguri. La aceste cursuri se insusesc anumite cunostinte teoretice de management al afacerilor, marketing si promovare, dezvoltarea afacerii etc. Mai imporant, vor fi si elemente practice de instruire antreprenoriala, printre care si elaborarea planului de afaceri. Aici un prl imporant il va avea e-learningul, comunicarea fiind pe internet. 

Etapa a II-a - Implementarea planurilor de afaceri finantate din fonduri FSE. Planurile de afaceri selectate pentru a primi cei pana la 40.000 Euro vor fi implementate de catre viitorii antreprenori cu ajutorul administratorilor de schema de granturi.  

La finalul acestei etape, administratorul de grant ii va deconta antreprenorului, pe noua firma infiintata de acesta din urma, grantul de maximum 40.000 Euro din fonduri europene, in functie de implementarea planului de afaceri. 

Acest ajutor de minimis se va acorda proaspatului om de afaceri in doua transe, dupa cum urmeaza:
 

  • a. O transa initiala de maximum 75% din valoarea ajutorului de minimis, asa cum a fost acesta aprobat pe baza planului de afaceri si prevazut in contractul de subventie incheiat.

 

  • b. O transa finala reprezentand diferenta pana la valoarea totala a ajutorului de minimis, dupa ce beneficiarul ajutorului de minimis face dovada ca a realizat din activitatea curenta, in termenul de 12 luni aferent etapei a II-a, venituri reprezentand minimum 30% din valoarea transei initiale. In cazul in care acest termen nu este respectat, transa finala nu se mai acorda.

Etapa a III-a - Program de monitorizare a functionarii si dezvoltarii afacerilor finantate. In aceasta etapa administratorul schemei de antreprenoriat desfasoara actiuni care au ca scop final monitorizarea activitatii intreprinderilor infiintate in cadrul celor 12 luni de functionare din cadrul etapei a II-a (a se vedea mai jos). Metodologia de realizare a monitorizarii va fi prezentata in cadrul cererii de finantare.
 

DIASPORA START-UP: Condiții pentru a putea primi ajutor de max.  40.000 euro

Potrivit ghidului oficial, in cadrul prezentei cereri de propuneri de proiecte, grupul tinta este format din persoane fizice (someri, persoane inactive, persoane care au un loc de munca si infiinteaza o afacere in scopul crearii de noi locuri de munca) care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: 
 

  • a. intentioneaza sa infiinteze o afacere nonagricola in mediul urban;

 

  • b. isi au resedinta sau domiciliul in mediul rural sau in cel urban, in regiunile mai putin dezvoltate ale Romaniei, respectiv Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Sud-Vest Oltenia, Centru, Sud-Est sau Sud Muntenia. Asadar, NU vor putea aplica cei din Bucuresti si judetul Ilfov.

 

  • c. au varsta de minimum 18 ani

 

  • d. poseda cetatenia romana

 

  • e. fac dovada domiciliului sau rezidentei in strainatate in ultimele 12 luni pana la momentul incrierii in grupul tinta

 

  • f. demonstreaza experienta antreprenoriala prin documente de infiintare a unei societati comerciale in strainatate, precum si prin documente care sa ateste experienta specifica in domeniul in care doreste sa initieze o afacere prin intermediul programului,

sau 
 

  • demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala printr-un contract de munca sau de colaborare ori alt document similar, in domeniul in care doreste sa initieze afacerea vizata in cadrul proiectului,

sau 
 

  • demonstreaza cunostintele de specialitate prin documente recunoscute de statul roman, care sa ateste absolvirea de studii de specialitate in cadrul unor institutii de invatamant superior din strainatate, ori prin alte documente ce certifica absolvirea unor cursuri de scurta durata in domeniul in care doreste sa initieze afacerea vizata in cadrul proiectului.

NU pot intra in program tinerii care nu urmeaza nicio forma de invatamant si nici nu au un loc de munca, cu varste intre 16 - 24 ani (asa-numitii NEET's). 

In intelesul prezentului ghid, persoanele inactive sunt persoanele cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani care nu se incadreaza nici in populatia ocupata si nici in cea aflata in somaj (de ex. studenti, persoane casnice). Pensionarii NU fac parte din grupul-tintă.

Categoria "persoane care au un loc de munca si infiinteaza o afacere in scopul crearii de noi locuri de munca" include si persoanele care desfasoara o activitate independenta (persoane fizice autorizate, titulari ai intreprinderilor individuale si membri ai intreprinderilor familiale). 

O situatie aparte pare sa fie cea a cetatenilor romani din Republica Moldova. Potrivit unor explicatii oferite StartupCafe de catre ministrul din anul 2016 al al fondurilor europene, Cristian Ghinea, care a lansat schema, pot să intre in aceasta schema si cetatenii din Republica Moldova, care au cetatenie romana si care au trait o perioada in Republica Moldova si o perioada in Romania, respectand conditiile de mai sus.

Conditiile pentru viitoarele afaceri

Firmele nou infiintate de catre romanii care se intorc in tara vor trebui sa aiba sediul social si, dupa caz, punctul/ punctele de lucru in mediul urban, intr-una din regiunile mai putin dezvoltate. 

Asta inseamna ca firma nu trebuie sa aiba sediul social si nici punctul de lucru in Bucuresti sau judetul Ilfov. 

Fiecare antreprenor care a luat cei pana la 40.000 Euro va trebui sa angajeze, la cel tarziu 6 luni de la semnarea contractului de ajutor de minimis, cel putin 2 persoane. Persoanele angajate in cadrul intreprinderilor nou infiintate vor avea, in mod obligatoriu, domiciliul sau resedinta in mediul urban sau rural, oriunde in tara, cu exceptia judetului Ilfov si a municipiului Bucuresti.

Descarca de AICI Ghidul solicitantului Diaspora Start-up Plus si alte documente necesare in program

Parerea ta despre articol
Vizualizari
4190
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.