Adi Iacob
Dezvoltatorul de echipamente audio Bose intră în rândul afacerilor de realitate augmentată cu un produs nou și un fond de investiții de 50 de milioane de dolari dedicat startup-urilor care vor dezvolta servicii pentru noua sa platformă.
În timp ce cea mai mare parte a industriei se concentrează pe o experiență augmentată vizual, Bose este preocupată de intersecția dintre sunet și imagine, scrie TechCrunch.
Anul acesta, Bose a prezentat prototipul Bose AR, care va utiliza informațiile vizuale capturate de ochelari și va adăuga informații audio relevante contextual pentru purtător.
Noua tehnologie poate fi controlată cu ajutorul comenzilor vocale, a gesturilor și prin atingere.
"Produsul plasează sunetul în împrejurimi, nu imagini digitale, astfel încât să te poți concentra la lumea din jurul tău - mai degrabă decât la un afișaj mic", a spus John Gordon, vicepreședinte al diviziei Consumer Electronics de la Bose.
Bose dorește ca antreprenorii și programatorii să-și dezvolte propriile aplicații. Compania a creat un fond de 50 de milioane de dolari pentru a finanța firme care doresc să lucreze cu noua tehnologie audio și vor furniza un kit de dezvoltare de sofware (SDK) și ochelarii actualizați în această vară.
Bose a investit într-o serie de companii deja (fără legătură cu noua sa platformă de realitate augmentată) care se bazează pe tehnologii noi care pot fi purtate.
Printre investiții se numără afaceri precum:
Compania colaborează deja cu ASICS Studio, Strava, TripAdvisor, TuneIn și Yelp pentru producția de conținut pentru tehnologia sa, în timp ce MIT Media Lab (laborator al universității americane MIT) și Laboratorul Future Reality din New York lucrează, de asemenea, la prototipuri.