Claudiu Zamfir

Finanțări pentru platforme de comerț online fashion, printr-un fond de investiții de 5 milioane EUR, lansat de Glami

Thumbnail

Firmele europene, inclusiv românești, care dezvoltă platforme de inteligență artificială (AI) în comerțul online de fashion, pot obține finanțări de capital de risc, în schimbul unor participații în afaceri, printr-un nou fond de investiții, în valoare totală de 5 milioane de euro, lansat joi de platforma cehă Glami, ce  operează și în România.

Potrivit unui comunicat transmis StartupCafe.ro, noul fond, GLAMI Ventures, căruia i se alocă 5 milioane de euro pentru primul an, intentionează să investească în firme ce facilitează descoperirea de produse online sau care utilizeaza inteligența artificială în comertul electronic.

Investitorul ceh caută proiecte de descoperire a produselor orientate spre clienti, tehnologii de inteligențăa artificială și în general software care facilitează dezvoltarea intregului ecosistem e-commerce.

Scopurile declarate ale Glami Ventures sunt:

  1. dezvoltarea inteligenței artificiale în comertul electronic,
  2.  sprijinirea proiectelor care ajuta consumatorii să aleagă și să achizitioneze produse online,
  3. susținerea proiectelor de economie circulară.

Fondul de investiții va fi condus de Tomáš Hodboď, fondatorul Glami, actualmente partener în grupul de investiții Miton.

„Glami are capacitatea de a genera profit, pe care noi îl putem folosi, mai apoi, în investiții și proiecte pe termen lung. Ca investiție, putem sprijini nu numai proiecte de descoperire a produselor orientate spre clientul final, ci și să ne extindem sfera de acțiune pentru a include tehnologii și software care ajută la dezvoltarea intregului ecosistem. În prezent, căutăm, de exemplu, oportunități în domeniul economiei circulare, al comertului electronic B2B sau al companiilor AI SaaS (inteligență artificială și software ca serviciu)", a spus Tomáš Hodboď.

Fondatorul Glami renunță astfel la funcția de CEO al motorului de căutare fashion. El se va dedica mai departe căutării proiectelor strategice în eCommerce.

„Voi continua să sprijin Glami din postura de membru al consiliului de administrație și, în același timp, voi ajuta la căutarea proiectelor strategice de investiții, la Glami Ventures”, a spus antreprenorul ceh.

Cine este noul CEO al platformei Glami

Începand din noiembrie 2022, Ján Kešelák a fost numit de către Glami Group în funcția de CEO. Înainte, el a ocupat poziția de Chief Revenue Officer al companiei, iar în ultimii 5 ani a fost responsabil de extinderea în Grecia, țările adriatice si baltice a platformei de căutări online de articole de modă.

Sarcina lui Kešelák va fi „să finalizeze transformarea companiei dintr-un motor de cautare fashion într-o platforma lider de descoperire a modei, bazata pe hiper-personalizare și inteligență artificială”, potrivit comunicatului Glami.

Compania mai spune că schimbarea managementului său „corespunde viziunii pe termen lung a Glami, reprezentata si de finalizarea integrarii cu succes a companiei italiene de e-commerce Stileo”. Jucatorul strategic de pe piata italiana, cu o echipă de 30 de membri, a fost achizitionat de Glami în primăvara lui 2022, iar Kešelák a fost cel care s-a concentrat pe dezvoltarea echipelor de marketing și de business development.

„Scopul nostru este să accelerăm transformarea de la un motor de căutare, așa cum încă îl cunoașteți, la o platformă pentru descoperirea modei, bazată pe inteligență artificială (AI) și învățare automată (machine learning) de ultima generație, pe care o cream noi înșine. „Etichetarea si clasificarea automata a produselor, afișarea articolelor similare și personalizarea gamei de produse sunt toate funcții pentru care am dezvoltat propria noastră soluție la GLAMI. Ca atare, oferim fiecărui utilizator o experiență unică de utilizare a platformei noastre”, a declarat Keselak.

GLAMI a fost fondata în anul 2013, în Cehia, sub numele de Domodi. Fondatorii sunt Tomas Hodbod și Michal Jirak. Motorul de cautare destinat industriei fashion a intrat pe piața din Romania din  iunie 2017. Domeniul glami.ro este deținut de firma  Domodi.cz s.r.o. din Praga. Compania cehă susține că folosește inclusiv o tehnologie de inteligență artificială , datorită căreia utilizarorii au parte de o „clasificare amănunțită si o selecție vestimentara adaptata fiecărui individ”.

 

Parallax

Vizualizari
512
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri