Adi Iacob
Google anunță deschiderea unui hub pentru dezvoltatorii de proiecte în realitate virtuală și oferă între 30.000 și 40.000 de dolari pentru echipele care doresc să creeze astfel de conținut. Cei care trec de preliminarii vor lua parte la un boot camp de 3 zile (18-20 septembrie) și vor fi instruiți de creatori profesioniști de conținut în realitatea virtuală (VR) și regizori.
Aplicațiile sunt deschise până pe data de 6 august 2018 (AICI). În acest proiect se pot înscrie utilizatorii YouTube care au cel puțin 10.000 de abonați și regizorii independenți, potrivit unei postări pe blogul companiei. De asemenea, participanții trebuie să aibă peste 18 ani. Participanții vor fi selectați în funcție de calitatea prezentărilor lor și de fezabilitatea finalizării proiectelor în intervalul de trei luni.
Hub-ul se află în Londra și este al doilea de acest fel creat de Google (compania a deschis primul hub VR în urmă cu o lună în Los Angeles, Statele Unite).
Interviu cu participanții la hub-ul VR creat de Google din Los Angeles:
Google deține Daydream, o platformă de realitate virtuală care este încorporată în sistemul de operare mobil Android. Prima generație de căști VR lansată de Google este Daydeam View, lansată în octombrie 2016. Smartphone-urile Daydream-ready (care au încorporat în sistemul de operare platforma Daydream) pot fi plasate în compartimentul frontal al căștilor VR, care transformă imaginea într-o proiecție VR prin intermediul a două obiective.
Anul trecut, Google a cumpărat Owlchemy Labs, una dintre companiile de top dezvoltatoare de jocuri VR, care se va alătura diviziei Daydream. Rivalul său principal pe această zonă — Facebook — și-a închis propriu studio de conținut VR - Oculus Story Studio, la nici doi ani de la lansare.