Redactia StartupCafe.ro
Banca Transilvania are de acum înainte în portofoliu carduri prietenoase cu mediul, realizate din plastic reciclat şi elemente biodegradabile. Primul card eco-friendly din România este cardul de debit BT Visa Classic, realizat în colaborare cu IDEMIA, lider global în identitate augmentată și în industria tehnologiilor inovatoare de plăţi.
Într-o primă etapă vor fi emise în această versiune cardurile noi, iar ulterior vor fi şi cele reemise ca urmare a expirării cardului. Noua variantă păstrează toate funcţionalităţile cardului existent – de la acces la contul curent în lei, la plăţi contactless.
Banca Transilvania a început cu Visa Classic transformarea portofoliului de carduri pentru că este cel mai întâlnit card în rândul clienţilor săi, cu peste 2,9 milioane de carduri în circulaţie. Transformarea acestui portofoliu în unul eco-friendly înseamnă reducerea amprentei de carbon cu 36%. Tot pentru protejarea mediului şi reducerea consumului, BT va înlocui cardurile existente cu variante din plastic reciclat pe măsura expirării, şi nu înainte de acest moment.
Banca şi-a propus ca până în anul 2022 toate cardurile emise să fie eco-friendly, astfel încât până în 2025 aproape întregul portofoliul de carduri BT să fie din plastic reciclat şi elemente biodegradabile. De asemenea, banca va continua să încurajeze folosirea cardurilor digitale prin BT Pay şi alte instrumente alternative de plată. În prezent, 1 din 2 carduri BT sunt inclusiv în format digital, iar trendul este în creştere.
“Ne bucurăm să marcăm o nouă premieră pe piaţă. Prin transformarea cardurilor într-o versiune prietenoasă cu mediul contribuim la reducerea impactului negativ asupra acestuia. Infrastructura şi obiceiurile de plată nu permit deocamdată să avem doar carduri digitale, însă ne bucurăm să avem la Banca Transilvania suportul fizic într-o formă eco-friendly, în perioada de tranziţie spre un mediu 100% digital. Este un pas esenţial pentru noi, ca lider al pieţei cardurilor, în susţinerea implementării economiei circulare, pornind de la cel mai mare portofoliu de carduri, Visa Classic”, declară Oana Ilaş. Director Executiv Retail Products Management & Development, Banca Transilvania.
„IDEMIA este mândră că este un partener pe termen lung al Băncii Transilvania și că îi susține obiectivele de sustenabilitate cu soluțiile noastre GREENPAY, oferind noi produse și servicii mai ecologice, în conformitate cu cererea în creştere a consumatorilor pentru astfel de produse. Migrarea către plasticul reciclat reduce risipa de plastic, economisește energie, limitează consumul de petrol și reduce emisiile de gaze cu efect de seră, pentru a contribui la atenuarea încălzirii globale și la reducerea poluării aerului, care este una dintre cele mai presante probleme ale lumii noastre moderne”, afirmă Tomas Kovarik, Vicepreședinte CEE & CIS, Financial Institutions, IDEMIA.
Soluțiile GREENPAY ale IDEMIA permit folosirea responsabilă a resurselor și vizează reducerea utilizării plasticului din PVC la fabricarea cardurilor, minimizând impactul asupra mediului și poluarea.
Prin banking la distanţă pentru persoane fizice şi companii, Banca Transilvania oferă o serie alternative de green payments, prin care contribuie la incluziunea financiară a românilor şi la scăderea amprentei de carbon. Cele mai multe sunt în aplicaţiile BT Pay, NeoBT şi BT Visual Help, şi anume: accesul la cardurile digitale înainte de a fi primite fizic (BT Pay); deschidere de cont curent online şi emitere de card online (NeoBT), cu semnătură digitală; obţinerea extraselor de cont în format electronic; primirea prin SMS a PIN-urilor/codurilor de activare a cardurilor etc.
BT este liderul pieţei cardurilor din Romania, cu o cotă de piaţă de aproximativ 23%.
Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România şi principalul finanţator al economiei. Cu o poveste începută în urmă cu aproape 30 de ani, are peste 18% cotă de piaţă, 3,4 milioane de clienţi, 3 linii de business, peste 9.000 de angajaţi, soluţii de online banking şi 500 de sedii în 180 de localităţi. Este singurul brand bancar românesc din Brand Finance Banking 500 (2021). Dincolo de banking, BT doreşte să aibă impact pozitiv în România, atât pentru oameni, cât şi pentru business şi mediu. Multimedia: www.bancatransilvania.ro, Blogul BT, BT Talks, Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube.