Claudiu Zamfir
Vezi cum e la Stup în acest reportaj video realizat de Adi Iacob...
Antreprenorii se pot înscrie, fără taxă de membership, în centrul de sprijin pentru afaceri mici Stup, au precizat vineri executivii Băncii Transilvania, care au explicat de ce BT a investit 3 milioane de euro în noul hub antreprenorial deschis la București.
„Dincolo de faptul că este fără taxă de aderare sau fără costuri suplimentare, Stup are un scop în sine, nu este doar un ONG. Noi, BT, suntem foarte legați de România, dacă României îi merge bine, nouă ne merge bine. Este singura noastră țară, singura zonă de activitate. Așa că trebuie să facem tot posibilul să fie creștere economică, financiară, socială în România. Și atunci facem și acest pas. Există și un beneficiu indirect pentru BT Mic, prin microfinanțare, dar dorim împreună să creștem acest număr de startup-uri și business-uri private. Nu pot toți să ajungă câte un unicorn, dar țara noastră are nevoie de mai mulți unicorni mici, să mergem înainte să împingem împreună, decât să ne focalizăm doar pe câteva corporații mari” - a explicat și CEO-ul Băncii Transilvania, Omer Tetik.
Stup este un centru antreprenorial deschis în format fizic (pe Calea Șerban Vodă, nr. 206-218, București) și online, prin care antreprenorii pot beneficia de susținere din partea personalului BT și a partenerilor băncii, pentru construirea și dezvoltarea afacerilor:
„În primul rând, Stup nu este o bancă, nici nu avem de gând să facem ceva similar” - a spus Tiberiu Moisă, director general adjunct pentru clienți midcorporate și IMM din cadrul BT.
„Am povestit despre hub-uri, acceleratoare, incubatoare, însă pe noi ne interesează întregul - deci binele mai mare. Nu că nu ar fi frumos să cauți cele mai bune 50 de startup-uri din România. Dar nouă pur și simplu ni se părea că trebuie ceva mai mult, care să vină de la margine spre centru, or asta nu poți să faci decât dacă e ceva atât de incluziv încât să nu mai excludă pe nimeni. (...) Stupul va schimba Banca Transilvania, nu invers. Pentru că aici o să descoperim lucruri pe care noi acum credem că le știm, dar nu le știm. (...) Noi știm foarte multe despre ceea ce vindem, ca bancă, dar asta nu înseamnă că știm foarte multe despre oamenii care cumpără. Stup este un startup care trebuie să fie foarte atent la povestea asta”, a mai explicat Tiberiu Moisă.
Deși a investit 3 milioane de euro în centrul antreprenorial, BT nu își propune să facă din Stup un profit center al băncii.
„Nu este CSR (responsabilitate socială corporativă - n.r.), nu donăm bani. Cum zic americanii: there is no free lunch. Există acest interes ca economia să meargă bine, să avem noi mai mulți clienți. Sigur că antreprenorii care or să vină aici sunt și clienți ai altor bănci, noi n-o să întoarcem capul să nu le promovăm produsele grupului BT, dacă au nevoie de un leasing, de o microfinanțare. Și, dacă cumva or să aibă un minim impact la creșterea PIB-ului Bucureștiului sau a țării, noi dorim ca, la cota noastră de piață, să luăm cel puțin bucata aceasta. Stup este o investiție pe care nu am nicio problemă să o justific în fața unui acționar, dar nu este un profit center, nu este nevoie să am ținte de vânzări - un anumit număr de credite, carduri de business sau alte produse. Noi credem că, dacă faci lucruri cu bun-simț și bune, asta se întâmplă” - a explicat directorul general al BT, Omer Tetik.
Banca Transilvania a lansat centrul pentru antreprenori Stup în București, împreună cu 20 de parteneri: Baselinker, Danubius, DC Conta, Ebriza, eJobs, Filip & Company, Fonduri-structurale.ro, Gomag, Hosterion, The Yellow Creators, Mini CRM, MTH Digital Namirial, Prime Dash, Regina Maria, Regnet, Smartbill, Termene, ThinkOut și Weex Global.