Google: Cu cât a scăzut numărul de vizite in magazine, parcuri, farmacii şi diverse firme
Adi Iacob

Google: Cu cât a scăzut numărul de vizite in magazine, parcuri, farmacii şi diverse firme

Thumbnail

În contextul pandemiei de COVID-19, se pune accent pe strategii de sănătate publică, precum distanțarea socială, pentru a reduce rata de transmisie a virusului. În Google Maps sunt utilizate date agregate, anonime, care arată cât de aglomerate sunt anumite locuri. Astfel se pot identifica blocajele în trafic sau orele în care anumite spații publice (restaurante, muzee, etc) sunt aglomerate. Rapoartele Google arată creșterea sau descreșterea numărului de vizite pentru un anumit loc: de exemplu, pentru România arată o scădere de 81% pentru restaurante și cafenele și 72% la transportul public. Datele pentru România sunt și pentru fiecare județ.

Oficialii din sistemul de sănătate consideră că acest tip de date, agregate și anonime, pot fi utile pentru a lua decizii critice în lupta împotriva COVID-19.

Google publică prima versiune a rapoartelor privind mobilitatea populației în contextul pandemiei COVID-19 - COVID-19 Community Mobility Reports, pentru a oferi date privind schimbările în mobilitatea populației ca urmare a muncii de acasă, izolării la domiciliu și altor politici menite să aplatizeze curba pandemiei.

Aceste rapoarte ajută autoritățile, și în același timp respectă politicile Google referitoare la confidențialitatea datelor. Rapoartele despre mobilitatea populației sunt lansate la nivel global și acoperă 131 de țări, inclusiv România (acest instrument se găsește aici).

Ce arată datele pentru România

  • O scădere cu 60% a numărului de vizite în parcuri
  • O scădere de 53% a numărului de vizite la magazinele alimentare și farmacii
  • O scădere cu 39% a traficului către locurile de muncă
  • Spre casă numărul de vizite a crescut cu 15%
  • Datele diferă mult și de la județ la județ: sunt locuri unde numărul de vizite în restaurante și magazine a scăzut cu mai puțin de 60%, dar și altele unde scăderea a fost mai mare de 85%.
  • La fel, diferă și procentele când este vorba de parcuri, aici un factor important fiind și dacă municipalitățile au decis să închidă parcurile. Sunt locuri unde numărul de vizite în parcuri a scăzut cu doar 20%, dar și locuri cu peste 70% scădere.

Rapoartele utilizează date agregate și anonime pentru a reliefa tendințele de mișcare, în timp și geografic, pe diferite categorii de locuri și activități, precum recreere, cumpărături și farmacii, parcuri, stații de transport, locuri de muncă și locuințe. Acestea vor arăta tendințele pe durata a mai multor săptămâni, cele mai recente date urmând a fi pe ultimele 48-72 de ore. 

Rapoartele vor afișa procentual creșterea sau descreșterea numărului de vizite pentruun anumit loc, fără să arate numărul absolut de vizite. Pentru a proteja confidențialitatea, nu vor fi disponibile în niciun moment informații personale de identificare, precum locația unui individ sau mișcările sale.

În cazul unor țări, rapoartele vor oferi informații detaliate și la nivel regional, pentru a răspunde astfel de nevoie urgentă de date. În următoarele săptămâni, Google va adăuga mai multe țări și regiuni în lista de raportare, pentru ca aceste rapoarte să fie de ajutor celor din sistemului public de sănătate din întreaga lume, care se fac eforturi pentru a proteja populația de răspândirea COVID-19.

Thumbnail
Thumbnail

Alături de resursele pe care autoritățile din sistemul public de sănătate le au deja, aceste rapoarte pot ajuta în procesul decizional ce vizează pandemia COVID-19.

Cum pot autoritățile să utilizeze informația din aceste rapoarte:

  • De exemplu, datele îi pot ajuta pe oficiali să observe schimbări în drumurile pe care le fac oamenii, iar pe baza acestora să facă recomandări referitoare la orele de funcționare a magazinelor sau să informeze serviciile de livrare la domiciliu.
  • În același fel, un trafic ridicat la stațiile de transport poate indica faptul că este nevoie de mai multe mijloace de transport, pentru a evita aglomerările și a respecta regulile de distanțare socială.
  • Nu în ultimul rând, a înțelege nu numai unde călătoresc oamenii, dar și tendințele în privința destinațiilor, poate ajuta oficialii să proiecteze recomandări pentru protejarea sănătății publice și nevoilor esențiale ale comunității.

Alături de Community Mobility Reports, Google colaborează cu epidemiologi pentru a actualiza, cu date agregate și anonime, un set de date care poate fi folosit pentru a înțelege pandemia. Astfel de date ajută cercetătorii să anticipeze evoluția pandemiei, să planifice infrastructura și transportul urban, să înțeleagă mobilitatea populației și să răspundă mai bine conflictelor și dezastrelor naturale.

Protejarea confidențialității

Community Mobility Report are la bază aceeași tehnologie de colectare de date anonime, pe care Google o folosește în toate produsele sale. Pentru aceste rapoarte este utilizată confidențialitatea diferențială, care permite obținerea de rezultate de calitate ridicată fără identificarea niciunui individ.

Analizele sunt create cu date agregate și anonime de la utilizatorii care au activată setarea „Istoricul locației” (în mod implicit aceasta este dezactivată). Persoanele care au activă „istoricul locației” pot alege să dezactiveze funcția oricând, din Contul Google. Mai mult, pot oricând șterge istoricul locației din „Cronologia dumneavoastră”.

Google va continua să evalueze aceste rapoarte pe măsură ce va primi opiniile oficialilor din sănătate publică, societății civile, guvernelor și comunității.
 

Parallax

Vizualizari
1525
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri