Claudiu Zamfir
Google, Facebook, Amazon, AliExpress, Ebay și alte platforme online au luat măsuri împotriva reclamelor înșelătoare și a escrocheriilor din comerțul cu produse care promit în mod fals rezultate benefice contra coronavirusului COVID-19, în UE. Cel puțin asta spune Comisia Europeană, care s-a declarat, vineri, mulțumită de măsurile giganților tech.
„Comisia salută reacția platformelor online Allegro, Amazon, AliExpress, Bing, CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish și Yahoo, de a lua măsuri pentru a pune capăt escrocheriilor online care promovează produse înșelătoare împotriva virusului (măști, mănuși, dezinfectanți).
Toate acestea au dat dovadă de un angajament ferm și au răspuns pozitiv la apelul Comisiei: platformele nu numai că au pus în aplicare canale de comunicare specifice pentru a spori cooperarea cu autoritățile naționale de protecție a consumatorilor, ci au detaliat și măsurile luate pentru a aborda și a preveni practicile înșelătoare”, a informat CE, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.
Concret, platformele online au luat măsuri care:
La începutul acestei luni, Comisia a oferit sfaturi consumatorilor și comercianților pentru a evita practicile înșelătoare legate de pandemia de coronavirus. Aceste recomandări pot fi găsite pe platforma ,,Soluționarea Online a Litigiilor” , și pe website-ul Centrelor naționale ale consumatorilor din Europa.
Pe 23 martie, Comisia a alertat platformele cu privire la cele mai frecvente escrocherii legate de criza provocată de coronavirus, care au drept țină consumatorii.