Claudiu Zamfir

Cum se va putea cere certificatul de situație de urgență pentru firme, necesar la ajutorul acordat de stat în contextul coronavirus COVID-19

Thumbnail

Firmele românești vor putea solicita online eliberarea certificatelor de situație de urgență (CSU) pentru a putea obține apoi ajutoarele de la stat, destinate societăților afectate de situația economică generată de criza coronavirus COVID-19 în România, conform propunerii oficiale de hotărâre de guvern prezentate de Mediafax.  

Solicitarea certificatelor CSU prin care firmele atestă că au suferit pierderi economice se va face pe site-ul prevenire.gov.ro , conform propunerii de HG.

Potrivit proiectului, operatorii care vor putea cere sprijin guvernamental vor fi doar cei din sectoarele:

  • transport,
  • turism,
  • horeca,
  • organizări de evenimente,
  • publicitate,
  • învăţământ primar şi activităţi adiacente,
  •  industria confecţiilor, încălţămintei şi pielăriei,
  • servicii destinate populaţiei.

Solicitantul de sprijin guvernamental va completa informaţii referitoare la datele de identificare ale firmei, date de contact şi motivul solicitării CSU.

Totodată, firma va trebui să justifice nevoia acestuia şi să prezinte date referitoare la situaţiile financiare. În situaţia în care nu se observă o scădere a cifrei de afaceri de minimum 40%, dar operatorul este în dificultate prin prisma apariţiei situaţiei de urgenţă, compania va trebui să furnizeze documente justificative suplimentare pentru a dovedi necesitatea sprijinului.

Pe platformă se va urca, în esenţă, o balanţă contabilă certificată pe luna în care s-a observat o scădere a încasărilor cu un procent de minim 40%, faţă de perioada similară a anului precedent.

Totodată, fiecare solicitare va trebui analizată de Comisiile de Analiză a cererilor ce se vor constitui la nivelul Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.

Verificarea va fi formală, arată hotărârea de guvern, adică se va analiza doar existenţa documentelor încărcate de solicitant.

Procedura vizează că Certificatul va fi generat de Comisii; acestea îl vor transmite via email prin intermediul aplicaţiei într-un termen de maximum 5 (cinci) zile lucrătoare.

Proiectul de hotărâre prevede că acordarea CSU se realizează doar pe durata instituirii stării de urgenţă. Certificatul este valabil însă pe toata durata anului acordării.

Prin intermediu Certificatului de situaţie de urgenţă, firmele vor putea beneficia de facilităţi de natură fiscală, respectiv de garanţii de stat pentru acordarea de credite garantate, în proporţie de 80%, de către bănci în limita a 10 milioane de lei per beneficiar pentru capital de investiţii sau capital de lucru.

Propunerea oficială de HG mai prevede că Ministerul Economiei trebuie să asigure funcţionarea platformei în speţă în termen de 5 (cinci) zile de la adoptarea şi publicarea în Monitorul Oficial al hotărârii.

Potrivit decretului ce declară stare de urgenţă, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri eliberează la cerere certificate de situaţie de urgenţă pentru operatorii economici a căror activitate este afectată în contextul COVID-19, în baza documentelor justificative.

Pe ordinea de zi a şedinţei de guvern de miercuri, de la ora 17:00, se mai regăseşte o ordonanţă de urgenţă care prevede că Guvernul va acorda garanţii de stat pentru finanţarea firmelor în limita a 10 milioane de lei per beneficiar, pentru susţinerea economiei.

Garanţiile vor fi acordate prin programul IMM Invest Romania, iar firmele trebuie să dovedească prin atestatul în cauză de la Ministerul Economiei că au suferit pierderi de natură economică datorate epidemiei de coronavirus în România.

În esenţă este vorba despre credite pentru realizarea de investiţii şi/sau unul sau mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru, garantate de către stat, prin Ministerul Finanţelor Publice, în procent de maximum 80% din valoarea finanţării.

Astfel se modifică OUG 110/2017 privind programul de susţinere a IMM-urilor Invest Romania.

Valoarea maximă a creditelor/liniile de credit pentru finanţarea capitalului de lucru acordate unui beneficiar nu poate depăşi media cheltuielilor aferente capitalului de lucru din ultimii doi ani fiscali, în limita a 5 mil. lei.

Pentru creditele de investiţii, valoarea maximă a finanţării este de 10 mil. lei. Pentru microîntreprinderi, valoarea maximă este de 0,5 milioane de lei, iar pentru întreprinderile mici de 1 mil. lei, cu garanţiile acoperind 90% din valoarea creditului.

Garantarea creditelor asumă riscul pe partea statului astfel încât băncile să finanţeze mai uşor economia.

Parallax

Vizualizari
70276
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
claudiu
neamtu
Buna ziua, aveti idee cum ar trebui sa procedez cu dovada scaderii cifrei de afaceri cu 40% avand in vedere ca salonul meu de infrumusetare a fost infiintat in septembrie 2019? Adica nu am o perioada similara pe anul 2019 la care sa atasez balanta casa demonstrez scaderea cu 40% a cifrei de afaceri din aceasta perioada in care salonul meu este inchis. Multumesc frumos! Claudiu Neamtu
poza de profil
salajan
sergiu
Buna ziua, dl Neamtu, nu e obligatoriu sa va regasiti doar in situatia in care exista o scadere a cifrei de afaceri cu 40% fata de perioada similara a anului precedent solicitarii, ci puteti sa va regasiti in situatia in care exista o stare de dificultate prin prisma aparitiei starii de urgenta situatie in care este necesara anexarea la cererea care se adreseaza Comisiei de analiza din cadrul Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de afaceri. Ceea ce este obligatoriu este ca operatorul economic care solicita emiterea certificatului de urgenta sa isi desfasoare activitatea in domeniile specificate in mod expres, si sa se anexeze la cerere documentele justificative care demonstreaza starea de dificultate, pe langa acele documente care sunt solicitate in situatia in care este vorba de scaderea cifrei de afaceri. Solicitarea eliberarii Certificatelor de Situatie de Urgenta se va face prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro. Multa sanatate, avocat Salajan Iusan Sergiu Radu 0748152808

Claudiu
Zamfir
Vedeti ca in aceasta stire este prezentat un proiect initial, inainte de sedinta de guvern. In sedinta de guvern s-a modificat prevederea, este cu 25%, vedeti OUG 30/2020 in Monitorul Oficial de sambata, sau aici, intrati pe linkurile succesive https://www.startupcafe.ro/coronavirus-covid-19/ordonanta-30-somaj-tehnic.htm
poza de profil
elena
dragan
Buna ziua !
Pentru somaj tehnic, este nvoie de certificat de urgenta ??
Claudiu
Zamfir
Da, daca sunteti firma inchisa de autoritati prin masurile de preventie directe (restaurante, magazine din mall-uri, cabinete stomatologice etc.). Vi se elibereaza certificat CSU de la Min Economiei si beneficiati de facilitati. Daca firma nu a fost inchisa prin masuri directe, dar sunteti afectat de scaderea activitatii economice, vi se aplica procedura cu declaratie pe proprie raspundere, am explicat-o la unul dintre raspunsurile de mai jos, in comentarii, cand m-a intrebat altcineva
poza de profil
Crisan
Ioana
Buna ziua, detin 5 magazine in care comercializam cu amanuntul imbracaminte, incaltaminte dar care nu se afla intr un Mall. Puteti sa ma lamuriti daca noi ne incadram cu angajatii la somajul tehnic? pt ca teoretic ei nu am inchis decat magazinele din Mall.
Multumesc
Claudiu
Zamfir
Puteti, dar trebuie sa depuneti o declaratie pe proprie raspundere ca firma înregistrează o diminuare a încasărilor din luna anterioară depunerii declaraţiei pe propria răspundere, cu un procent de minimum 25% faţă de media încasărilor din perioada ianuariefebruarie 2020, şi că nu are capacitate financiară pentru a plăti toţi salariaţii.
poza de profil
Andreea
Buzera
Buna ziua,

Ce inseamna de fapt acest somaj tehic? Reprezint o gradinita particulara autorizata MEC, dar nu avem sustinere financiara din partea statului. Veniturile noastre sunt strict din taxa achitata de catre parinti. Ponderea salariilor este de 75% din incasarile lunare... pe care nu le mai avem. Chiar daca intram in somaj tehic, de unde am putea achita (chiar si in viitor) darile pentru aceste salarii, mai ales ca situatia poate dura chiar si cateva luni. Este legal daca le solicitam parintilor taxa de scolarizare (partiala) , chiar daca avem activitatea suspendata ?
Multumesc!
poza de profil
MIRCEA
KIRITESCU
Buna ziua,
Conform indicatiei dvs. "Solicitarea certificatelor CSU prin care firmele atestă că au suferit pierderi economice se va face pe site-ul prevenire.gov.ro , conform propunerii de HG." am accesat linkul dar nu am gasit niciun link/ formular de completat. Unde gasesc formularul? multumesc, Mircea Kiritescu
Claudiu
Zamfir
Asa cum scrie si in acest articol de presa, informatiile au la baza o propunere de act normativ, nu actul normativ in sine. De altfel, daca va uitati la data la care a fost publicat articolul de presa, vedeati ca este din 18 martie, adica un articol vechi, scris inainte de sedinta de Guvern din 18-19 martie in care s-au adoptat anumite reglementari la care face referire acest articol. Prin urmare, dvs trebuie sa cititi reglementarile in sine, in forma in care au aparut ulterior publicarii acestui articol, sau vor aparea , atunci cand vor aparea. Strict legat de site-ul prevenire.gov.ro, nu aveti cum sa gasiti acum CSU acolo, pt simplul motiv ca nu a fost operationalizata CSU. Asa cum a declarat ministrul Economiei, Virgil Popescu, in data de 19 martie (dupa publicarea acestui articol de presa care are la baza, repet, o propunere), procedura de eliberare a CSU nu a fost inca realizata. Aceasta se va realiza prin ordin de ministru (probabil). Va recomand sa cititi permanent articolele StartupCafe.ro pentru a fi mereu la curent cu evolutiile problemei. Noi publicam informatii pe masura ce ne parvin sau le obtinem si le prezentam ca atare (fie ca propuneri, fie ca acte normative, fie ca intentii ale Guvernului etc.). Dintr-un singur articol vechi de 4 zile nu veti putea sa cunoasteti tot ce se intampla in prezent sau se va intampla. Lectura trebuie sa fie permanenta, pe masura ce evolueaza situatia. Aveti aici decialarta ministrului Popescu, care face referire la procedura despre care intrebati dvs si care nu este inca finalizata (procesul este pe mai multe etape, unele au fost efectuate, altele, nu): https://www.startupcafe.ro/coronavirus-covid-19/certificat-stare-urgenta-csu-ajutoare-imm.htm
Asadar, Ministerul Economiei inca lucreaza la procedura CSU si ar putea sa o faca prin site-ul perevenire.gov.ro, asa cum arata propunerea oficiala din 18 martie, prezentata in articolul de fata, sau prin alta solutie informatica (teoretic totul se poate schimba, pe masura ce apar noi si noi elemente si situatii. Ganditi-va, de exemplu, ca un programator din compartimentul IT poate sa gaseasca o solutie si mai buna, atunci evident ca se va renunta la intentia initiala cu site-ul prevenire.gov.ro si se va adopta aceea. Nu stim ce ne poate rezerva viitorul, nu avem un glob magic)
poza de profil
Catalina
Brasoveanu
Eu am o firma de transport
Coletarie si transport persoane noi nu mai facem nici un fel de transport as vrea sa stiu mai multe cum se procedeaza somaju tehnic
Claudiu
Zamfir
Cautati OUG 30/2020 si aveti acolo cazul. Din cate imi dau seama, dvs sunteti firma afectata de scaderea afacerilor, dar nu sunteti blocati sa functionati prin restrictii decise de autoritati (ca in cazul HoReCa). Asta inseamna ca trebuie sa depuneti o declaratie pe proprie raspundere ca firma înregistrează o diminuare a încasărilor din luna anterioară depunerii declaraţiei pe propria răspundere, cu un procent de minimum 25% faţă de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020, şi că nu are capacitate financiară pentru a plăti toţi salariaţii
poza de profil
Cristina
Petre
Buna ziua eu sunt pfa din 2009 ! Pana in Martie 2019 am fost in creștere copil după mi-am redeschis pfa și lucrez dar iau și acea inserție de 650, eu beneficiez de acești bani sau nu? Va multumes
poza de profil
Irina
Barbalata
Buna ziua,
Noi suntem cofetarie patiserie, ne incadram in domeniile inchise de autoritati ?
Claudiu
Zamfir
Da, pe partea de servire la mese. Daca aveti doar livrari, nu cred ca va mai incadrati. la fel, daca aveti doar in sistem chiosc, la fereastra, am vazut ca functionau
poza de profil
Ana Maria
Stratulat
Buna ziua! Daca la un salon de infrumusetare am suspendat contractele de munca incepand cu data de 18.03.2020, conform art. 52 alin. 1 lit. c , voi mai beneficia de decontarea somajuli tehnic de la stat? Sau contractele ar fi trebuit suspendate dupa data de 21.03.2020, cand a fost publicata legea in Monitorul oficial? Multumesc!
Claudiu
Zamfir
Merge. Important e cand s-a declansat starea de urgenta (Drecret prezidential), adica 16 martie
poza de profil
Amalia
Nadrag
Buna ziua, suntem un centru de printare 3D infiintata prin programul Start Up Plus. Situatia actuala ne-a afectat si pe noi destul de mult, in contextul in care serviciile noastre sunt destinate publicului larg. Avem din pacate numeroase nelamuriri in legatura cu acordarea somajului tehnic, sau a beneficiilor din partea statului. In acest moment avem posibilitatea de a sista proiectul, cu posibilitatea reluarii acestuia, cand situatia se va imbunatati. Neclaritatea este, daca vom sista proiectul, vom putea beneficia de ajutorul statului, sau invers, daca nu sistam, se va aplica?
Suntem din pacate noi in acest domeniu, iar informatiile nu sunt destule sau poate nu suntem in masura sa le intelegem in totalitate, de aceea am aprecia daca ne-ati putea ajuta cu niste sfaturi.
Claudiu
Zamfir
Buna ziua! Nu conteaza daca e pe SUN sau nu. Daca trimiti angajatii in somaj tehnic si nu esti afectat direct masurile de inchidere a activitatii unor firme (cazul HoReCa, salaone infrumusetare, dentist, magazine din mall etc), trebuie intri pe cazul cu declaratia pe proprie raspundere din OUG 30/2020. Depui o declaratie pe proprie raspundere ca firma înregistrează o diminuare a încasărilor din luna anterioară depunerii declaraţiei pe propria răspundere, cu un procent de minimum 25% faţă de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020, şi că nu are capacitate financiară pentru a plăti toţi salariaţii.
Daca ma intrebi de ajutorul nerambursabil pe SUN, acolo nu s-a luat (inca) nicio decizie de suspendare a obligatiilor (daca esti in perioada in care trebuie sa tii nr de angajati pe norma intreaga. Somaj tehnic inseamna suspendarea contractelor e munca). Eu zic sa ceri detalii direct la AIPPIMM sau la agentia de care apartii
poza de profil
Dragos
Cirstea
Buna ziua! Aveti idee, cumva cum as putea demonstra scaderea cifrei de afaceri cu 25%, tinand cont ca am deschis un service auto in ianuarie 2020 si am inceput incasarile pe 12 martie (din ianuarie pana pe 12 martie incasarile au fost 0). Teoretic, eu sunt in crestere. Dar, a trebuit sa inchid, intrucat si cele cateva programari, au renuntat pana dupa aceasta perioada neclara. Cred ca in situatia mea sunt multe start-up-uri pe diverse tipuri de proiecte. Eu inteleg ca nu pot beneficia de niciun sprijin de la stat, fiind chiar la inceput - cand este o perioada oricum critica.
PS: sotia mea are un proiect SUN pentru o statie ITP pe care ar trebui sa-l implementeze pana in iunie. Din ce inteleg, nici pentru acestia nu exista vreo derogare de la acordul semnat sau vreun sprijin de orice fel in conditiile actuale. Sa intelegem ca aceste firme aflate la inceput de drum, pentru ca nu au luat in calcul in momentul elaborarii planului de business, o astfel de situatie, le lasa sa intre direct in faliment?
Va rog, ca daca aveti informatii suplimentare, pe care nu le-am identificat, sa ni le oferiti si noua. Multumim.
poza de profil
Mihai
dascalescu
Buna ziua sunt administrator al unui I.F. si am cod caen 4630 cum pot beneficia de somaj tehnic avand in vedere ca sunt inchis da la data cand a intrat oronanta militara 2
poza de profil
gheorghe
vlad
buna ziua. detin o scoala de soferi cu 11 angajati, activitatea societati a fost intrerupta total chiar in prima zi cand a fost decretata strea de urgenta (17 martie) deoarece serviciul de permise a suspendat examenele teoretice si practice. vom avea oprita activitatea cel putin pana cand va fi ridicata starea de urgenta. ne putem incadra in ordonanta 30???
poza de profil
Alina
Barbu
Bună ziua,
Am un SRL al cărei domeniu de activitate este de afterschool. Evident ,activitatea este afectata de aceasta criza. Vreau sa solicit Certificatul pentru Situații de urgenta ,dar, pe.platforma indicata, eu nu gasesc un loc în care sa fie încărcate documentele necesare.
Va rog,dacă se poate, sa mă ajutați cu informații.
Va mulțumesc anticipat !
Cu stima,
Alina Barbu.
poza de profil
Alina
Barbu
Bună ziua,
Am un SRL al cărei domeniu de activitate este de afterschool. Evident ,activitatea este afectata de aceasta criza. Vreau sa solicit Certificatul pentru Situații de urgenta ,dar, pe.platforma indicata, eu nu gasesc un loc în care sa fie încărcate documentele necesare.
Va rog,dacă se poate, sa mă ajutați cu informații.
Va mulțumesc anticipat !
Cu stima,
Alina Barbu.
poza de profil
verginel
potirniche
Lucrez la un Serviciu de Alimentare cu Apa care se afla in subordinea Consiliului Local si as vrea sa stiu daca acest serviciu beneficiaza de prevederile oug 30/2020.Mentionez ca nu am mai putut sa ne deplasam la consumatori pentru a incasa c/v apei livrate si Serviciul de Alimentare cu Apa este in imposibilitatea de a achita drepturile salariale ale angajatilor si nici c/v energiei consumate .Solicit un raspuns pe adresa mea de email vrginelp@yahoo.com.Multumesc
poza de profil
verginel
potirniche
Buna ziua
Lucrez la un Serviciu de Alimentare cu Apa care se afla in subordinea Consiliului Local si as vrea sa stiu daca acest serviciu beneficiaza de prevederile oug 30/2020.Mentionez ca nu am mai putut sa ne deplasam la consumatori pentru a incasa c/v apei livrate si Serviciul de Alimentare cu Apa este in imposibilitatea de a achita drepturile salariale ale angajatilor si nici c/v energiei consumate .Solicit un raspuns pe adresa mea de email.Multumesc frumos .Verginel Potirniche
poza de profil
Valentin
Lefter
Buna ziua , suntem o I.I. cu cod caen de restaurant cu 2 angajati cu contract de munca+administratorul, nu avem livrari la domicilu deci acum activitatea este inchisa. Am dori sa stim unde ne incadram si cum procedam in legatura cu angajatii si daca si administratorul se incadreaza la ajutorul de somaj sau alt gen de ajutor. Multumim.
poza de profil
verginel
potirniche
BUNA ZIUA,
Serviciile Publice de pe linga Consiliile locale beneficiaza de facilitatile OUG 29 si 30/2020 avind in vedere faptul ca sunt autofinantate si nu au in aceasta perioada posibilitatea de a incasa sumele necesare functionarii ?
Care este solutia pentru ca acestea sa functioneze in continuare in conditii de normalitate,avind in vedere faptul ca au angajati carora trebuie sa le plateasca salariile?
Multumesc pentru raspuns.
poza de profil
Ancuta Madularescu
Madularescu
Buna ziua,
Suntem o agentie de turism nou infiintata in febr 2020, iar de la 1 martie avem 2 angajati. Este posibil sa cerem somaj tehnic avand in vedere ca nu am avut venituri si implicit nu avem cu ce plati contributiile si salariile?
Multumesc,
poza de profil
MACARIE
VIOREL
Buna ziua
Societate comerciala de tip SRL fara angajati cu activitate de inchiriere,afectata din cauza intreruperii activitatii chiriasului , unde se incadreaza pentru a beneficia de OUG 32/2020 .Multumesc!
poza de profil
Monica
Chisluca
Bună ziua! Avem un bar, care a avut un singur angajat și soțul ie administrator, dar băiatul care a fost angajat a fost doar de 2 luni angajat. Întrebarea mea este dacă ne încadram la vreun fel de ajutor? Suntem o familie cu 3 copii, doar ca cel Mare ie în Anglia. Mulțumesc
poza de profil
Veronica
Vasile
Buna ziua.
O scoala post-liceala (sanitara) privata, ai carei angajati (cadre didactice) au CIM cu timp partial (plata cu ora) pe perioada determinata poate beneficia de ajutorul guvernamental acordat angajatilor? Precizez ca toti angajatii (colaboratorii) au depus cererea de incetare a activitatii de la 01.04.2020, iar angajatii permanenti (CIM cu timp integral pe perioada nedeterminata) sunt in somaj tehnic.
poza de profil
HORATIU
GUTA
Cum pot repara greseala de cerere a Certificatului ?
Daca eu am nevoie de Certificat GALBEN insa l-am solicitat pe cel ALBASTRU, cum pot renunta la cel albastru pentru cel galben?
Multumesc .
poza de profil
Andrei
Mihalcioiu
Buna seara!
Aveti idee daca pot beneficia de ajutor de la stat in cazul in care detin un SRL in care imi desfasor activitatea in calitate de Dj la evenimente de tip nunta, botez, etc.? Mentionez ca nu am angajati, ci suntem 2 asociati in calitate de administratori. In cazul in care beneficiem de vreun ajutor de la stat, cum putem face dovada pierderilor? Se iau in calcul si contractele semnate pentru lunile aprilie si mai (sa speram ca doar acestea, fara a se prelungi starea de urgenta) sau doar balanta in comparativa cu perioada similara a anului trecut?
poza de profil
Gianina
soltesz
buna!
Poate ma puteți ajuta.am un magazin de haine...SRL..sunt doar administrator ,nu mi am făcut angajarea!magazinul e închis de ceva timp,fiind un magazin stradal.Exista șanse sa am vreun ajutor de la stat?am nevoie de acest certificat?
poza de profil
ioan
czine
Buna ziua. Ati gasit raspuns la intrebarea dumneavoastra? Si eu sunt in aceeasi situatie,dar nu reusesc sa gasesc un raspuns.
poza de profil
nicolau
mario
Buna ziua, firmele SRL fara angajati, spre exemplu cu domeniu de activitate "prestari servicii artistice" de ex. evenimente de nunti si botezuri, ce trebuie sa faca pentru ajutor de la stat? Si noi suntem platitori de impozite si am fost impactati de situatie la fel ca restu!
poza de profil
nicolau
mario
Buna ziua, firmele SRL fara angajati, spre exemplu cu domeniu de activitate "prestari servicii artistice" de ex. evenimente de nunti si botezuri, ce trebuie sa faca pentru ajutor de la stat? Si noi suntem platitori de impozite si am fost impactati de situatie la fel ca restu!
poza de profil
Costel
Ungureanu
Buna ziua, activez in domeniul productiei publicitare. Ma intereseaza daca pot obtine CSU in situatie in care pe luna martie am o crestere economica de 100% fata de februarie ( asta pana in data de 17 cand au intervenit restrictiile. Mai exact erau lucrari in defasurare care nu erau incasate si pentru care am generat facturi in perioada aceia). In luna aprile am o scadere de 600 % fata de luna martie. In luna aprilie de fapt activitatea a fost suspendata 26 de zile, contactele angajatilor au fost suspendate fara a se cere insa somajul tehnic.A fost concediu fara plata. Multumesc
poza de profil
Florea
Iulian
Buna ziua!

Am o societate comerciala care se ocupa exclusiv cu servicii de sonorizare si lumini pentru evenimente, servicii de suport tehnic si scenotehnic pt spectacole din 1993.
In prisma starii de urgenta cauzata de Covid 19, activitatea firmei efectiv sa blocat, ultimul spectacol l-am avut pe 24 Ianuarie... Sunt singurul angajat al firmei si acum sunt in somaj tehnic. Banii pe care ii primesc de la somaj nu ajung sa plataesc chiria, taxele si impozitele necesare sustinerii activitatii firmei, nicidecum sa-mi intretin familia. Am inteles ca se poate solicita un ajutor de la stat pt IMM-uri, dar nu stiu cuie sa ma adresez.

Cu stima,
Iulian Florea

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri