Raluca Abrihan

Cramele propun degustări online pentru că vânzările de vinuri au scăzut dramatic

Thumbnail

Vânzările de vinuri au scăzut dramatic după închiderea restaurantelor și anularea evenimentelor, iar cramele mizează din ce în ce mai mult pe vânzările online, organizând și degustări online, arată un comunicat al unei asociaţie a producătorilor de vin, citat de Mediafax.

„Vânzarile de vinuri au scăzut dramatic odată cu închiderea restaurantelor și anularea evenimentelor. Tot brusc s-a oprit și turismul viticol. În viticultură, cele mai afectate sunt cramele care produceau vinuri exclusiv pentru segmentul HoReCa, care nu acopereau segmentul de retail. Pentru aceștia, singurul canal de vânzare a rămas în acest moment online-ul”, spune Alina Iancu, co-fondator CrameRomania și Revino Romania, proiecte ce promovează cramele din România și turismul viticol.

O parte dintre producătorii români au mai experimentat alte situații de criză și au reușit să treacă cu bine peste. Unii jucători – mai noi sau mai vechi - sunt optimiști, deși nu au încă soluții. Alții se reinventează în online, pariind atât pe livrări, cât și pe degustarea vinurilor în mediul virtual, pentru a nu pierde contactul cu consumatorii pe care au reușit în ultimii ani să-i aducă mai aproape de vinurile de calitate. Toți jucătorii speră însă ca această pandemie să fie și un semnal de alarmă pentru autorități în sprijinirea sectorului viti-vinicol care ne poziționează pe locul 13 mondial la producția de vinuri.

„Previziunile noastre nu sunt cele mai optimiste. Piața își va reveni treptat și mult mai lent comparativ cu alte domenii. În momentul acesta toți distribuitorii au depozitele pline cu vin, cramele sunt de asemenea pline – sunt foarte puțini producători care au lansat vinuri din 2019 și în câteva luni avem o nouă recoltă. Teama noastră cea mai mare este că, în dorința de a “scapă” de stocuri, se vor face discounturi uriașe și promoții ridicole, fără o strategie în spate”, spune Raluca Bauer, co-proprietar Crama Bauer din podgoria Drăgășani.

Astfel, comunicarea între producători, vinoteci, magazine online și canalele specializate este acum mai importantă ca oricând.

În această perioadă în care restaurantele și barurile s-au închis, opțiunile sunt limitate pentru unii jucători la magazinele de specialitate. Acestea s-au dotat corespunzător pentru a servi clienții, însă optează cât mai mult pentru comenzile online, iar pe o parte dintre acestea le livrează cu angajații personali.

“Această nișă pe care noi am ales-o - a magazinelor de vinuri - nu este una de imediată necesitate așa că este firesc că vânzările au scăzut foarte mult, oamenii nemaiputând ieși din case pentru a își achiziționa vinuri sau pentru a merge la degustări ca până acum. Oricum, noi am scăzut prețurile, cu ajutorul producătorilor și furnizorilor noștri care au înțeles situația mai puțin plăcută în care ne aflăm, aplicând discount-uri și oferind facilități”, spune Marius Matei, proprietar Marvin Wine Shop.

O soluție de a păstra legătura cu pasionații de vinuri, fie simple degustări sau lansări de vinuri noi, sunt degustările online pe care le organizează mai multe crame în această perioadă. Crama propune un pachet de degustare ce poate fi comandat pentru acasă, se stabilește o dată și o oră pentru o întâlnire virtuală, iar pasionații, prin intermediul platformelor video se „văd” cu reprezentații cramelor și prezintă sau schimbă păreri despre acestea.

Pentru producătorii locali de vinuri, piața românească este de departe cea mai importantă. Exporturile reprezintă doar 5% din producția actuală de vin, una dintre cele mai mici ponderi din Europa, deși România este unul dintre cei mai mari producători europeni. Producătorii care au reușit totuşi să își securizeze un vânzări importante la export sunt însă mai bine poziționați în actuală criză, cel puțin momentan, dat fiind că nu s-au anulat comenzile din perioadă imediat următoare.

“Din fericire, exporturile au continuat, chiar cu o ușoară creștere și suntem gata să facem față oricărei solicitări”, spune Mihaela Tirel de Poix, proprietara cramei SERVE din zona Dealu Mare.

„Exportăm încă bine în Germania. Europa de Vest consumă mult vin din retail și din canalele de vânzare online. Cu clienții din Asia am discutat, ei sunt optimiști, așteptăm vești pozitive după 1 iunie” spune Luminița Tzakis, director național de vânzări Crama Oprișor din Oltenia.

„Este important să fim solidari, acasă, dar și în business. Așa a apărut #ImpreunaReusim”, continuă Alina Iancu. #ImpreunaReusim este un demers al Revino.ro și CrameRomania.ro născut din dorința de a susține producătorii români de vinuri, de a cunoaște problemele prin care această industrie trece și de a le pune în atenția consumatorilor și autorităților.

Parallax

Vizualizari
1755
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri