Claudiu Zamfir

Cineva și-a și înregistrat domeniul de internet „certificate urgență”

Thumbnail

Nu începuse eliberarea certificatelor de situație de urgență (CSU), necesare firmelor afectate de criza coronavirus COVID-19, atunci când cineva și-a și rezervat domeniul de pagină web certificate-urgenta.ro .

Societatea de avocați Boboc & Asociații a înregistrat la RoTLD domeniul de internet certificate-urgență.ro încă din 27 martie 2020, la 2 zile după ce Ministerul Economiei a publicat în Monitorul Oficial ordinul de ministru prin care a stabilit procedura de eliberare a certificatelor CSU pentru operatorii economici afectați de criza COVID-19.

Acolo s-a menționat și site-ul oficial pe care firmele, PFA și alți operatori economici aveau să intre să depună cererea pentru certificatele CSU: prevenire.gov.ro . Aplicația online pentru aceste certificate a fost însă făcută disponibilă mai târziu, duminică seara, pe 5 aprilie, pe acest site oficial.

Pe site-ul certificate-urgenta.ro , firma de avocați din București spune că oferă , „consultanță rapidă, iar pașii pentru obținerea unui certificat de urgență sunt simpli”. Totul numai online, fără deplasare la cabinet.

Tariful perceput de avocați este de 300 de lei plus TVA pentru „pregătirea dosarului și depunerea acestuia pe platforma” oficială a statului, prevenire.gov.ro. „Statul român nu percepe nici o taxă pentru eliberarea Certificatului de Urgență”, mai spun avocații pe site-ul lor.

Apariția acestui site al avocaților a stârnit nemulțumirea ministrului Economiei, Virgil Popescu.

„Cu regret constat că și în perioadă de criză unii profită și au lansat în paralel servicii pentru eliberarea Certificatelor de Situație de Urgență, contra cost! Aplicația pentru eliberarea Certificatelor de Urgență este funcțională - http://prevenire.gov.ro/ - și pașii sunt simpli! Certificatele se eliberează exclusiv ONLINE și sunt GRATUITE! Am rugămintea ca nimeni să nu profite, ci să dea dovadă de solidaritate în această perioadă de criză!”, a scris Popescu pe Facebook.

Thumbnail

Contactat de StartupCafe.ro, avocatul Ștefan Boboc, fondator al firmei de avocatură, se apără și spune că face un serviciu necesar, pentru că nu toți agenții economici au certificat de semnătură digitală și nu se descurcă oricum toți cu platforma online oficială.

„Eu completez declarația, vă spun ce acte trebuie să-mi trimiteți, colectez toate informațiile necesare și aplic pe portal, cu semnătura împuternicitului. Poți aplica cu semnătura digitală a ta sau a împuternicitului. Cei care nu au certificat de semnătură digitală au această variantă, altfel statul nu le primește cererile”, a declarat, pentru StartupCafe.ro, avocatul Boboc.

„Cei care nu se descurcă singuri pe platforma ministerului pot apela la serviciile noastre. Nu sunt niște servicii pe care le prestăm benevol. Noi nu obligăm pe nimeni, dacă oamenii consideră că au nevoie, pot să apeleze la serviciul nostru”, ne-a mai spus el.

Potrivit Ministerului Economiei, în procedura pe platfrma oficială prevenire.gov.ro, implică declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal, prin care solicitantul își asumă că toate informațiile furnizate în vederea obținerii certificatului sunt conforme cu realitatea și respectă legislația în vigoare va fi semnată de către reprezentantul legal.

În situația în care reprezentantul legal nu deține semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele ce urmează a fi încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declarația pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens – adică îl poate împuternici să semneze electronic documentele pe contabilul societății, în declarația pe propria răspundere existând un câmp destinat împuternicirii - a mai explicat Ministerul Economiei.

Certificatele de situație de urgență- ce este cu ele

Orice operator economic a cărui activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2 și a înregistrat reducerea încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020 sau este închis poate solicita CSU pentru a fi ajutat în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea, în condițiile legii, de facilități/ măsuri de sprijin (cum ar fi plata utilităților, în relațiile comerciale etc.)

Aceste certificate CSU - albastru sau galben - vor putea fi foloste de operatorii economici pentru a solicita amânarea unor plăți pe perioada stării de urgență: chirii, facturi la utilități (apă, gaze, electricitate, cablu etc.). De asemenea, pentru amânarea plății ratelor la bancă cu până la 9 luni vor mai putea fi folosite certificatele CSU.

La rândul lor, firmele care implementează planuri de afaceri în programul Start-Up Nation și celelalte programele naționale de finanțare de la Ministerul Economiei pot folosit certificatele CSU pentru a-și suspenda anumite obligații.

Obligațiile contractuale pot fi suspendate pe perioada stării de urgență, de către beneficiarii programelor naționale care au închis sau redus activitatea, la cerere, urmând următorii pași:

-transmiterea unei notificări prin e-mail către Agenția pentru IMM, Atragere Investiții, Promovare Export (AIMMAIPE) cu care a încheiat acordul de finanțare cu privire solicitarea de a suspenda clauzele contractuale, fără a aștepta răspuns de la instituție.

- solicitarea online pe site-ul prevenire.gov.ro, în perioada următoare, a unuia dintre tipurile de Certificat de Situație de Urgență -Tip 1 (albastru) sau Tip 2 (galben), emise de către MEEMA, conform Ordinului Ministrului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri nr. 791/2020 – certificatul se va prezenta ulterior reprezenților AIMMAIPE la vizitele de monitorizare sau se va folosi în această perioadă în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea, în condițiile legii, de facilități de creditare, măsuri de sprijin,  ori în relațiile comerciale : amânarea la plată pentru serviciile de utilități, invocarea de forță majoră.

Pentru introducerea șomajului tehnic cu plata indemnizației de la stat, pe perioada stării de urgență, NU este necesar certificatul CSU.

Aplicația electronică deschisă pe site-ul prevenire.gov.ro pentru solicitarea certificatelor de situație de urgență (CSU) este activă, începând de duminică, 5 aprilie 2020.

ATENȚIE:Toate documentele încărcate în platformă vor fi în format pdf, semnate electronic cu certificat digital calificat. Certificatele de Situație de Urgență generate în baza unor documente semnate cu certificate digitale necalificate sau revocate vor fi anulate - spune Ministerul Economiei.

Parallax

Vizualizari
5864
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri