Câţi angajaţi lucrează de acasă în România. Pontajul rămâne obligatoriu
Raluca Abrihan

Câţi angajaţi lucrează de acasă în România. Pontajul rămâne obligatoriu

Thumbnail

Angajatorii din România traversează cea mai dificilă perioadă din punctul de vedere al digitalizării proceselor de muncă. În câteva zile, sute de mii de salariați din centrele de business din toată țara și-au schimbat complet modul de lucru, iar companiile s-au mișcat mai rapid ca niciodată în implementarea unor politici noi de HR.

”Piața muncii va rămâne cu transformări adânci după ce se va termina cu pandemia. Oamenii vor lucra mai mult în sistem remote, în domeniile în care acest lucru este posibil. De aceea, companiile sunt obligate încă de acum să stabilească un set de indicatori de performanță, pentru a putea urmări progresul oamenilor care lucrează remote. Timpul de lucru efectuat acasă și securitatea informațiilor folosite remote de către angajați sunt două elemente-cheie pentru viitorul muncii”, a declarat Adrian Dinu, fondator al producătorului de soluții informatice Creasoft.

Potrivit estimărilor Creasoft, aproximativ 500.000 de salariați din România din sectorul white collar vor lucra cu precădere de acasă pentru o perioadă de cel puțin două luni. Aceștia activează în domenii precum IT, telecomunicații, servicii de externalizare, consultanță sau chiar servicii financiare. După traversarea acestei crize, companiile vor putea permite angajaților să lucreze din ce în ce mai mult de acasă, mai ales că o astfel de politică reduce semnificativ costurile. Pe de altă parte, vor crește investițiile în soluții de monitorizare și securitate informatică.

”Observăm o tendință a ultimelor 2 săpămâni de creștere a cererii de soluții informatice pentru pontaj mobil. În momentul de față, un moment de criză, mai multe job-uri pot fi convertite într-un sistem remote, permițându-le oamenilor să folosească pontajul mobil. Până acum, această facilitate era mai mult folosită pentru verificarea salariaților care făceau muncă de teren. Avem clienți vechi care verifică, de exemplu, activitatea unor agenți de vânzări ori de câte ori aceștia intră sau ies de la un client/partener, fie periodic, la interval de 30 de minute. În noul context, verificările s-au extins și pentru angajații care lucrează de acasă”, a adăugat Adrian Dinu.

Pontajul salariaților este obligatoriu în România din august 2017. Fiecare companie este obligată să țină o evidență zinlică a timpului de lucru al angajaților, în care trebuie să menționeze ora de început și cea de sfârșit a programului de lucru.

Parallax

Vizualizari
4832
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings