Raluca Abrihan
Grupul francez Carrefour a preluat pachetul majoritar de acţiuni (deţine în total 51%) al aplcaţiei dezvoltate de două firme româneşti, Bringo. Cum funcţionează această platformă şi ce se schimbă în urma acestei tranzacţii potrivit directorului unuia dintre dezvoltatorii aplicaţei, Mihai Paun - CEO AscendNetSolutions.
“Vom fi în continuare parteneri cu Carrefour, care deţine acum 51% din pachetul de acţiuni. În principiu strategia de dezvoltarea a platformei rămâne neschimbată”, a declarat Mihai Paun pentru StartupCafe.ro.
Până la această tranzacţie, grupul Carrefour România deţinea prin firma Allib Rom 30% din acţionariatul platformei, Beta Software Management 21% din titluri, iar AscendNetSolutions, 49% din acţiuni, potrivit Profit.ro.
Dupa Start Taxi si Oliviera.ro, Mihai Paun, CEO al companiei de software, AscendNetSolutions, a lansat, in urmă cu doi ani, Bringo - o aplicatie mobilă care listează magazine din mediul real pentru produse de larg consum, de unde utilizatorii pot face comenzi online.
Serviciul si aplicatia Bringo se adreseaza in special celor care vor sa faca diferite cumparaturi online, dar si celor care vor sa castige un ban in plus oferind servicii de livrare. Aplicatia, lansata pe piata in luna noiembrie a anului trecut, listeaza, pana in prezent, circa 25 de magazine, precum: supermarket-uri, florarii, magazine de nisa, legume-fructe si chiar farmacii, a explicat directorul Ascend, într-un interviu pentru StartupCafe, acordat anul trecut.
Mihai Paun:
Ideea de a lansa aplicatia a aparut in 2013, in urma unui concurs intern de idei si proiecte. Bringo vinde timp, de la cei care il au si vor sa il puna la dispozitie, catre cei care doresc sa il cumpere, pentru care timpul ete mai scump.
Altfel spus, vorbim de doua multimi de oameni, cei care doresc sa cumpere timp si sa comande produse diverse si masa celor care se inroleaza ca livratori la Bringo. Este un model asemanator cu Uber.
Momentan aplicatia este lansata in Bucuresti, iar de la jumatatea lunii noiembrie este disponibila in cele doua magazine de aplicatii, Google Play si App Store.
Intentionam ca la sfarsitul primului an sa iesim cu aplicatia Bringo si in afara granitelor tarii. Insa, probabil, ca pas intermediar pana atunci, vom aborda minimum doua orase mari din tara, ne gandim la Cluj Napca si la Constanta - spune Mihai Paun, fondatorul startup-ului, mai spunea Mihai Paun, anul trecut
CEO-ul AscendNet Solutions estimeaza ca extinderea in afara tarii ar presupune, pentru o astfel de aplicatie, costuri de circa 150.000 de euro - costuri care nu includ si un buget de marketing.
Taxa de livrare a fost modificata de mai multe ori de la lansare, osciland intre 8 lei si 15 lei pentru fiecare comanda, pentru ca serviciul se afla inca intr-un stadiu de testare al pietei, potrivit reprezentantului Bringo. Aceasta taxa ii revine livratorului, in timp ce veniturile companiei care ofera aplicatia sunt asigurate de procentele retinute din vanzarile facute prin intermediul aplicatiei de magazinele partenere. Aceste procente se negociaza in functie de specificul fiecarui business si flexibilitatea noastra maxima ne permite gasim cele mai avantajoasse forme de colaborare. Mihai Paun spune ca valoarea medie a unei comenzi a ajuns, in cele doua luni si jumatate de cand aplicatia este pe piata, la 100 de lei.
Pana in prezent, circa 90% dintre comenzi sunt pentru produse de supermarket.
Vezi aici interviul cu fondatorul Bringo